Cod eroare OBD2 P0355

Cod eroare OBD2 P0355

Acest cod se refera la eroarea circuitului primar/secundar al bobinei de aprindere - Circuitul E.

Indicator

PCM a detectat o defectiune in circuitul primar sau secundar al uneia sau mai multor bobine de aprindere. Majoritatea vehiculelor echipate cu OBD2 utilizeaza un sistem bobina cu priza (coil on plug) pentru a asigura o scanteie de aprindere. In acest sistem, o bobina de aprindere este fixata pe motor intr-o maniera care permite folosirea unei fise de bujii. Fiecare bobina de aprindere este controlata electronic de PCM.

Setarea parametrilor de cod

Acest tip de cod se refera la circuitele electrice intre PCM si bobinele de aprindere individuale (sau multiple), precum si bobinele in sine. Modelele tipice asigura alimentarea cu tensiune a bateriei la bobina de aprindere, cu un impuls de curent (furnizat de PCM) pentru a activa scanteia de aprindere si controlul aprinderii.

Variatiile tensiunii circuitului bobinei de aprindere care depasesc cu 10% tensiunea de referinta a producatorului vor determina stocarea unui cod si un martor luminos de service se va aprinde in bordul masinii.

Simptome cod eroare OBD2 P0355

Simptomele pot include un cod stocat si aprinderea unui martor la bordul masinii, insotite de o slaba acceleratie sau de un rateu al motorului. O lipsa generala de performanta a motorului este, de asemenea, un simptom probabil. Pot aparea si alte coduri de eroare ale injectoarelor de combustibil. Unele sisteme OBD2 dezactiveaza injectorul de pe cilindrul afectat.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0355

Cauzele cele mai probabile ale acestui cod sunt o bobina de aprindere defecta, cablajul intrerupt sau scurtcircuitat in circuitul conductorului bobinei de aprindere din PCM, un conector defect sau corodat al bobinei sau un PCM defect. Defectarea PCM-ului este rara.

Diagnoze gresite comune

Tehnicienii raporteaza ca reviziile sunt efectuate frecvent (fara succes) pentru a corecta aceasta defectiune. Trebuie sa se efectueze un diagnostic aprofundat pentru a identifica disfunctionalitatea exacta. Circuitele bobinei de aprindere sunt adesea gasite pe partea superioara a motorului din cauza micilor animale salbatice care rod si rup cablajul bobinei.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0355

Multe vehicule echipate cu OBD2 utilizeaza un sistem de aprindere care utilizeaza o bobina individuala pentru fiecare cilindru. Bobinele sunt montate in mod obisnuit in apropierea bujiilor, astfel incat scanteia de inalta tensiune care se transfera de la bobina catre bujie sa fie cat mai izolata. Scanteia de inalta tensiune este initiata cu un circuit electric pulsator. Cele mai multe bobine de la sistemele de aprindere utilizeaza un conector electric cu doua fire. Un cablu de alimentare comuta tensiunea bateriei (de obicei 12,6-13,8 volti) iar cel de-al doilea cablu transmite un semnal pulsator de la PCM. Semnalul pulsator intrerupe brusc circuitul si determina magnetoul din interiorul bobinei sa emita o scanteie de inalta tensiune. Aceasta scanteie este transferata in bujie pentru a aprinde amestecul de aer/combustibil din camera de combustie.

Un scaner, un osciloscop si un volt/ohmmetru digital vor fi utile in diagnosticarea acestui cod. Daca nu aveti un osciloscop se poate utiliza un volt/ohmmetru digital. Acest lucru se poate realiza folosind voltmetru digital pe starea AC Hertz.

Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Continuati prin a verifica daca motorul da rateuri in mod regulat, in unele cazuri va fi necesar sa se puna o sarcina pe motor pentru a-l face sa dea rateuri in mod constant. Puteti cere ajutorul unei persoane, trebuie sa se aseze inauntrul masinii, masina sa fie lasata pe modul de parcare. In cazul in care persoana pune masina in modul drive (doar autovehiculele echipate cu transmisie automata - vehiculele echipate cu transmisie manuale se verifica altfel) si calca tare frana in timp ce actioneaza usor pedala de acceleratie pentru a creste RPM ar trebui ca motorul sa dea rateu. Daca nu exista un rateur al motorului probabil aveti o conditie intermitenta si va fi mult mai dificil de diagnosticat.

Efectuati o verificare pe fiecare bobina de aprindere pentru a verifica daca exista stifturi pierdute sau corodate ale conectorului electric, cabluri deteriorate sau conectori corodati.

Inspectati cablajul pentru a va asigura ca acesta nu este deteriorat de fauna salbatica. Reparati cablajul si conectorii, dupa caz, resetati codurile din PCM si conduceti masina pentru a va asigura ca reparatia a avut succes. Daca exista un rateu prezent atunci puteti deconecta/reconecta conectorii bobinelor individuale pana cand cilindrul este izolat.

Dupa ce s-a realizat izolarea cilindrului, utilizati voltmetru digital, setat pe AC Hertz, pentru a testa un semnal al bobinei de aprindere. Daca se detecteaza un semnal Hz cuprins intre 5 si 20, bobina de aprindere este defecta. Inlocuiti-o, resetati codul si conduceti masina pentru a va asigura ca problema este rezolvata. Daca nu este detectat niciun semnal Hz in circuitul afectat, utilizati voltmetru digital pentru a verifica tensiunea pe circuitul driverului bobinei (de la PCM). Daca este prezenta o tensiune a bateriei, suspectati un cablu scurtcircuitat, localizati-l si reparati-l.

Daca nu este detectata nici o tensiune in circuitul conductorului al bobinei, deconectati conectorul electric de la PCM si testati continuitatea circuitului.

Daca nu se constata continuitate, reparati circuitul intrerupt dupa cum este necesar. Daca se detecteaza continuitate intre conectorul bobinei si conectorul PCM, incercati continuitatea intre circuit si masa. Nu trebuie sa existe nici o continuitate intre masa si driverul circuitului bobinei.

Daca se constata continuitate, localizati si reparati cablul scurtcircuitat (la masa), resetati codul si conduceti masina. Daca ati ajuns in acest punct si nu a fost gasita nici o problema, puteti banui un conductor de bobina defect in PCM.

Semnalele senzorului arborelui cotit si ale arborelui cu came ar trebui sa fie verificate inainte de a incepe un diagnostic pentru acest cod.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...