Cod eroare OBD2 P0300

Cod eroare OBD2 P0300

Acest cod se refera la rateul unui cilindru aleatoriu.

Indicator

PCM a detectat faptul ca unu sau mai multi cilindri dau rateuri in sistemul de aprindere.

Setarea parametrilor de cod

PCM utilizeaza pozitia arborelui cotit, pozitia arborelui cu came si turatia motorului pentru a calcula timpul de livrare a combustibilului si momentul aprinderii. Variatiile arborelui cu came si pozitia arborelui cotit, precum si turatia motorului ajuta PCM sa detecteze un rateu al motorului. Atunci cand se detecteaza o eroare a motorului care este suficient de severa pentru a deteriora convertorul catalitic (catalizatorul), un cod va fi stocat in PCM, iar un martor de service se va aprinde in bordul masinii. Daca rateurile nu sunt considerate foarte grave pentru a deteriora catalizatorul, martorul de service se va aprinde intermitent pentru o perioada de timp (de obicei in acceleratie) si apoi se va stinge.

Simptome cod eroare OBD2 P0300

Acestea includ o putere slaba a motorului, un ralanti oscilant, acceleratie slaba, un cod de eroare stocat si un martor luminos de service in bordul masinii.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0300

Cauzele comune ale acestui cod sunt: presiune insuficienta a carburantului, o defectiune a sistemului EGR, un catalizator infundat sau stricat. Sistemul de aprindere al motorului poate cauza si el stocarea acestui cod.

Diagnoze gresite comune

Componentele sistemului de aprindere sunt adesea inlocuite in mod eronat la aparitia acestui cod.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0300

Un scaner (sau cititor de coduri) si un volt/ohmmetru digital vor fi utile pentru diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Incepeti diagnosticul cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Un cod al rateului unui cilindru este cel mai usor de diagnosticat cand sunt prezente simptomele evidente.

Daca este stocat un cod P0300 si nu manifesta simptome, resetati PCM si verificati daca codul reapare.

Motorul are o performanta slaba sau ezita in momentul accelerarii? In acest caz asigurati-va ca toate componentele sistemului de ardere ale motorului au fost inlocuite conform manualului producatorului.

Acestea includ bujiile, fisele bujiilor, bobinele, capacul distribuitorului si filtrul de carburant.

Cel mai bine este sa inlocuiti bujiile folosind piese de schimb OEM, bujiile cu rezistor sunt mai ieftine decat bujiile de platina dar nu reprezinta un substitut viabil.

Daca nu se constata nici o problema la sistemul de aprindere, verificati daca aveti o problema la evacuare verificand datele senzorului de oxigen.

Daca datele sugereaza o problema la sistemul de evacuare, sunt posibile pirderi de aer provocate de un furtun rupt sau crapat, o defectiune a supapei EGR sau un convertor catalitic infundat.

Aerul nemasurat care intra in motor fara a intra in MAF poate provoca de asemenea , stocarea acestui cod.

Un scaner si accesul la manualul producatorului sunt esentiale pentru un diagnostic reusit.

Citeste si...
Sunt Auto Hold si Hill Assist la fel?
Sunt Auto Hold si Hill Assist la fel?

Nu orice model de masina beneficiaza de un sistem de oprire automata sau de asistenta la pornirea din rampa, dar cele care au aces...

Sunt motoarele turbo in 3 cilindri bune de ceva?
Sunt motoarele turbo in 3 cilindri bune de ceva?

Din ce in ce mai multi producatori au inceput sa scoata masini cu motoare mici, in 3 pistoane, cu turbina. Fiind mai mici, este le...

Sunt masinile japoneze mai fiabile ca cele nemtesti?
Sunt masinile japoneze mai fiabile ca cele nemtesti?

Producatorii auto japonezi si germani sunt in fruntea listei cand vine vorba de inginerie auto, fara dubii. Multi fani de masini a...

Sunt airbagurile si centurile conectate?
Sunt airbagurile si centurile conectate?

Airbagurile si centurile de siguranta sunt cele mai importante doua elemente atunci cand vine vorba despre siguranta ta si a celor...