Cod eroare OBD2 P0221

Cod eroare OBD2 P0221

Problema de Performanta / Camp Regulator / Senzor de Pozitie / Comutator Circuit B Pedala acceleratie

Indicator

Prezentul cod indica faptul ca PCM a detectat o citire de tensiune a senzorului circuitului B de pozitie a pedalei de acceleratie care este anormala.

Setarea parametrilor de cod

Variatii de tensiune/rezistenta care depasesc cu 10% tensiunea de referinta specificata de producator (cu acceleratia in orice pozitie data in comparatie cu RPM motor) va cauza un cod de probleme legate de senzorul de pedala si un indicator Service Motor in Curand aprins.

Simptome cod eroare OBD2 P0221

Posibile simptome pot include fum negru la pornire, acceleratie slaba, o conditie de nepornire, rateuri la ralanti si indicator Service Motor in Curand aprins.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0221

Cauze posibile ale acestui cod includ un senzor pozitie pedala acceleratie defect, conector electric corodat sau deteriorat, cablaj defect, senzor de pozitie TPS acceleratie defect sau prost pus, acceleratie defecta, sau un defect al PCM. Acestea din urma sunt rare.

Diagnoze gresite comune cod eroare OBD2 P0221

De multe ori senzorul TPS este inlocuit din greseala atunci cand conectorul electric a fost contaminat cu umiditate.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0221

  • Acest cod este relevant numai pentru sisteme de acceleratie care folosesc o configuratie “drive-by-wire”
  • Acceleratia prin cablu foloseste un senzor situat pe pedala de acceleratie pentru a furniza date de intrare pentru PCM
  • PCM apoi deschide si inchide pedala de acceleratia folosind diversi actuatori, solenoizi si motorase
  • Un senzor de pozitie pedala de acceleratie este folosit de corpul clapetei de acceleratie pentru a monitoriza pozitia reala a pedalei de acceleratie. PCM citeste o tensiune variabila (de obicei intre 0.5 la 5.0 - volti) care creste in timp ce pedala de acceleratie este presata pentru a determina unghiul in care corpul pedalei trebuie sa fie deschis
  • PCM comanda apoi unitatea de acceleratie motoare de sistem prin cablu si actuatori pentru a deschide sau a inchide clapeta de acceleratia dupa cum este necesar. Un scaner sau cititor de cod, volt/ohmetru digital si accesul la schema de cablare a unui producator vor fi necesare pentru a diagnostica cu succes acest cod
  • Incepeti diagnosticul dumneavoastra cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor
  • Reparati sau inlocuiti cablurile, conectorile si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, daca este necesar
  • Intotdeauna retestati sistemul dupa ce reparatiile sunt finalizate pentru a asigura succesul. In cazul in care toate sistemele de cabluri, conectori si componente (inclusiv sigurante) par a fi in stare de functionare normala, conectati scanerul (sau cititorul de cod) la conectorul de diagnoza si inregistrati toate codurile stocate
  • Aceasta informatie poate fi extrem de utila in diagnosticarea conditiilor intermitente, care sa fi contribuit la stocarea acestui cod.
  • Dupa ce codurile sunt debifate, operati vehiculul pentru a vedea daca codul revine
  • In cazul in care codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta
  • Dupa ce codurile sunt sterse, operati vehiculul pentru a vedea daca codul revine
  • In cazul in care codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta
  • Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme li se poate permite sa se inrautateasca inainte de un diagnostic corect. Deconectati conectorul electric din senzorul de temperatura a lichidului de racire de motor si testati pentru tensiunea de referinta
  • Acest lucru este, de obicei 5-volti, dar consultati manualul de service al producatorului pentru a fi sigur
  • In cazul in care exista un semnal de 5 volti prezent, verificati senzorul cablului de masa.
  • In cazul in care semnalul de referinta si de masa sunt prezente, testati rezistenta senzorului folosind diagrama producatorului
  • Comparati constatarile dumneavoastra cu specificatiile producatorului si inlocuiti senzorul, daca acesta nu functioneaza. In cazul in care senzorul si tensiunea la senzor se afla in parametri acceptabili, deconectati conectorul electric PCM si testati continuitatea circuitului si rezistenta senzorului si PCM
  • Reparati sau inlocuiti circuitele si componentele sistemului necesare si retestati sistemul. Daca toate circuitele de sistem si senzori functioneaza, suspectati un defect PCM, dar retineti ca esecul PCM este rar si inlocuirea PCM va cere o reprogramare.
Citeste si...
Despre controlul electronic al clapetei de acceleratie
Despre controlul electronic al clapetei de acceleratie

Acest control electronic al clapetei de acceleratie este de fapt partea electronica care ataseaza clapeta de acceleratie la pedala...

Cum sa cureti clapeta de acceleratie?
Cum sa cureti clapeta de acceleratie?

Atunci cand ralantiul masinii este dur, masina accelereaza in suturi si check-engine-ul se aprinde in bord, poti sa ai o problema...

Ce durata de viata are clapeta de acceleratie?
Ce durata de viata are clapeta de acceleratie?

In mod normal este recomandat sa curatam clapeta de acceleratie intre 50.000-75.000 km, in functie de gradul de uzura al acesteia...

Trebuie luat piciorul de pe acceleratie cand schimbi viteza?
Trebuie luat piciorul de pe acceleratie cand schimbi viteza?

Vom discuta cum trebuie sa procedam atunci cand schimbam viteza in ceea ce priveste pedala de acceleratie. Probabil foarte multe p...