Cod eroare OBD2 P0363

Cod eroare OBD2 P0363

Acest cod se refera la eroarea motorului, rateu al acestuia urmat de dezactivarea alimentarii cu combustibil a cilindrului afectat.

Indicator

PCM a detectat o eroare a motorului, un rateu al acestuia si a dezactivat alimentarea cu combustibil a cilindrului afectat.

Setarea parametrilor de cod

PCM utilizeaza pozitia arborelui cotit, pozitia arborelui cu came si turatia motorului pentru a calcula timpul de livrare a combustibilului si momentul aprinderii. Variatiile arborelui cu came si pozitia arborelui cotit, precum si turatia motorului ajuta PCM sa detecteze un rateu al motorului. Atunci cand se detecteaza o eroare a motorului care este suficient de severa pentru a deteriora convertorul catalitic (catalizatorul), un cod va fi stocat in PCM, iar un martor de service se va aprinde in bordul masinii. Daca rateurile nu sunt considerate foarte grave pentru a deteriora catalizatorul, martorul de service se va aprinde intermitent pentru o perioada de timp (de obicei in acceleratie) si apoi se va stinge.

Simptome cod eroare OBD2 P0363

Simptomele pot include puterea redusa a motorului, o slaba performanta a acestuia, un cod de eroare stocat si un martor luminos in bordul masinii.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0363

Sistemul de aprindere este cea mai frecventa cauza cand acest cod este stocat in PCM. Elementele sistemului de aprindere, inclusiv bujiile, firele si fisele acestora si bobinele de aprindere sunt principalele vinovate pentru stocarea acestui cod, dar aveti grija si la alte cauze. Acestea pot include presiunea scazuta a carburantului, scurgeri de vid excesive, functionarea defectuoasa a sistemului EGR, catalizatoare infundate sau injectoare de combustibil defecte.

Diagnoze gresite comune

Componentele sistemului de aprindere sunt schimbate in mod eronat la aparitia acestui cod. In timp ce aceste componente pot fi principala cauza, de asemenea alti factori pot juca un rol important in aparitia acestui cod.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0363

Un scaner (sau cititor de coduri) si un volt/ohmmetru digital vor fi utile pentru diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Incepeti diagnosticul cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Un cod al rateului unui cilindru este cel mai usor de diagnosticat cand sunt prezente simptomele evidente.

Daca este stocat un cod P0363 si nu manifesta simptome, resetati PCM si verificati daca codul reapare.

Motorul are o performanta slaba sau ezita in momentul accelerarii? In acest caz asigurati-va ca toate componentele sistemului de ardere ale motorului au fost inlocuite conform manualului producatorului.

Acestea includ bujiile, fisele bujiilor, bobinele, capacul distribuitorului si filtrul de carburant.

Cel mai bine este sa inlocuiti bujiile folosind piese de schimb OEM, bujiile cu rezistor sunt mai ieftine decat bujiile de platina dar nu reprezinta un substitut viabil.

Daca nu se constata nici o problema la sistemul de aprindere, verificati daca aveti o problema la evacuare verificand datele senzorului de oxigen.

Daca datele sugereaza o problema la sistemul de evacuare, sunt posibile pirderi de aer provocate de un furtun rupt sau crapat, o defectiune a supapei EGR sau un convertor catalitic infundat.

Aerul nemasurat care intra in motor fara a intra in MAF poate provoca de asemenea , stocarea acestui cod.

Un scaner si accesul la manualul producatorului sunt esentiale pentru un diagnostic reusit.

Daca exista alte coduri de diagnostic, reparati-le inainte de a incerca sa diagnosticati codul P0313. Aceste coduri pot include un cod al regulatorului volumului de combustibil, un cod al rateului unui cilindru, un cod MAF sau un cod de circuit injector.

Pentru a diagnostica cu succes o stare de combustibil scazut (sau amestec de combustibil slab), veti avea nevoie de cateva instrumente speciale: un tester de presiune a combustibilului (cu adaptoare), un volt/ohmmetru digital, o lampa adecvata (noid lamp) si un scaner.

