Cod eroare OBD2 P0371

Cod eroare OBD2 P0371

Acest cod se refera la o eroare a tensiunii in sistemul de referinta - zona “A” - prea multe impulsuri electrice.

Indicator

PCM a detectat un semnal de anormalitate al tensiunii in sistemul de referinta. “A” se refera la o zona a circuitului ci nu la o componenta.

Setarea parametrilor de cod

Daca PCM detecteaza variatii ale semnalului de sincronizare a motorului de inalta rezolutie care depasesc un anumit numar prestabilit de grade, un cod va fi stocat si un martor luminos se va aprinde in bordul masinii. Numarul maxim de grade admisibile de variatie poate fi diferit de la producator la producator.

Simptome cod eroare OBD2 P0371

Simptomele pot include un martor iluminat in bordul masinii, motorul nu porneste, motorul da rateuri, un ralanti oscilant, o slaba accelerare, o performanta redusa a motorului si o crestere a consumului de carburant.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0371

Tehnicienii profesionisti declara ca cele mai frecvente cauze ale acestui tip de cod includ senzorii defecti ai arborelui cu came, ai arborelui cotit si ale distribuitorului. Alte probleme pot aparea la cablajul si conectorii circuitului. Defectarea PCM-ului este posibila, dar foarte rara.

Diagnoze gresite comune

Inlocuirea arborelui cotit, a arborelui cu came si a senzorilor distribuitorului, este o manopera eronata. Daca inlocuiti senzorii arborelui cotit, ar fi bine sa inlocuiti si senzorii arborelui cu came.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0371

Producatorii utilizeaza senzorul de pozitie electromagnetic al arborelui cotit in doua moduri diferite.

Ambele moduri utilizeaza fie un inel reluctor, fie dinti, zimti (atasati la arborele cotit) pentru a intrerupe campul senzorului CSP creand ceea ce este interpretat de PCM ca un model de impuls in forma patrata. Aceste intreruperi furnizeaza catre PCM pozitia precisa a arborelui cotit.

In primul mod, PCM foloseste pozitia arborelui cotit numai pentru detectarea erorilor si nu influenteaza pornirea motorului. Sistemele de control ale motorului care utilizeaza acest tip de sistem pot permite motorului sa porneasca si sa functioneze, in ciuda unei defectiuni a circuitului pozitiei arborelui cotit, insa performanta motorului si economia de combustibil vor avea de suferit.

In cel de-al doilea tip de sistem, PCM utilizeaza pozitia arborelui cotit pentru a calcula timpul de pornire si controlul aprinderii.

O defectiune a senzorului de pozitie a arborelui cotit in acest tip de sistem va duce la imposibilitatea motorului de a porni, la un cod de eroare stocat instantaneu si la un martor de service aprins in bordul masinii.

Un scaner (sau cititor de coduri) si un volt/ohmmetru digital vor fi utile pentru diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Incepeti diagnosticul cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate. Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Un punct de plecare viabil pentru obtinerea unui diagnostic reusit este verificarea unui semnal de turatie a motorului atunci cand motorul este pornit. Acest lucru se realizeaza prin utilizarea unui scaner sau prin observarea tahometrului vehiculului in timp ce motorul este este pornit in functie de proiectarea sistemului CPS.

Daca nu este detectat niciun semnal RPM, verificati vizual daca angrenajul arborelui cotit este deteriorat, a senzorului de pozitie si a conectorului senzorului, daca da, reparati-le.

Daca nu exista semne evidente de deteriorare, atunci testati sistemul CPS pentru un semnal de tensiune de referinta (acesta este de obicei 5 volti, dar verificati specificatiile producatorului).

Daca aveti un osciloscop atunci testati cablul de semnal CPS pentru a vedea daca este prezent un model patrat de unda de 5 volti.

Daca nu este detectat niciun model de unda, verificati rezistenta senzorului CSP si comparati valorile cu specificatiile producatorului. Daca senzorul CPS este in regula, atunci testati circuitul sistemului pentru tensiune si rezistenta corespunzatoare. Reparati cablajul intrerupt sau scurtcircuitat daca este cazul. Defectarea PCM-ului este o posibilitate, dar este foarte rara, asa ca toate celelalte posibilitati trebuie epuizate inainte de a condamna un PCM defect.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...