Cod eroare OBD2 P0219

Cod eroare  OBD2 P0219

Acest cod de eroare OBD2 se refera la o viteza a motorului depasita.

Indicator

Prezentul cod indica faptul ca PCM a primit un semnal de la senzorul motorului de turatie RPM ca motorul a depasit sau depaseste limita maxima admisa.

Setarea parametrilor de cod

Orice citire RPM care depaseste o limita predeterminata va provoca un cod care va fi stocat in PCM si un indicator Service Motor in Curand aprins. Unele masini vor necesita mai multe cicluri de esec comanda pentru a aprinde un indicator Service Motor in Curand, altele vor aprinde martorul dupa prima eroare intampinata.

Simptome cod eroare OBD2 P0219

Simptomele pot varia de la niciunul la o conditie de nepornire. Un indicator Service Motor in Curand aproape sigur va insoti aceste simptome si anumite modele vor opri functionarea motorului in cazul in care acesta ajunge la turatii prea mari. Multe vehicule mai vechi pot fi programate sa opreasca motorul atunci cand se depaseste un anumit nivel de RPM.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0219

Cauzele tipice ale vitezei depasite a motorului includ soferi agresivi sau lipsiti de experienta, scurtcircuite sau circuite electrice deschise, sau un PCM defect, dar acest scenariu este rar.

Diagnoze gresite comune

Acest cod este aproape intotdeauna cauzat de eroarea soferului. Mecanicii raporteaza ca multi soferi ezita sa admita ca au condus cu turatii peste cele normale, in special in cazul in care vehiculul se afla in perioada de garantie.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0219

Motorul este echipat cu un senzor de depasire a vitezei, a turatiei motorului (de obicei un senzor de rezistenta variablia cu doua sau trei fire) care ofera date PCM

Senzorul are un fir de tensiune (de obicei acesta este un semnal de referinta 5 volti) si un fir de masa

PCM foloseste firul de tensiune de referinta pentru a monitoriza viteza motorului

Daca viteza motorului creste, rezistenta senzorului scade si creste tensiunea de referinta

Daca RPM motor creste, rezistenta senzorului creste, conducand tensiunea de referinta la PCM in jos

PCM primeste citiri de tensiune si intrare de referinta ca variatii in turatia motorului si reactioneaza in consecinta

Daca viteza motorului este prea mare, un cod este stocat si un indicator Service Motor in Curand aprins. Un scaner sau cititor de cod, volt/ohmetru digital si accesul la schema de cablare a unui producator vor fi necesare pentru a diagnostica cu succes acest cod

Incepeti diagnosticul dumneavoastra cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor

Reparati sau inlocuiti cablurile, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, daca este necesar

Intotdeauna retestati sistemul dupa ce reparatiile sunt finalizate pentru a asigura succesul. In cazul in care toate sistemele de cabluri, conectori si componente (inclusiv sigurante) par a fi in stare de functionare normala, conectati scanerul (sau cititorul de cod) la conectorul de diagnoza si inregistrati toate codurile stocate

Aceasta informatie poate fi extrem de utila in diagnosticarea conditiilor intermitente, care sa fi contribuit la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt debifate, operati vehiculul pentru a vedea daca codul revine

In cazul in care codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta

Dupa ce codurile sunt sterse, operati vehiculul pentru a vedea daca codul revine

In cazul in care codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme li se poate permite sa se inrautateasca inainte de un diagnostic corect. Deconectati conectorul electric din senzorul de temperatura a lichidului de racire de motor si testati pentru tensiunea de referinta

Acest lucru este, de obicei 5-volti, dar consultati manualul de service al producatorului pentru a fi sigur

In cazul in care exista un semnal de 5 volti prezent, verificati senzorul cablului de masa.

In cazul in care semnalul de referinta si de masa sunt prezente, testati rezistenta senzorului folosind diagrama producatorului

Comparati constatarile dumneavoastra cu specificatiile producatorului si inlocuiti senzorul, daca acesta nu functioneaza. In cazul in care senzorul si tensiunea la senzor se afla in parametri acceptabili, deconectati conectorul electric PCM si testati continuitatea circuitului si rezistenta senzorului si PCM

Reparati sau inlocuiti circuitele si componentele sistemului necesare si retestati sistemul. Daca toate circuitele de sistem si senzori functioneaza, suspectati un defect PCM, dar retineti ca esecul PCM este rar si inlocuirea PCM va cere o reprogramare.

Citeste si...
Uite cum este influentata durata de viata a motorului in functie de felul in care este intretinut
Uite cum este influentata durata de viata a motorului in functie de felul in care este intretinut

LUCRURI OBLIGATORII DE STIUT pentru cresterea duratei de functionare a motoarelor auto Avansul tehnologic a contribuit major la cr...

Este motorul TFSI fiabil?
Este motorul TFSI fiabil?

In momentul in care dorim sa achizitionam un autoturism Audi, indiferent ca acesta este nou sau second hand, atunci cand il vom ca...

Ce este motorul Wankel si cum functioneaza motorul rotativ?
Ce este motorul Wankel si cum functioneaza motorul rotativ?

Motorul Wankel sau motorul rotativ Motorul Wankel este un motor rotativ cu ardere interna care a fost inventat in anul 1954 de cat...

Care este motorul cu cel mai MIC Consum din Lume?
Care este motorul cu cel mai MIC Consum din Lume?

Într-o eră în care preocuparea pentru mediu și economisirea de combustibil au devenit din ce în ce mai importante, motoarele cu ce...