Incepeti prin a va asigura ca rezervorul este cel putin jumatate.

Conectati testerul de presiune a combustibilului la supapa de service (daca este in dotare). Aceasta este situata, de obicei, pe sina injectorului de combustibil.

Dupa conectarea testerului de presiune, deschideti supapa de presiune si permiteti scurgerea combustibilului intr-un recipient adecvat. Un borcan mare de sticla transparenta ar fi perfect deoarece va permita sa observati contaminantii din combustibil.

Inchideti supapa si indepartati testerul de langa componentele in miscare ale motorului pentru a evita deteriorarea acestuia.

Puneti contactul.

Pompa de combustibil ar trebui sa se cupleze (ar trebuie sa se auda un zgomot usor cand puneti contactul masinii) si apoi sa se opreasca. Acesta este modul in care pompa de combustibil este pregatita inainte de pornirea motorului.

Verificati citirea presiunii pe tester. Daca nu se observa presiune, incercati sa porniti motorul. Verificati din nou presiunea. Comparati rezultatul cu specificatiile producatorului.

Daca presiunea combustibilului este scazuta (sau inexistenta) si nu a fost auzit niciun zgomot al pompei de combustibil, atunci se poate ca pompa sa fie defecta.

O metoda excelenta de testare a pompei de carburant este sa loviti usor partea inferioara a rezervorului cu un ciocan de cauciuc in timp ce motorul este pornit. Daca pompa incepe sa functioneze dupa acest procedeu, atunci stiti sigur ca aveti o pompa de carburant defecta.

Daca a fost auzit un zgomot de la pompa de combustibil si nu este indicata nici o presiune a carburantului, incepeti testul prin deconectarea conductelor de combustibil de la filtrul de combustibil si drenarea continutului filtrului.

Daca filtrul contine reziduuri sau continutul este negru si murdar, suspectati un filtru de carburant infundat. Daca continutul filtrului nu este murdar, reconectati conductele si verificati daca exista scurgeri.

Deconectati conectorul electric de la pompa de combustibil si verificati tensiunea sistemului.

Consultati specificatiile producatorului, dar pompa de carburant functioneaza de obicei pe tensiunea bateriei.

Daca tensiunea de sistem se verifica si pompa de carburant nu functioneaza, inlocuiti rezervorul si pompa de carburant cat si filtrul de carburant. Daca pompa functioneaza si este prezenta presiunea combustibilului, testati functionarea injectorului, ascultand injectorul cu un stetoscop sau alt instrument de ascultare adecvat. Fiecare injector ar trebui sa faca un sunet ca un ticait cand functioneaza si sa pulverizeze combustibil in cilindru sau in corpul clapetei de acceleratie. Daca nu se aude niciun ticait, verificati impulsul de tensiune si masa la conectorul injectorului folosind o lampa adecvata (noid lamp). Daca nu exista tensiune verificati sigurantele si releele. Daca nu exista impuls, verificati releul injectorului, releul PCM-ului cat si PCM pentru a vedea daca este un scurtcircuit sau un circuit intrerupt.

Reparati dupa cum este necesar.

Citeste si...
Care este recordul pentru cel mai mic consum de combustibil?
Care este recordul pentru cel mai mic consum de combustibil?

Introducere: Eficiența energetică și reducerea emisiilor de dioxid de carbon au devenit priorități majore în industria auto în ult...

Se continua compensarile preturilor la combustibil! Intre timp, un plin de carburant este cu cateva zeci de lei mai ieftin
Se continua compensarile preturilor la combustibil! Intre timp, un plin de carburant este cu cateva zeci de lei mai ieftin

Asa cum probabil toti soferii stiu deja, la jumatatea acestui an, dupa discutii interminabile si perioade lungi de timp in care gu...

Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?
Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?

Un nou combustibil a inceput sa apara in benzinarii, in special in strainatate. Astazi vom vorbi despre carburantul denumit E10, u...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...