Acest cod de eroare OBD2 se refera la o viteza a motorului depasita.
Indicator
Prezentul cod indica faptul ca PCM a primit un semnal de la senzorul motorului de turatie RPM ca motorul a depasit sau depaseste limita maxima admisa.
Setarea parametrilor de cod
Orice citire RPM care depaseste o limita predeterminata va provoca un cod care va fi stocat in PCM si un indicator Service Motor in Curand aprins. Unele masini vor necesita mai multe cicluri de esec comanda pentru a aprinde un indicator Service Motor in Curand, altele vor aprinde martorul dupa prima eroare intampinata.
Simptome cod eroare OBD2 P0219
Simptomele pot varia de la niciunul la o conditie de nepornire. Un indicator Service Motor in Curand aproape sigur va insoti aceste simptome si anumite modele vor opri functionarea motorului in cazul in care acesta ajunge la turatii prea mari. Multe vehicule mai vechi pot fi programate sa opreasca motorul atunci cand se depaseste un anumit nivel de RPM.
Cauze comune cod eroare OBD2 P0219
Cauzele tipice ale vitezei depasite a motorului includ soferi agresivi sau lipsiti de experienta, scurtcircuite sau circuite electrice deschise, sau un PCM defect, dar acest scenariu este rar.
Diagnoze gresite comune
Acest cod este aproape intotdeauna cauzat de eroarea soferului. Mecanicii raporteaza ca multi soferi ezita sa admita ca au condus cu turatii peste cele normale, in special in cazul in care vehiculul se afla in perioada de garantie.
Diagnoza cod eroare OBD2 P0219
Motorul este echipat cu un senzor de depasire a vitezei, a turatiei motorului (de obicei un senzor de rezistenta variablia cu doua sau trei fire) care ofera date PCM
Senzorul are un fir de tensiune (de obicei acesta este un semnal de referinta 5 volti) si un fir de masa
PCM foloseste firul de tensiune de referinta pentru a monitoriza viteza motorului
Daca viteza motorului creste, rezistenta senzorului scade si creste tensiunea de referinta
Daca RPM motor creste, rezistenta senzorului creste, conducand tensiunea de referinta la PCM in jos
PCM primeste citiri de tensiune si intrare de referinta ca variatii in turatia motorului si reactioneaza in consecinta
Daca viteza motorului este prea mare, un cod este stocat si un indicator Service Motor in Curand aprins. Un scaner sau cititor de cod, volt/ohmetru digital si accesul la schema de cablare a unui producator vor fi necesare pentru a diagnostica cu succes acest cod
Incepeti diagnosticul dumneavoastra cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor
Reparati sau inlocuiti cablurile, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, daca este necesar
Intotdeauna retestati sistemul dupa ce reparatiile sunt finalizate pentru a asigura succesul. In cazul in care toate sistemele de cabluri, conectori si componente (inclusiv sigurante) par a fi in stare de functionare normala, conectati scanerul (sau cititorul de cod) la conectorul de diagnoza si inregistrati toate codurile stocate
Aceasta informatie poate fi extrem de utila in diagnosticarea conditiilor intermitente, care sa fi contribuit la stocarea acestui cod.
Dupa ce codurile sunt debifate, operati vehiculul pentru a vedea daca codul revine
In cazul in care codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta
Dupa ce codurile sunt sterse, operati vehiculul pentru a vedea daca codul revine
In cazul in care codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta
Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme li se poate permite sa se inrautateasca inainte de un diagnostic corect. Deconectati conectorul electric din senzorul de temperatura a lichidului de racire de motor si testati pentru tensiunea de referinta
Acest lucru este, de obicei 5-volti, dar consultati manualul de service al producatorului pentru a fi sigur
In cazul in care exista un semnal de 5 volti prezent, verificati senzorul cablului de masa.
In cazul in care semnalul de referinta si de masa sunt prezente, testati rezistenta senzorului folosind diagrama producatorului
Comparati constatarile dumneavoastra cu specificatiile producatorului si inlocuiti senzorul, daca acesta nu functioneaza. In cazul in care senzorul si tensiunea la senzor se afla in parametri acceptabili, deconectati conectorul electric PCM si testati continuitatea circuitului si rezistenta senzorului si PCM
Reparati sau inlocuiti circuitele si componentele sistemului necesare si retestati sistemul. Daca toate circuitele de sistem si senzori functioneaza, suspectati un defect PCM, dar retineti ca esecul PCM este rar si inlocuirea PCM va cere o reprogramare.