Cod eroare OBD2 P0298

Cod eroare OBD2 P0298

Acest cod se refera la cresterea temperaturii a uleiului de motor - motor supraincalzit.

Indicator

Acest cod indica faptul ca PCM a primit un semnal de la senzorul de temperatura al uleiului de motor din care rezulta ca motorul se supraincalzeste sau este pe cale sa se incinga. De asemenea, indica faptul ca motorul ar trebui sa fie oprit probabil, pentru investigarea cauzei aparitiei acestui cod. Utilizarea unui motor care este supraincalzit poate conduce la defectarea catastrofala a motorului.

Setarea parametrilor de cod

Orice citire a temperaturii care depaseste un numar prestabilit de grade va determina stocarea unui cod in PCM, iar un martor luminos de service se va aprinde in bordul masinii.

Simptome cod eroare OBD2 P0298

Simptomele pot fi de mai multe feluri, cele mai comune sunt: motorul scoate sunete ciudate, batai ale motorului, fumul excesiv iesind de sub capota. Pe langa toate acestea un martor luminos de service se va aprinde in bord, iar la anumite modele de masini motorul se va opri singur, ele avand un sistem de oprire al motorului cand acesta se supraincalzeste.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0298

Cauzele tipice ale supraincalzirii motorului sunt nivelurile scazute ale lichidului de racire a motorului, ventilatoarele de racire defecte, capetele cilindrilor rascucite sau stricate, un radiator defect sau un termostat defect. Acest cod poate fi de asemenea declansat de un senzor de temperatura al lichidului de racire defect, scurtcircuite electrice sau circuite intrerupte sau un PCM defect. Retineti insa ca defectarea unui PCM este rara.

Diagnoze gresite comune

In mod eronat componentele sistemului de racire sunt inlocuite fara a incerca mai intai intregul sistem de racire. Acest lucru poate duce la o cheltuiala de fonduri care ar avea ca rezultat o mare dezamagire. Abilitatea de a strategiza cu atentie un plan de actiune pentru orice reparare a unui vehicul depinde de un diagnostic complet si corect.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0298

Unele motoare sunt echipate cu un senzor de temperatura a uleiului (de obicei, un senzor de rezistenta variabila cu 2 sau 3 fire) care furnizeaza date catre PCM.

Senzorul are un cablu de tensiune ( de obicei un semnal de referinta de 5 volti) si un fir de impamantare. PCM utilizeaza firul de referinta pentru a monitoriza temperatura motorului. Pe masura ce creste temperatura uleiului de motor, rezistenta senzorului scade si creste tensiunea de referinta.

Atunci cand uleiul de motor este racit, rezistenta senzorului este ridicata iar tensiunea de referinta catre PCM scade.

PCM primeste citirile de tensiune de referinta de intrare ca variatii ale temperaturii motorului si reactioneaza in consecinta.

Daca temperatura uleiului de motor este excesiva, se stocheaza un cod si in curand se va aprinde martor luminos service in bordul masinii.

Orice vehicul in care motorul s-a supraincalzit excesiv, trebuie supus unui diagnostic aprofundat al sistemului de racire a motorului inainte de efectuarea oricaror reparatii.

In majoritatea cazurilor, acest diagnostic trebuie sa includa un test de blocare chimica preventiv. Acest test utilizeaza un dispozitiv special de aplicare pentru a capta aburul din sistemul de racire a motorului iar un agent chimic reactioneaza la orice hidrocarburi gasite in acesta. Prin testarea hidrocarburilor din sistemul de racire a motorului, mecanicul poate sa se asigure ca inlocuirea unor componente cum ar fi termostatul, pompa de apa, furtunurile de racire sau radiatorul va remedia in mod eficient starea de supraincalzire prin excluderea blocului motor si capului cilindrului sau garnitura capului cilindrului.

Dupa ce a fost eliminata posibilitatea blocarii unui bloc motor sau a unui cilindru defect, corectarea problemei poate fi simpla ca utilizarea unui tester de presiune al sistemului de racire pentru a localiza o scurgere de lichid si repararea acesteia.

Daca nu se gasesc scurgeri de lichid de racire, suspectati termostatul, ventilatorul de racire sau radiatorul. Daca motorul pare sa fie in stare buna de functionare si nu pare sa fie supraincalzit, suspectati un senzor de temperatura al motorului defect.

Un scaner (sau cititor de coduri) si un volt/ohmmetru digital vor fi utile pentru diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Incepeti diagnosticul cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Continuati prin deconectarea conectorului electric de la senzorul de temperatura al lichidului de racire al motorului si testarea tensiunii de referinta. Aceasta tensiune este de obicei de 5 volti, dar consultati manualul de service al automobilului pentru a fi sigur. Daca exista un semnal de 5 volti avand contactul pus, verificati cablul de impamantare al senzorului.

Daca sunt prezente atat semnalul de referinta, cat si semnalul de masa, testati rezistenta senzorului utilizand diagrama de rezistenta a temperaturii producatorului.

Comparati-va concluziile cu specificatiile producatorului si inlocuiti senzorul daca acesta nu respecta cerintele. Daca senzorul si tensiunea la senzor se incadreaza in parametri normali, deconectati conectorul electric de la PCM si rezistenta circuitului de testare intre senzor si PCM.

Reparati sau inlocuiti circuitele de sistem si componentele necesare si retestati sistemul. Daca toate circuitele de sistem si componentele, precum si senzorii sunt in regula, suspectati un PCM defect, dar retineti ca defectarea PCM-ului este rara si inlocuirea acestuia necesita reprogramarea.

Citeste si...
Cat de des ar trebui sa schimbi lichidul de racire?
Cat de des ar trebui sa schimbi lichidul de racire?

Lichidul de racire este unul dintre cele mai importante lichide din angrenajul unui autoturism. Atunci cand acesta lipseste sau nu...

Poti pune apa simpla, fara antigel, in sistemul de racire?
Poti pune apa simpla, fara antigel, in sistemul de racire?

Probabil orice sofer s-a intrebat macar o data daca nu poate sa completeze cu apa in loc de antigel, fie din dorinta de a face eco...