Acest cod se refera la defectiunea circuitului solenoid A - turbocompresor cu deseuri.
Indicator
PCM a detectat o citire anormala in solenoidul A al supapei de deseuri al turbinei. Circuitul A reprezinta un solenoid special al supapei de deseuri (in cazul in care mai multi solenoizi sunt utilizati in ordine). Nu exista nici o regula stabilita pentru pozitionarea solenoizilor supapei de evacuare. Verificati specificatiile producatorului pentru locatii specifice de solenoizi.
Setarea parametrilor de cod
Senzorul de intrare ofera semnale de tensiune (primit PCM) care indica o tensiune in solenoid, cand tensiunea este mai mica sau mai mare decat specificatiile producatorului va provoca un cod pentru a fi stocat si un indicator de defectiune aprins. PCM recunoaste aceste date ca incapacitate de a controla in mod eficient operatiile supapei de evacuare.
Simptome cod eroare OBD2 P0243
Simptomele pot include accelerare motor redusa, zgomot sau huruiala din conductele turbinei, fum anormal din evacuare, bataia bujiilor, temperatura excesiva in motor sau in transmisie, zgomote de fluierat ale turbinei, zgomote din turbosuflanta si/sau furtunuri, si o lipsa totala de performanta a motorului. Coduri aditionale pot include alte coduri de impuls, coduri rateuri motor, sau coduri senzor de turatie. Detonatia cilindrului este o alta posibilitate, din cauza temperaturilor ridicate ale motorului.
Cauze comune cod eroare OBD2 P0243
Cele mai frecvente cauze ale acestui cod includ un defect la solenoidul supapei de deseuri, cablare deschisa sau rupta sau scurtcircuit in circuitul de solenoid supapa, conectori electrici corodati sau deconectati in solenoidul supapei.
Diagnoze gresite comune
Inlocuirea de solenoid supapa de evacuare se efectueaza numai dupa ce va asigurati ca supapa de evacuare functioneaza corect. Esecul in a diagnostica bine intregul sistem al supapei de evacuare poate duce la defectiuni repetate de solenoid.
Diagnoza cod eroare OBD2 P0243
Un diagnostic corect al acestui cod ar trebui sa inceapa cu o prezentare generala de baza a sistemului de supraalimentare
Turbina practic foloseste un sistem fortat de inductie cu aer
Inductia fortata de aer este un mijloc de a introduce cantitati excesive de aer intr-un motor pentru a promova castiguri de cai putere
Daca un motor aspirat natural utilizeaza vidul creat de miscarea descendenta a pistonului sa atraga un amestec combustibil/aer controlate in camere de ardere a motorului, inductia fortata de aer si combustibil a motorului foloseste turbina pentru un aer cu o presiune mai mare
Turbocompresoarele sunt pur si simplu compresoare de aer pentru motor, concepute pentru a realiza aceasta sarcina
Turbosuflantele utilizeaza presiunea de evacuare a motorului pentru a propulsa elicele din doua camere, una calda si una rece
Cele doua camere sunt complet separate una de alta
Presiunea de evacuare a motorului transforma rotorul din camera “A”, care la randul lui invarte un rotor in camera “B”
Rotorul din camera “B” aduna aerul prin sistemul de admisie supraalimentare (si intercoolere) si forteaza aerul mai rece, mai dens in motor
Cu cat este mai scazuta temperatura aerului inainte de introducerea in dispozitivul de inductie fortata de aer, cu atat mai dens va fi atunci cand se ajunge la camera de ardere
Aerul mai dens permite combustibilului sa atomize mai eficient si ajuta la cresterea de cai putere. Evident, cu cat nivelul de turatie motor creste si turbina se invarte mai repede
Supapa de deseuri este de obicei tinuta in pozitie inchisa de o tija cu arc fixata in partea exterioara a supapei
Presiunea de impuls creste la iesirea din supapa, impinge impotriva arcului tija pana cand usa este deschisa si presiunea este directionata
Senzori de BMP, senzori de harta, motor si transmisie, senzori de temperatura si bataie sunt utilizati de PCM pentru a calcula un nivel de siguranta de impuls, care, de asemenea, are rezultate de performanta optima motor
Incepeti diagnosticul dumneavoastra cu o inspectie vizuala a tuturor cabluri si conectori
Reparati sau inlocuiti cablurile, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, daca este necesar
Intotdeauna retestati sistemul dupa ce reparatiile sunt finalizate pentru a asigura succesul. In cazul in care toate sistemele de cabluri, conectori si componente (inclusiv sigurante) par a fi in stare de functionare normala, conectati scanerul (sau cititor de cod) la conectorul de diagnoza si inregistrati toate codurile stocate
Aceasta informatie poate fi extrem de utila in diagnosticarea conditiilor intermitente, care sa fi contribuit la stocarea acestui cod.
Dupa ce codurile sunt debifate, operati vehiculul pentru a vedea daca codul revine
In cazul in care codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta
Dupa ce codurile sunt sterse, operati vehiculul pentru a vedea daca codul revine
In cazul in care codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta
Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme li se poate permite sa se inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect. Cele mai multe defectiuni vor fi legate de actuatorul supapei de deseuri (tija)
Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!