Cod eroare OBD2 P0321

Cod eroare OBD2 P0321

Acest cod se refera la eroarea senzorului de pozitie a arborelui cu came si a distribuitorului - performanta slaba.

Indicator

PCM a detectat un semnal de intrare fie de la senzorul de pozitie a arborelui cotit, fie de la distribuitor, care a fost intrerupt, neregulat sau anormal. Pozitia arborelui cotit si a distribuitorului este determinata de PCM ca fiind nealiniata corect.

Setarea parametrilor de cod

Daca senzorul de pozitie a arborelui cotit si cel al distribuitorului nu se afla intr-un numar de grade prestabilit, va fi stocat un cod si un martor luminos de va aprinde in bordul masinii. Unele modele necesita mai multe cicluri de defectiuni pentru ca un martor de service sa se aprinda in bordul masinii.

Simptome cod eroare OBD2 P0321

Simptomele pot fi variate, un motor care nu porneste sau ezita sa porneasca, o eventuala incalzire a motorului, si un martor de service aprins in bordul masinii.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0321

Cea mai frecventa cauza a acestui cod poate include un senzor de pozitie a arborelui cotit/ arborelui cu came defect, cablajul CPS sau conectorul electric CPS defect, un senzor al distribuitorului defect sau distribuitor defect.

Diagnoze gresite comune

Inlocuirea oricarui senzor fara diagnosticarea intai a erorilor motorului poate duce la un diagnostic gresit. Datorita posibilitatii de variatie a tensiunii senzorului arborelui cotit, a arborelui cu came si a distribuitorului cauzata de un motor care nu functioneaza corect, este necesara diagnosticarea si repararea defectiunilor motorului inainte de diagnosticarea acestui cod.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0321

Producatorii utilizeaza senzorul de pozitie electromagnetic al arborelui cotit in doua moduri diferite.

Ambele moduri utilizeaza fie un inel reluctor, fie dinti, zimti (atasati la arborele cotit) pentru a intrerupe campul senzorului CSP creand ceea ce este interpretat de PCM ca un model de impuls in forma patrata. Aceste intreruperi furnizeaza catre PCM pozitia precisa a arborelui cotit.

In primul mod, PCM foloseste pozitia arborelui cotit numai pentru detectarea erorilor si nu influenteaza pornirea motorului. Sistemele de control ale motorului care utilizeaza acest tip de sistem pot permite motorului sa porneasca si sa functioneze, in ciuda unei defectiuni a circuitului pozitiei arborelui cotit, insa performanta motorului si economia de combustibil vor avea de suferit.

In cel de-al doilea tip de sistem, PCM utilizeaza pozitia arborelui cotit pentru a calcula timpul de pornire si controlul aprinderii.

O defectiune a senzorului de pozitie a arborelui cotit in acest tip de sistem va duce la imposibilitatea motorului de a porni, la un cod de eroare stocat instantaneu si la un martor de service aprins in bordul masinii.

Un scaner (sau cititor de coduri) si un volt/ohmmetru digital vor fi utile pentru diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Incepeti diagnosticul cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate. Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Un punct de plecare viabil pentru obtinerea unui diagnostic reusit este verificarea unui semnal de turatie a motorului atunci cand motorul este pornit. Acest lucru se realizeaza prin utilizarea unui scaner sau prin observarea tahometrului vehiculului in timp ce motorul este este pornit in functie de proiectarea sistemului CPS.

Daca nu este detectat niciun semnal RPM, verificati vizual daca angrenajul arborelui cotit este deteriorat, a senzorului de pozitie si a conectorului senzorului, daca da, reparati-le.

Daca nu exista semne evidente de deteriorare, atunci testati sistemul CPS pentru un semnal de tensiune de referinta (acesta este de obicei 5 volti, dar verificati specificatiile producatorului).

Daca aveti un osciloscop atunci testati cablul de semnal CPS pentru a vedea daca este prezent un model patrat de unda de 5 volti.

Daca nu este detectat niciun model de unda, verificati rezistenta senzorului CSP si comparati valorile cu specificatiile producatorului. Daca senzorul CPS este in regula, atunci testati circuitul sistemului pentru tensiune si rezistenta corespunzatoare. Reparati cablajul intrerupt sau scurtcircuitat daca este cazul. Defectarea PCM-ului este o posibilitate, dar este foarte rara, asa ca toate celelalte posibilitati trebuie epuizate inainte de a condamna un PCM defect.

Senzorul de pozitie a arborelui cu came si senzorul distribuitorului sunt utilizate in mod similar cu senzorul de pozitie a aborelui cotit. Senzorul de pozitie a arborelui cu came este un senzor electromagnetic care interactioneaza cu un inel reluctor din metal, la unul sau la celalalt capat al arborelui cu came.

Motoarele care utilizeaza mai multi arbori cu came sunt echipate cu mai multi senzori de pozitie a arborelui cu came.

Variatiile valorilor de referinta ale producatorului (vazute ca forme de unda de tensiune) vor determina stocarea unui cod si eventual, aprinderea unui martor la bordul masinii.

In cazul in care codul revine, incepeti o inspectie vizuala a distribuitorului, a cablajului sistemului arborelui cu came si a sistemului senzorului de pozitie a arborelui cotit si a conectorilor electrici.

Verificati daca exista zone suspecte ale circuitelor de sistem care sunt contaminate cu ulei, antigel sau ulei de servodirectie care s-a scurs din motor.

Daca nu sunt probleme evidente privind circuitele de sistem, efectuati un test de rezistenta la senzorii de pozitie a arborelui cotit, arborelui cu came si distribuitorului si efectuati un test de tensiune pe conectorul senzorului.

Folositi un volt/ohmmetru digital pentru a efectua acest test, comparati rezultatele cu tensiunea de referinta specificata de producator. Daca rezulatele coincid cu valorile producatorului, inlocuiti toti cei trei senzori. Daca rezulatele nu coincid cu valorile producatorului verificati continuitatea sistemului folosind un volt/ohmmetru digital.

Pentru rezultate optime, deconectati conectorul electric de la PCM inainte de a utiliza un ohmmetru pe partea cablajului circuitului.

Amintiti-va ca defectarea PCM-ului este o varianta, dar se intampla foarte rar.a