Acest cod se refera la eroarea senzorului pozitiei arborelui cu came - senzorul "A", bancul 2 - tensiunea de intrare variata.

 

Indicator

 

PCM a detectat o citire incorecta a tensiunii sau o forma de unda din circuitul senzorului de pozitie a arborelui cu came pentru senzorul arborelui cu came "A" din bancul 2 al motorului. Senzorul de pozitie  a arborelui cu came este un senzor electromagnetic care functioneaza impreuna cu "dintii" sau crestaturile de pe arborele cu came. Crestaturile de pe arborele cu came intrerup campul magnetic al senzorului (asa cum este perceput de PCM) pentru a introduce date privind pozitia arborelui cu came. Aceste date sunt utilizate pentru calcularea livrarii de combustibil si a timpului de aprindere.

 

Setarea parametrilor de cod

 

Deviatiile in tensiunea de referinta a sistemului care depasesc cu 10% din valoarea de referinta specificata de producator pot determina stocarea unui cod si aprinderea unui martor la bord si indica o defectiune. Aceste deviatii sunt percepute de catre PCM ca pozitie incorecta a arborelui cu came.

 

Simptome cod eroare OBD2 P0349

 

Unele simptome care insotesc acest cod pot include o intarziere la pornirea motorului, un ralanti oscilant, o acceleratie slaba, o performanta a motorului slaba sau motorul sa nu porneasca.

 

Cauze comune cod eroare OBD2 P0349

 

Cea mai obisnuita cauza a acestui cod este legata de uleiul (sau de alte fluide ale motorului) care s-a scurs pe senzori, cabluri sau conectori electrici. Acest lucru genereaza conexiuni distruse, rupte sau scurtcircuitate, impreuna cu conectori electrici slabiti sau scurtcircuitati. In unele cazuri, contaminarea cu fluide a determinat, de asemenea, ca senzorii arborilor cu came sa functioneze defectuos. Unele vehicule stocheaza un cod de circuit al senzorului de pozitie a arborelui cu came, daca senzorul pozitiei arborelui cotit este defect, se recomanda inlocuirea ambilor senzori de pozitie.

 

Diagnoze gresite comune

 

Inlocuirea senzorului pozitiei arborelui cu came este principala manopera eronata. Acest cod se refera la intregul circuit al senzorului pozitiei arborelui cu came. Nu schimbati senzorul inainte de a efectua un diagnostic detaliat al intregului sistem.

 

Diagnoza cod eroare OBD2 P0349

 

Senzorul de pozitie a arborelui cu came este un senzor electromagnetic care interactioneaza cu un inel reluctor de metal (sau cu angrenaj) la unul sau la celalalt capat al arborelui cu came. Motoarele care utilizeaza mai multi arbori cu came (motoare cu cama dubla) sunt echipate cu mai multi senzori de pozitie a arborelui cu came. Pe masura ce reluctorul este trecut prin senzor, o gaura sau un spatiu in zimti (dinti) intrerupe modelul de unda trimis de senzor la PCM. Aceasta intrerupere se coreleaza cu o valoare de referinta pentru momentul de aprindere programata in PCM.

Variatiile valorilor de referinta ale producatorilor (vazute ca forme de unda de tensiune) vor determina stocarea unui cod si eventual aprinderea unui martor in bordul masinii.

Pentru a diagnostica acest cod cu succes vor fi necesare mai multe instrumente speciale.

Acestea includ un scaner, un volt/ohmmetru digital si un osciloscop. 

Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

In cazul unei conditii intermitente, puteti folosi un osciloscop pentru a monitoriza forme de unda create de distribuitor, arbore cu came si/sau senzorii arborelui cotit, in timp ce cautati zone suspecte ale circuitelor de sistem care sunt contaminate cu ulei, antigel sau ulei de servodirectie care s-a scurs din motor. Daca se gasesc cabluri cu izolatie lipsa distorsionata, reparati-le sau inlocuiti-le dupa cum este necesar. Daca nu sunt descoperite probleme evidente ale circuitelor de sistem, efectuati un test de rezistenta la senzorul pozitiei arborelui cu came si efectuati un test de tensiune pe conectorul senzorului. Comparati-va concluziile cu tensiunea de referinta specificata de producator.

Daca citirile de tensiune de referinta ale sistemului sunt in conformitate cu valorile specificate (sau daca valorile rezistentei senzorului nu coincid), inlocuiti senzorul arborelui cu came si cel al arborelui cotit. Daca citirile de tensiune ale sistemului nu coincid cu valorile de referinta specificate de producator, verificati continuitatea sistemului utilizand ohmmetru digital. Aveti grija atunci cand verificati valorile rezistentei, la cablajul conectat la PCM.

Pentru rezultate optime, deconectati conectorul electric de la PCM inainte de a utiliza un ohmmetru pe partea cablajului circuitului.

'Amintiti-va ca defectarea PCM-ului este posibila, dar foarte rar.

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate