Cod eroare OBD2 P0214

Cod eroare OBD2 P0214

Acest cod se refera la defectiunea injectorului pentru pornire la rece numarul 2. Mentionam ca nu toate masinile au injectoare pentru pornirea la rece.

Indicator

PCM a detectat o tensiune in circuitul injectorului numarul 2 pentru pornirea la rece care nu corespunde cu valoarea de referinta a producatorului.

Setarea parametrilor de cod

Variatii de tensiune (cauzate de rezistenta inadecvata) care depasesc 10 % din tensiunea de referinta a producatorului va provoca stocarea unui cod in PCM si aprinderea unui indicator de defectiune.

Simptome cod eroare OBD2 P0214

Acestea pot include o acceleratie turbulenta, in gol, o blocare a motorului, motorul nu porneste, si un indicator aprins la bord care va spune ca trebuie facuta o revizie tehnica a masinii.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0214

Cea mai comuna cauza a aparitiei acestui cod este fauna salbatica. Portiunea incalzita de deasupra motorului poate fi un bun adapost pentru animale mici, putand roade astfel cablurile. Alte cauze includ unul sau mai multe injectoare stricare, cabluri electrice sau fete conectoare corodate, sigurante injectoare combustibil explodate (aceaste este mai mult o reactie a unui scurt circuit), sau un driver de injector de combustibil gresit in PCM.

Diagnoze gresite comune

E bine de retinut ca eroarea PCM este rara. Deseori PCM este inlocuit din greseala din cauza circuitelor deschise sau scurtcircuitelor din sistemul de injectie cu combustibil.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0214

Majoritatea injectoarele de combustibil din masinile moderne moderne sunt actionate printr-un conector de blocare cu doua fire electrice. Se furnizeaza o aprovizionare constanta a tensiunii (comparabila cu cea a bateriei), printr-o sursa de alimentare fuzionata.

Circuitul este completat prin a doua sursa care este impamantata de conducatorul injectorului de carburant in PCM (sau alt controler potrivit) in forma de pulsatii regulate.

Cand circuitul este complet, injectorul de combustibil este activat si un spray de combustibil e injectat in cilindrii individuali (injectie de combustibil multi-port) sau corpul regulator ( corpul regulator de acceleratie). Un scanner (sau cititor de cod), un volt/ohmmetru digital, un osciloscop digital si un manual de service al producatorului (sau echivalent) vor fi utile in diagnoza problemei acestui cod de stocare. Incepeti diagnoza cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cabluri, conectori sau componente, stricate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate dupa cum este necesar.

Resetati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile sunt complete pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) par sa functioneze normal, conectati scanner-ul (sau cititorul de cod) la conectorul de diagnoza si inregistrati toate codurile stocate.

Aceste informatii pot fi foarte utile in diagnoza conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, testati in mers vehiculuil pentru a vedea daca acest cod reapare. Daca acest cod nu reapare imediat, e posibil sa existe o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi provocator de diagnosticat si in cazuri extreme exista posibilitatea de a trebui sa fie lasate sa se inrautateasca inainte de a se putea face o diagnoza corecta. Folositi Volt/Ohmmetru digital pentru a testa sursa de putere constanta a injectorului de grup particular. (Cheia in contact, motorul oprit).

Daca nu exista voltaj de baterie detectat in grupul conector al injectorului de combustibil, verficati sigurantele sistemului si releele.

Reparati componente defecte dupa necesitati, stergeti codul si retestati sistemul pentru a va asigura ca reparatia a fost facuta cu succes.

NOTA: Testati cu grija sigurantele sub sarcina.

Sigurantele care par sa functioneze normal cu cheia in contact si motorul oprit e posibil sa nu functioneze cand motorul este pornit.

Conexiunile slabe in panoul sigurantelor pot contribui la aceasta conditie.

Daca sigurantele si releele par sa fie intacte, deconectati conectorul de la PCM (si alte controlere asociate) si faceti un test de continuitate si rezistenta la toate circuitele asociate.

Reparati sau inlocuiti circuitele deschise sau scurtcircuitele, conectorii sau componentele.

Stergeti codurile si testati vehiculul in mers pentru a asigura succesul reparatiei.

Daca sursa de alimentare este prezenta la conectorul/conectorii injectorului de combustibil sau a cablului de conectare, folositi un osciloscop digital pentru a verifica pulsul de impamantare de la PCM.

Daca nu este detectat niciun puls de impamantare deconectati conectorul electric de la PCM (si alti conectori asociati) si faceti un test de rezistenta la toate circuitele.

Defectiunea PCM este rara, iar o inlocuire ar necesita reprogramarea unuia sau mai multor controleri. Daca o sursa de alimentare constanta si un puls de impamantare sunt prezente, folositi un dispozitiv de masurare pentru a determina daca injectorul sau injectoarele in cauza au fost activate.

Aceasta ajuta la a determina daca injectoarele individuale functioneaza si pulverizeaza combustibil in cilindri.

Daca se aude un sunet de ticait cand injectorul este energizat, cel mai probabil ca injectorul functioneaza normal (daca nu este restrictionat fluxul).

Daca nu se aude niciun ticait cand motorul este energizat, puteti suspecta ca injectorul de combustibil nu functioneaza in parametri normali.

Scoateti conectorul electric din injector si faceti un test de rezistenta pe injector.

Comparati rezultatele actuale cu specificatiile producatorului si inlocuiti injectorul/injectoarele (cu o-ringuri daca se aplica) dupa cum e necesar.

Ca de obicei, stergeti codurile si testati vehiculul in mers dupa pentru a asigura succesul reparatiei.

Daca se aude un ticait cand injectorul este energizat, scoateti injectorul din motor si observati cu atentie tiparul spray-ul de combustibil cand injectorul este energizat.

Daca frecventa spray-ului este acceptabila, suspectati un PCM defect ca principala cauza a acestui cod. Daca Spray-ul de combustibil este restrictionat sau inexistent, inlocuiti injectoarele in cauza.

Dupa inlocuirea injectoarelor, stergeti codurile si testati vehiculul in mers pentru a va asigura ca reparatia a avut succes.

Citeste si...
Care este recordul pentru cel mai mic consum de combustibil?
Care este recordul pentru cel mai mic consum de combustibil?

Introducere: Eficiența energetică și reducerea emisiilor de dioxid de carbon au devenit priorități majore în industria auto în ult...

Se continua compensarile preturilor la combustibil! Intre timp, un plin de carburant este cu cateva zeci de lei mai ieftin
Se continua compensarile preturilor la combustibil! Intre timp, un plin de carburant este cu cateva zeci de lei mai ieftin

Asa cum probabil toti soferii stiu deja, la jumatatea acestui an, dupa discutii interminabile si perioade lungi de timp in care gu...

Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?
Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?

Un nou combustibil a inceput sa apara in benzinarii, in special in strainatate. Astazi vom vorbi despre carburantul denumit E10, u...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...