Cod eroare OBD2 P0380

Cod eroare OBD2 P0380

Acest cod se refera la eroarea circuitului “A” al bujiilor pre-incalzite (bujii incandescente).

Indicator

Acest cod indica faptul ca PCM a detectat o functionare anormala a circuitului “A” bujiilor incandescente. “A” indica o zona generala a circuitului bujiilor incandescente si nu componenta. In mod normal alte coduri de eroare ale bujiilor incandescente vor insoti acest cod. Reparati codurile in ordinea care apar.

[[ad number=“1”]]

Setarea parametrilor de cod

Variatiile tensiunii de referinta a sistemului care depasesc cu 10% din cele recomandate de producator vor avea ca rezultat un cod stocat si un martor de service aprins in bordul masinii.

Simptome cod eroare OBD2 P0380

Simptomele tipice includ motoarele diesel care au nevoie de timp prelungit pentru a porni (mai ales in conditii de temperatura scazuta), fum alb pe teava de esapament in momentul pornirii, un cod stocat si un martor aprins in bordul masinii.

[[ad number=“2”]]

Cauze comune cod eroare OBD2 P0380

Cauzele obisnuite ale acestui cod pot include (dar nu se limiteaza la), bujii incandescente defecte, un releu defect, modulul defect, cablajul scurtcircuitat sau intrerupt in nucleu, conectori electrici corodati. Sigurantele fuzibile sunt, de asemenea, o problema obisnuita.

Reparati codurile in ordinea care apar pe cititorul de coduri sau pe scaner.

Diagnoze gresite comune

Temporizatorul bujiilor incandescente si releele sunt inlocuite inainte de verificare cablajelor sistemului, a conectorilor sau a bujiilor incandescente. Acest lucru poate duce la un diagnostic incorect.

[[ad number=“3”]]

Diagnoza cod eroare OBD2 P0380

Motoarele diesel utilizeaza bujii cu incandescenta pentru a preincalzi cilindrii individuali.

Conductoarele individuale (cate unul pe cilindru) sunt incalzite folosind tensiunea bateriei. Bujia incandescenta este, de fapt, plasata in ordine cu un circuit care este evaluat la tensiunea bateriei (in mod normal intre 12,6 si 13,8 volti). Cand circuitul este alimentat, tensiunea incalzeste bujia pana cand un bec rosu se va aprinde in bordul masinii. Odata ce s-a aprins becul rosu, temperatura cilindrului creste iar combustibilul diesel este mai usor de aprins si ars mai eficient.

[[ad number=“4”]]

Acest lucru rezolva aparitia in exces a fumului alb pe teava de esapament, precum si reducerea emisiilor de gaze de esapament cat si zgomotul motorului.

PCM controleaza de obicei activarea circuitului bujiilor pre-incalzite (incandescente).

Modulul PCM poate permite bujiilor incandescente sa ramana active mai mult timp dupa pornirea motorului, in special in conditii de temperatura scazuta. Deoarece circuitul bujiilor cu incandescenta este destul de simplu, puteti testa intregul sistem folosind un scaner si un volt/ohmmetru digital.

Incepeti diagnosticul cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

[[ad number=“5”]]

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate. Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

[[ad number=“6”]]

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Verificati un conector individual al bujiei pentru a va asigura ca exista un semnal de tensiune si masa atunci cand lampa bujiilor este aprinsa. Daca ambele exista inlocuiti bujiile incandescenta si retestati sistemul.

O metoda rapida de testare a bujiilor (dupa ce au fost scoase din motor) este aceea de a aplica la un capat tensiunea bateriei si la celalalt capat masa. Daca bujiile nu se incalzesc inseamna ca sunt defecte si trebuie inlocuite. De asemenea puteti testa aceste bujii folosind un volt/ohmmetru digital. Acest lucru se face prin testarea valorilor de rezistenta si prin compararea lor cu valorile de referinta ale producatorului.

[[ad number=“7”]]

Daca nu se detecteaza nici o tensiune la conectorul bujiilor, incepeti prin testarea sigurantelor sistemului pentru a va asigura ca acestea sunt in stare buna. Inlocuiti sigurantele si retestati sistemul, daca siguranta sistemului se arde din nou, atunci sigur exista un scurtcircuit in sistemul bujiilor pre-incalzite. Reparati scurtcircuitul si inlocuiti siguranta. Verificati releul, temporizatorul sau modulul in conformitate cu specificatiile recomandate de producator si comparati rezultatele dumneavoastra cu acestea.

Inlocuiti releul daca toate tensiunile de intrare si valorile coincid cu tensiunea bateriei si daca acesta nu activeaza circuitul bujiilor. Verificati vizual cablajul circuitului si conectorii. Reparati cablurile si/sau conectorii care necesita acest lucru. Daca cablajul sistemului si conectorii par a fi in regula, deconectati conectorul PCM si efectuati un test de rezistenta folosind un volt/ohmmetru digital. Reparati cablajul dupa cum este necesar si retestati sistemul.

[[ad number=“8”]]

Defectarea PCM-ului este rara.