Cod eroare OBD2 P0328

Cod eroare OBD2 P0328

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de detonatie - Bancul 1, senzorul 1 - tensiune ridicata.

Indicator

PCM a detectat o citire a tensiunii de intrare in circuitul senzorului de detonatie pentru un anumit cilindru care nu se afla intr-o limita prestabilita de producator.

Setarea paremetrilor de cod

Circuitele tipice ale senzorilor de detonatie constau intr-un fir cu un semnal de 5 volti. Daca cifrele de tensiune depasesc o variatie de 10% fata de tensiunea de referinta a producatorului, un cod va fi stocat in PCM si un martor ce indica o defectiune va fi aprins in bordul masinii. Unele modele necesita mai multe cicluri de defectiuni pentru ca un martor luminos la bord sa va avertizeze.

Simptome cod eroare OBD2 P0328

Acestea ar putea include o lipsa de putere a motorului, o slaba performanta la accelerare, iar un martor de service se va aprinde la bordul masinii. Martorul din bord poate sa ramana aprins, lumineaza si se opreste intermitent sau se aprinde pentru perioade lungi de timp si apoi se stinge pentru perioade scurte sau lungi de timp.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0328

Deoarece senzorul de detonatie este responsabil pentru a face PCM-ul constient de zgomotele neasteptate ale motorului (cauzate in primul rand de un amestec aer/combustibil incorect), acest cod este adesea reactia unei probleme mult mai grave. Daca aveti probleme cu alte coduri, asigurati-va ca le reparati inainte sa diagnosticati acest cod. Daca motorul functioneaza fara probleme iar codul persista, cea mai probabila cauza este un senzor de detonatie. Unele modele localizeaza senzorul de detonatie in apropierea starterului, iar conectorul senzorului de detonatie este adesea spart in timpul inlocuirii starterului.

Diagnoze gresite comune

Inlocuirea senzorului de detonatie in mod eronat cand problema este cu totul alta. Asigurati-va ca senzorul de detonatie isi face treaba inainte de a-l schimba.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0328

Multi producatori folosesc un senzor de detonatie sau mai multi senzori pe care ii introduc in blocul motor. In mod normal, blocurile motor in forma de V vor necesita cel putin 2 senzori de detonatie unul pentru fiecare banc de cilindri. Alti producatori isi echipeaza vehiculele cu un senzor de detonatie pentru fiecare cilindru in parte.

Bancul 1 se refera la bancul motorului care contine cilindrul numarul 1, iar bancul 2 se refera la bancul motorului ce nu contine cilindrul numarul 1.

Senzorul de detonatie este un senzor cu un singur fir care utilizeaza un semnal de tensiune joasa pentru a detecta zgomotul excesiv al motorului. PCM monitorizeaza constant tensiunea senzorului de detonatie si reactioneaza in consecinta. Odata ce modulul PCM primeste un semnal anormal de la senzorul de detonatie, acesta poate regla temporizarea motorului pentru a reduce zgomotul sau pentru a evita deteriorarea ulterioara a motorului.

Un scaner (sau cititor de coduri) si un volt/ohmmetru digital vor fi utile pentru diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Incepeti diagnosticul cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Asigurati-va ca motorul are suficient ulei, verificati nivelul uleiul cu ajutorul unei joje. Continuati diagnosticul ascultand zgomotul excesiv al motorului. Daca in PCM sunt stocate si alte coduri, diagnosticati-le si reparati-le inainte de a incerca sa diagnosticati acest cod. Poate fi o reactie la o alta problema a motorului.

Daca sunt detectate zgomote anormale ale motorului, efectuati un test manual de presiune a uleiului si comparati-va concluziile cu recomandarile producatorului. Inlocuiti componentele uzate sau defecte, dupa caz. Eliminati codurile si conduceti autoturismul pentru a vedea daca reparatia a fost cu succes.

Daca motorul suna normal si nu exista alte coduri, deconectati conectorul electric de senzorul afectat si testati rezistenta senzorului. Comparati-va concluziile cu specificatiile producatorului. Inlocuiti senzorul daca este necesar. Eliminati codurile si conduceti vehiculul pentru a va asigura ca reparatia a fost cu succes. Daca senzorul functioneaza, deconectati conectorul de senzorul de detonatie si testati tensiunea de referinta. Daca nu exista tensiune de referinta, inspectati circuitul si cautati cabluri arse, scurtcircuitate sau deteriorate ale senzorului de detonatie. Uleiul de motor care s-a scurs pe cablurile senzorului poate provoca defectiuni mari. Daca cablajul sistemului pare sa fie in stare buna de functionare, deconectati conectorii de la senzorul de detonatie si de la toate controlerele conexe. Efectuati un test de continuitate si rezistenta pe toat circuitele afectate. Comparati-va concluziile cu specificatiile producatorului. Eliminati codurile si testati pentru a va asigura ca reparatie a avut succes.

Anumiti senzori de detonatie sunt localizati pe zonele motorului foarte greu accesibile, acestia vor fi greu de testat fara a demonta componentele majore ale motorului.

Vehiculele echipate cu astfel de senzori de detonatie, trebuie diagnosticate cu grija, iar senzorul de detonatie sa fie ultima cauza posibila de esec.

Cand inlocuiti senzorul de detonatie, asigurati-va ca acesta nu este localizat intr-un pasaj de racire al blocului motor. Scoaterea senzorului de detonatie dintr-un pasaj de racire al motorului, poate provoca arsuri extrem de grave pe maini.