Acest cod se refera la o defectiune a circuitului de control al timpului de injectie.
Indicator
Prezentul cod indica faptul ca s-a detectat o defectiune in circuitul electric al sistemului de control al temporizatorului injectie de combustibil.
Setarea parametrilor de cod
Injectia de combustibil este controlata de PCM care calculeaza datele de intrare primite de la senzorii arborelui cotit si arborelui cu came. Factori de rezistenta ai circuitului ar trebui sa creeze o diferentiere de tensiune in temporizatorul circuitului de injectie. Daca tensiunea depaseste 10 % din tensiunea de referinta prestabilita de producator, apoi un cod este stocat in PCM si un indicator de service motor aprins, check-engine.
Simptome cod eroare OBD2 P0216
Acestea ar putea varia de la nici un simptom (altele decat un martor luminos de defectare) la o conditie de nepornire, rateuri ale motorului, acceleratie turbulenta, mers in gol greoi si fum negru la pornire.
Cauze comune cod eroare OBD2 P0216
Cauze posibile ale acestui cod includ un PCM defect, cabluri electrice defecte sau scurtcircuitate, conectori electrici corodati si senzori de pozitie ai arborelui cotit sau arborelui cu came defecti. Acest cod este frecvent insotit de codurile de probleme P0341 si/sau P0336.
Diagnoze gresite comune
Esecul PCM este rar dar poate aparea. In cazul in care alte coduri de sincronizare motor sunt prezente, diagnosticati-le si reparati-le inainte de a incerca diagnosticarea P0216.
Diagnoza cod eroare OBD2 P0216
Sincronizarea injectorului, latimea pulsului modular al injectorului este reglementata de PCM care monitorizeaza arborele cotit si senzorii de pozitie ai arborelui cu came, harta, TPS si alti senzori de performanta motor
In cazul in care orice alte coduri de motor sunt prezente diagnosticati-le si reparati-le pe acesta inainte de a incerca sa diagnosticati acest cod
Pozitiile arborelui cotit si ai arborelui cu came sunt monitorizate folosind senzori electromagnetici
Unii senzori utilizeaza gauri in relief in arborele cu came si arborele cotit pentru a furniza intreruperi de semnal in campul electromagnetic, astfel dand de gol pozitia in timp real
Unii producatori folosesc multipli senzori pentru arborele cotit pentru a alimenta fluxuri de date separate pentru PCM
De obicei, aceste fluxuri de date ofera intrare pentru aprinderea motorului si implicit injectia de combustibil
Motoarele care sunt echipate cu mai multi arbori cu came, in general, folosesc un senzor arbore cu came pentru fiecare arbore cu came in parte
Alti producatori de masini folosesc gradatii taiate in arbori (sau noduli proeminenti, care sunt permanent atasati) sa intrerupa campul electromagnetic
Adesea aceste gradatii sau noduli sunt situati langa spatele sau in mijlocul arborelui, in functie de amplasarea exacta a arborelui
Un producator chiar plaseaza senzorul arborelui cotit deasupra transmisiei (bell-housing) si citeste pozitia arborelui cotit prin gauri intrerupte in placa. Un scaner sau cititor de cod, volt ohmetru digital si accesul la schema de cablare a unui producator va fi necesara pentru a diagnostica cu succes acest cod
Incepeti diagnosticul masinii cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor
Repararati sau inlocuiti cabluri, conectori si componente deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, daca este necesar
Intotdeauna retestati sistemul dupa ce reparatiile sunt finalizate pentru a asigura succesul. In cazul in care toate sistemele de cabluri, conectori si componente (inclusiv sigurante) par a fi in stare de functionare normala, conectati scanerul (sau cititor de cod) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile stocate
Aceasta informatie poate fi extrem de utila in diagnosticarea conditiilor intermitente, care sa fi contribuit la stocarea acestui
Dupa ce codurile sunt sterse operati vehiculul pentru a vedea daca codul revine
In cazul in care codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta
Conditia intermitenta se poate dovedi a fi destul de o provocare pentru a fi diagnosticata si in cazuri extreme poate sa li se permita sa se inrautateasca inainte de un diagnostic corect.