Cod eroare OBD2 P0269

Cod eroare OBD2 P0269

Acest cod se refera la eroarea tensiunii circuitului injectorului de carburant - cilindrul 3 - variatii de tensiune.

Indicator

PCM a detectat o citire de tensiune in circuitul injectorului de carburant (cilindrul 3) care nu este conforma cu valoarea de referinta a producatorului.

Setarea parametrilor de cod

Variatiile de tensiune (cauzate de rezistenta inadecvata) care depasesc 10% din tensiunea de referinta a producatorului vor determina stocarea unui cod in PCM si aprinderea unui lampi in bord ce indica o defectiune.

Simptome cod eroare OBD2 P0269

Acestea ar putea include o performanta slaba a acceleratiei, o eroare a motorului, un ralanti oscilant, un cod stocat in PCM si un martor de service aprins in bord.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0269

Cea mai comuna cauza a acestui cod este deteriorarea cablului de catre animalele salbatice, suprafata calda de pe motor asigura adapost pentru micile rozatoare, iar acestea incep sa roada cablajul.

Alte cauze includ un injector de combustibil defect sau infundat, cabluri electrice sau borne electrice corodate sau pierdute sau un driver defect al injectorului de combustibil in PCM.

Diagnoze gresite comune

Retineti ca defectarea PCM-ului este rara, adesea PCM este inlocuit in mod eronat din cauza circuitelor deschise sau scurtcircuitate din sistemul de injectie a combustibilului sau a injectoarelor de combustibil defecte.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0269

Majoritatea injectoarelor moderne de combustibil pentru autovehicule sunt actionate printr-un conector electric cu doua fire. Acestea sunt alimentate cu o sursa constanta de tensiune (comparabila cu cea a bateriei) printr-un cablu de alimentare. Circuitul este completat de un al doilea fir de impamantare care este conectat la driverul injectorului de combustibil din PCM sub forma de impulsuri temperate.

Cand circuitul este complet, injectorul de carburant este activat si pulverizeaza combustibil in cilindrii individuali (injectie cu combustibil multi-port) sau corpul clapetei (injectie corp de clapeta).

Un scaner (sau un cititor de coduri), un volt/ohmmetru digital, o lampa adecvata (noid lamp) si un manual de service al producatorului (sau echivalentul acestuia) vor fi utile in diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Incepeti diagnosticul cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor. Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Utilizati un voltmetru digital pentru a testa alimentarea constanta a grupului de injectoare de combustibil (pentru a face acest lucru, porniti si opriti motorul in mod repetat).

Daca nu exista nici o tensiune a bateriei detectata la conectorul pentru grupul injectorului de carburant, verificati sigurantele si releele sistemului. Reparati componentele defecte conform cerintelor, stergeti codul si retestati sistemul pentru a va asigura a repararea a avut succes.

Verificati cu grija sigurantele sub tensiune.

Sigurantele care par sa functioneze in mod normal avand contactul pus si motorul oprit pot sa nu functioneze cand motorul este pornit.

Daca sigurantele si releele par a fi intacte, deconectati conectorul de la PCM si efectuati un test de continuitate si rezistenta pe toate circuitele conexe.

Reparati sau inlocuiti circuitele deschise sau scurtcircuitate, conectorii sau componentele dupa cum este cazul.

Stergeti codurile si conduceti autovehiculul pentru a asigura o reparatie reusita.

Daca sursa de alimentare este prezenta la conectorul de racord al injectorului de combustibil, utilizati o lampa adecvata (noid lamp) pentru a verifica daca exista un impuls de masa al PCM. Daca nu este detectat niciun impuls, deconectati conectorul electric de la PCM si efectuati un test de continuitate si rezistenta pe toate circuitele.

Daca toate circuitele par a fi intacte, suspectati un drive al injectorului defect in PCM.

Defectarea PCM-ului este rara si va necesita intotdeauna reprogramarea.

Daca exista o sursa de alimentare constanta si un impuls de masa, utilizati un dispozitiv de ascultare pentru a determina daca injectorul sau injectoarele in cauza sunt activi. Acest lucru va va ajuta sa determinati daca injectoarele individuale functioneaza si pulverizeaza combustibil in cilindru.

In cazul in care se aude un zgomot ca un ticait, cand injectorul este alimentat, inseamna ca acesta functioneaza normal cu exceptia cazului cand fluxul de combustibil este restrictionat.

Daca nu se aude niciun zgomot cand injectorul este alimentat, inseamna ca acesta este defect.

Scoateti conectorul electric si efectuati un test de rezistenta asupra injectorului. Comparati-va concluziile cu specificatiile producatorului si inlocuiti injectoarele (cu inele de etansare daca este cazul), dupa caz.

Ca intotdeauna, stergeti codurile si conduceti autovehiculul pentru a va asigura ca a fost finalizata o reparatie reusita.

Daca se aude un semnal sonor cand injectorul este alimentat, scoateti injectorul si observati cu atentie fluxul de pulverizare al combustibilului.

Daca fluxul de combustibil este acceptabil, suspectati un PCM defect ca fiind cauza acestui cod.

Daca pulverizarea combustibilului este limitata sau nu exista, inlocuiti injectoarele in cauza.

Dupa ce injectoarele au fost inlocuite, stergeti codurile si conduceti vehiculul pentru a va asigura ca repararea a avut succes.

Citeste si...
Care este recordul pentru cel mai mic consum de combustibil?
Care este recordul pentru cel mai mic consum de combustibil?

Introducere: Eficiența energetică și reducerea emisiilor de dioxid de carbon au devenit priorități majore în industria auto în ult...

Se continua compensarile preturilor la combustibil! Intre timp, un plin de carburant este cu cateva zeci de lei mai ieftin
Se continua compensarile preturilor la combustibil! Intre timp, un plin de carburant este cu cateva zeci de lei mai ieftin

Asa cum probabil toti soferii stiu deja, la jumatatea acestui an, dupa discutii interminabile si perioade lungi de timp in care gu...

Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?
Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?

Un nou combustibil a inceput sa apara in benzinarii, in special in strainatate. Astazi vom vorbi despre carburantul denumit E10, u...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...