Cod eroare OBD2 P0318

Cod eroare OBD2 P0318

Acest cod se refera la eroarea senzorilor de pozitie ai arborelui cotit - Senzorul A.

Indicator

PCM a detectat o variatie a pozitiei arborelui cotit care contribuie la o conducere instabila si destul de periculoasa. Senzorul A indica o zona a circuitului sistemului senzorilor de rotatie.

Setarea parametrilor de cod

Cand modulul PCM detecteaza o variatie neasteptata a pozitiei arborelui cotit in timp ce conduceti, un cod de eroare va fi stocat si un martor de service se va aprinde in bordul masinii.

Simptome cod eroare OBD2 P0318

Simptomele pot include rateuri ale motorului insotite de un cod de eroare stocat si de un martor luminos in bordul masinii. Controlul tractiunii si/sau sistemul ABS pot fi de asemenea afectate de conditiile care contribuie la stocarea acestui cod.

Diagnoze comune cod eroare OBD2 P0318

Cauzele comune obisnuite includ senzori de rotatie lipsa, deconectati sau defecti.

Diagnoze gresite comune

Tehnicienii raporteaza ca inlocuirea senzorilor de viteza a rotilor, a pozitiei arborelui cotit si a arborelui cu came este o manopera eronata la aparitia acestui cod.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0318

Sistemele moderne OBD2 utlizeaza senzori de rotatie pentru a compensa micile variatii ale arborelui cotit si arborelui cu came, cauzate de suprafete dure sau neuniforme in timpul condusului. Acesti senzori sunt montati in mod normal langa roti si pot fi de la 1 la 4 senzori.

Senzorii sunt de obicei de rezistenta variabila si lucreaza impreuna cu un reostat stationar si un brat de sprijin. Un capat al bratului este atasat la senzor, iar celalalt este atasat la bratul de control inferior sau la un alt element care este reactiv la conditiile de drum. Pe masura ce conditiile de rulare se schimba, bratul osiei cauzeaza un contact integrat pentru a deplasa in sus sau in jos un circuit de rezistente dispuse intr-o linie curba. In timp ce rezistentele individuale sunt conectate, modificarile rezistentei circuitului determina schimbarea citirii tensiunii la modulul de comanda. Aceste variatii ale tensiunii senzorului sunt traduse de catre modulul de comanda ca obstacole in drum si transmise catre PCM.

Daca PCM detecteaza o variatie a pozitiei arborelui cotit sau arborelui cu came sau un rateu al motorului, fara o intrare de la modulul de comanda respectiv, care indica existenta unei stari rutiere grave, poate fi stocat un cod si aprinderea unui martor de service in bord.

Un scaner (sau cititor de coduri) si un volt/ohmmetru digital vor fi utile pentru diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Incepeti diagnosticul cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Daca codul este resetat incepeti o testare a conectorilor senzorilor de rotatie. Inspectati fetele conectorilor sa nu fie murdare, corodate si reparati sau inlocuiti componentele, cablajul si conectorii, dupa caz.

Citirea tipica a tensiunii la conectorii senzorilor este de 5 volti, dar verificati diagramele de conectare ale fabricantului si specificatiile acestuia.

Folosind un volt/ohmmetru digital testati semnalele de tensiune si masa la conectorul senzorului. Daca sunt prezente ambele semnale de tensiune si masa, reconectati senzorul si tesati cablul de semnal la conector in timp ce simulati o situatie accidentala a drumului.

Daca senzorul are putere si masa, dar nu furnizeaza tensiune de semnal sau daca tensiunea semnalului nu se schimba, inlocuiti senzorul.

Utilizati voltmetru digital pentru a testa senzorul folosind tensiunea de referinta specificata de producator pe parcursul diferitelor conditii rutiere.

Daca senzorul nu respecta specificatiile producatorului, inlocuiti senzorul si retestati functionarea corecta a senzorului nou. Daca circuitele senzor/sistem sunt intacte, deconectati cablajul de la controlerul respectiv si verificati continuitatea si rezistenta sistemului pe toate cicuitele. Reparati sau inlocuiti circuitele dupa cum este necesar. Daca toate elementele enumerate mai sus trec testul conform specificatiilor producatorului, suspectati un modul de control defect. Modulul de comanda al sistemului ABS si cel al controlului tractiunii sunt principalele controloare care interactioneaza cu PCM. Problema ar putea fi localizata si in controlerul de retea, CAN (controller area network). CAN reprezinta o magistrala de comunicatie care permite microcontrolerelor multiple sa comunice unul cu altul fara a fi nevoie de un computer gazda. Reteaua magistrala CAN este de fapt o conglomeratie complexa de cabluri si conectori folositi ca o conducta de informatii partajata intre doua sau mai multe module de comanda pentru automobile. Aceste controlere controleaza practic fiecare functie electrica a vehiculului, PCM fiind controlerul primar.

Modulele de control primesc date de intrare de la diferiti senzori si emit semnale de iesire catre componentele sistemului si alte module de comanda.

De exemplu: PCM primeste un semnal de intrare de la senzorul de viteza al masinii. Acest semnal este transmis sistematic modulelor de control afectate care utilizeaza datele pentru a indeplini diferite alte sarcini. Modulul de control al pilotului automat utilizeaza datele pentru controlul vitezei, sistemul de control al tractiunii utilizeaza datele pentru a regla controlul tractiunii autovehiculului iar sistemul ABS compara turatia vehiculului cu PCM , cu intrarile de date de la senzorii de rotatie a rotilor. Spre deosebire de alte coduri de diagnostic, acest tip de cod este recomandat sa fie lasat la un profesionist din cauza volumului mare de circuite implicate. Un tehnician experimentat cu un scaner specializat poate fi capabil sa determine zona generala a defectiunii mult mai rapid si mai usor decat cineva care foloseste un cititor de coduri si un ohmmetru digital. Deconectarea si testarea fiecarui PIN al magistralei CAN se poate dovedi a fi extrem de costisitoare. Un scaner CAN de diagnosticare specializat va afisa valorile PIN-ului si functionarea modului de comanda. Acesta poate diagnostica cu precizie problemele legate de computer si de circuite prin monitorizarea functionarii vehiculului.

Pentru a diagnostica acest cod folosind un ohmmetru digital ar presupune testarea a mii de circuite, individual. In cel mai bun caz, puteti incerca sa efectuati un test de continuitate dupa ce toate modulele de comanda au fost sunt deconectate, acest lucru s-ar putea sa dureze in jur de 40 de ore, in functie de vehicul. Unele aplicatii sunt echipate cu pana la 18 module de control separate. Daca alegeti aceasta optiune dificila, incepeti cu o inspectie vizuala atenta a tuturor circuitelor de sistem, a conectorilor si a sigurantelor. Circuitele de masa ale modulului de comanda trebuie testate pentru a asigura continuitatea cu bateria. Un cablu de impamantare auxiliar poate fi util in diagnosticarea acestui cod. Cablajul masinii este lasat de multe ori incurcat dupa efectuarea reparatiilor. Cautati conectori electrici intrerupti sau corodati, deoarece pot creste rezistenta circuitului si pot cauza aparitia acestui cod.

Obtineti o schema de conectare a sistemului de magistrala CAN si o diagrama de valori, apoi utilizati ohmmetru digital pentru a testa continuitatea intre conectorii individuali ai controlerului.

Comparati concluziile cu valorile de referinta ale producatorului si reparati circuitele intrerupte sau scurtcircuitate, dupa cum este necesar.

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...