Cod eroare OBD2 P0238

P 0238 – Tensiune Ridicata Circuit Senzor A Turbocompresor

 

Indicator

PCM a detectat o citire anormala in senzorul de impuls al circuitului A al turbocompresorului. Circuitul A reprezinta un senzor special de boost (in cazul in care mai multi senzori sunt utilizati ). Nu exista nicio regula stabilita pentru pozitionarea de senzori de impuls. Verificati specificatiile producatorului pentru locatii de senzor impuls specifice.

 

Setarea parametrilor de cod

Senzorul de intrare semnale de tensiune (primit PCM) care indica un nivel de impuls, care este mai mic sau mai mare (in mod normal mai mica (4 kg)  sau mai mult (6,3 kg) ) decat specificatiile producatorului va provoca un cod pentru a fi stocat si un indicator de defectiune aprins. PCM recunoaste aceste date ca incapacitate de a controla in mod eficient nivelurile de impuls.

 

Simptome cod eroare OBD2 P0238

Simptomele pot include accelerare motor redusa, zgomot sau huruiala din conductele turbinei de supraalimentare sau turbo, fum anormal din evacuare, zgomot din zona bujiilor , temperatura excesiva motor sau transmisie, zgomote de fluierat din turbosuflanta si/sau furtunuri, si o lipsa totala de performanta a motorului. Coduri aditionale pot include alte coduri de impuls, coduri rateuri motor. Detonatia cilindrului este o alta posibilitate, din cauza temperaturilor ridicate ale motorului. Indicatorul de impuls de presiune (in cazul in care sunt astfel echipate) va expune niveluri anormale de presiune de impuls.

 

Cauze comune cod eroare OBD2 P0238

 

Cele mai frecvente cauze ale acestui cod includ o scurgere in galeria de admisie, o murdarire a aerului atmosferic tras in motor, supapa de deseuri blocata deschis sau inchis, un intercooler defect, suruburi slabite intre galeria de evacuare si turbocompresor, o flansa slabita intre turbocompresor si aportul teava, un senzor impuls defect, scurtcircuit sau cablare deschisa in circuitul de impuls senzor, conectori electrici corodati sau deconectati in circuitul de referinta de 5 volti senzor impuls sau esec turbo. Esecul de Turbo este de obicei cauzat de scurgeri de ulei interne si restrictii de alimentare cu ulei. Aceste scurgeri/obstacole contribuie la alimentarea insuficienta cu ulei la arborele principal al turbocompresorului; rezultand un turbo spart, un esec poarta turbo, miscare poarta (cauzand atingerea rotorului de carcasa), si lame ale rotorului deteriorate sau lipsa.

 

Diagnoze gresite comune

Tehnicieni raporteaza ca esecul de a spala toate resturile si obstacole din sistemul de ungere al turbocompresorului poate duce la esec turbo repetat. Inlocuirea turbocompresorului fara testarea exhaustiva a functiei supapei de deseuri si circuitele electrice este, de asemenea, cauza frecventa de diagnoza gresita.

 

Diagnoza cod eroare OBD2 P0238

•In scopul de a diagnostica cu succes inductia fortata de aer a motorului, trebuie sa intelegem o scurta prezentare a sistemului de inductie fortata de aer si cum supraalimentarea este impiedicata. Inductia fortata de aer este un mijloc de a introduce cantitati excesive de aer intr-un motor pentru a promova castiguri in cai putere

 

•Daca un motor aspirat natural utilizeaza vidul creat de miscarea descendenta a pistonului sa atraga un amestec combustibil/aer in camerele de ardere ale motorului, inductia fortata de aer si combustibil foloseste o turbine

 

•Turbosuflantele si turbocompresoarele sunt pur si simplu compresoare de aer pentru motor, concepute pentru a realiza aceasta sarcina

 

•Aceste dispozitive de inductie fortata de aer sunt impartite in trei categorii de baza: turbosuflante, turbocompresoare tip radial si turbocompresoare de tip centrifugal

 

•Turbosuflantele utilizeaza presiunea de evacuare a motorului pentru a propulsa elicele din doua camere

 

•Cele doua camere sunt complet separate una de alta

 

•Presiunea de evacuare a motorului invarte direct rotorul din camera "A", care la randul lui invarte indirect un rotor in camera "B"

 

•Rotorul din camera "B" trage aerul prin sistemul de admisie al sistemului de supraalimentare (si intercoolere) si forteaza aerul mai rece si mai dens in motor

 

•Compresorul de tip radial este situat in partea de sus a motorului

 

•Compresorul centrifugal este montat pe fata motorului la fel ca un compresor de aer conditionat sau un alternator

 

•Spre deosebire de turbocompresor, care beneficiaza de evacuarea motorului pentru propulsie, compresorul are o singura camera

 

•Aerul este atras in dispozitiv, comprimat si fortat in camerele de ardere ale motorului, folosind o pereche de rotoare care se invart independent

 

•Compresorul centrifugal utilizeaza un mecanism de tip centrifugal cu pale pentru a trage aer care este comprimat si reintrodus in motor ca aer mai rece, mai dens (in cantitati excesive)

 

•Turbocompresorul utilizeaza intercoolere pentru a scadea temperatura aerului inainte de comprimare si fortare in motor

 

•Cu cat este mai scazuta temperatura aerului inainte de introducerea in dispozitivul de inductie fortata de aer, cu atat mai dens va fi atunci cand se ajunge la camera de ardere

 

•Aerul mai dens permite combustibilului sa atomize mai eficient si sa cresca caii putere. 

 

•Turbocompresorul tipic nici macar nu incepe sa "invarta" pana cand motorul nu ajunge la 1.700-2.500 rpm

RPM-uri extreme sunt necesare pentru ca aparatul sa produca presiunea de aer necesara comprimarii, care este mai mare decat cea a atmosferei

 

•Aceste niveluri de presiune de aer crescute sunt cunoscute ca "boost pressure". Asa cum creste presiunea si stresul aplicat motorului va creste

 

•Fiecare producator de motor ofera recomandari maxime de boost de presiune, care sunt programate in PCM

 

•Aceste specificatii sunt calculate cu scopul evitarii esecului catastrofal al motorului din cauza presiunii excesive boost (overboost) in motoarele care sunt echipate din fabrica cu dispozitive de inductie fortata aer 

•Acestea includ (dar nu sunt limitate la) un scanner OBD-II, un indicator de presiune de boost, o pompa de vid portabila, un indicator de vacuum, si un cadran indicator stabilit

•Confirmati faptul ca motorul este in buna stare de functionare fara rateuri sau batai. 

•Apoi, inspectati toate furtunele turbo pentru etanseitate si examinati admisia turbo si furtunele intercoolerului pentru scurgeri sau fisuri

•Asigurati-va ca toate furtunele de admisie aer sunt bine si in forma decenta

•In cazul in care toate furtunele sunt stranse, precum si in buna stare si nu exista furtune de vid deconectate, rupte sau crapate, apucati ferm turbo si sa incercati sa fortati inainte si inapoi pe flansa admisie

•In cazul in care carcasa se misca strangeti bolturile in conformitate cu specificatiile de cuplu ale producatorului

•Puneti un ecartament de impuls, astfel incat acesta sa poata fi observat in timp ce actioneaza pedala

•Cu motorul functionand in stare de parcare sau neutru sau pe liber, duceti rapid motorul la aproximativ 5.000 rpm si eliberati acceleratia brusc

•Observati impulsul de manometru a presiunii crescute de boost si vedeti daca aceasta depaseste 6.3 kg.

•Daca depaseste, atunci aveti o defectiune supapa deseuri

•Daca impulsul nu reuseste sa se ridice suficient, atunci aveti o problema de turbocompresor sau de evacuare. Un scaner sau cititor de cod, volt ohmetru digital si accesul la schema de cablare a unui  producator va fi necesar pentru a diagnostica cu succes acest cod

•Incepeti diagnosticul masinii cu o inspectie vizuala a tuturor cabluri si conectori

 

•Intotdeauna retestati sistemul dupa ce reparatiile sunt finalizate pentru a asigura succesul. In cazul in care toate sistemele de cabluri, conectori si componente (inclusiv sigurante) par a fi in stare de functionare normala, conectati scanerul (sau cititor de cod) la conectorul de diagnoza si inregistrati toate codurile stocate

 

•Aceasta informatie poate fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente, care sa fi contribuit la stocarea acestui cod

 

•Dupa ce codurile sunt debifate, operati vehiculul pentru a vedea daca codul revine

 

•In cazul in care codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta

 

•Dupa ce codurile sunt sterse, operati vehiculul pentru a vedea daca codul revine

 

•In cazul in care codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta

•Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme li se poate permite sa se inrautateasca inainte de un diagnostic corect. Defectiune Supapa Deseuri: eliminati bratul de actionare din asamblarea supapei de deseuri

•Folosind pompa de vid, porniti manual actuatorul valvei si observati supapa pentru a va asigura ca se deschide si se inchide complet

•Orice fluctuatie de complet inchis va provoca o scadere dramatica in impulsul de presiune

•Daca usa supapei nu se deschide complet, aceasta ar putea duce la impuls de presiune scazuta impuls. Defectiune Turbocompresor:  Dupa ce permiteti motorului sa se raceasca, scoateti furtunul de evacuare turbo si uitati-va in interior

•Vedeti daca sunt aripioare lipsa sau deteriorate la rotorul si a verificati pentru semne de izbire sau frecare a rotorului in interiorul carcasei

•Invartiti lamele cu mana si verificati pentru rulmenti slabiti sau care fac zgomot

•Oricare dintre aceste conditii indica un turbocompresor defect

•Instalati indicatorul de linie, astfel incat sa se conecteze la nasul turbinei turbina ax de priza si sa masurati.

•Citiri care depasesc .003 ar trebui considerate excesive

•Daca turbocompresorul si supapa de deseuri functioneaza corect, gasiti o aprovizionare constanta de vid din colectorul de admisie si instalati un indicator de vacuum (in linie)

•Confirmati valorile de tensiune si rezistenta folosind specificatiile constructorului si reparati defectelor dupa cum este necesar.

 

 

Articolul precedent
Cod eroare OBD2 P0237
Articol urmator
Cod eroare OBD2 P0239

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate