Cod eroare OBD2 P0389

Cod eroare OBD2 P0389

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului pozitiei arborelui cotit - Zona “B” - tensiune de intrare oscilanta.

Indicator

PCM a detectat un semnal de tensiune de la CPS care depaseste variatia maxima admisa de specificatiile producatorului.

Setarea parametrilor de cod

Diferentele de tensiune din sistem care depasesc cu 10% tensiunea de referinta prestabilita vor determina ca un cod sa fie stocat in PCM, iar un martor luminos se va aprinde in bordul masinii. Unele vehicule necesita mai mult de un esec (de obicei 3) pentru ca martorul din bordul masinii sa fie aprins. Cateodata defectiunile initiale pot provoca aparitia unui “cod in asteptare” fara sa se aprinda un martor la bord.

Simptome cod eroare OBD2 P0389

Simptomele pot include un martor iluminat in bordul masinii, motorul nu porneste, motorul da rateuri, un ralanti oscilant, o slaba accelerare, o performanta redusa a motorului si o crestere a consumului de carburant.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0389

Defectiunile comune din sistemul CPS includ senzorul de pozitie a arborelui cotit deteriorat, conectorul senzorului sau cablajul electric. Tehnicienii au raportat ca prezenta scurgerilor de ulei de pe partea exterioara a motorului cauzeaza adesea deteriorarea cablurilor si poate duce la conectori scurtcircuitati. Inelele reluctoare ale arborelui cotit rupte sau zimtii lipsa, pot determina aparitia acestui cod. Curelele de distributie care sunt infasurate in jurul arborelui cotit si a angrenajelor de distributie a arborelui cu came pot duce adesea la deteriorarea componentelor sistemului CPS si a cablajului. PCM ar putea fi de asemenea vinovat, dar acest scenariu este rar.

Diagnoze gresite comune

Neatenta verificare a componentelor de sincronizare in timpul schimbarii curelei de distributie poate duce la o diagnosticare eronata, in cazul in care nu va porni din cauza unei unelte deteriorate, a inelului reluctor, a senzorului, a conectorului sau a cablurilor. Tehnicienii raporteaza ca erorile apar deseori din cauza cablurilor electrice sau a conectorilor electrici corodati.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0389

Producatorii utilizeaza senzorul de pozitie electromagnetic al arborelui cotit in doua moduri diferite.

Ambele moduri utilizeaza fie un inel reluctor, fie dinti, zimti (atasati la arborele cotit) pentru a intrerupe campul senzorului CSP creand ceea ce este interpretat de PCM ca un model de impuls in forma patrata. Aceste intreruperi furnizeaza catre PCM pozitia precisa a arborelui cotit.

In primul mod, PCM foloseste pozitia arborelui cotit numai pentru detectarea erorilor si nu influenteaza pornirea motorului. Sistemele de control ale motorului care utilizeaza acest tip de sistem pot permite motorului sa porneasca si sa functioneze, in ciuda unei defectiuni a circuitului pozitiei arborelui cotit, insa performanta motorului si economia de combustibil vor avea de suferit.

In cel de-al doilea tip de sistem, PCM utilizeaza pozitia arborelui cotit pentru a calcula timpul de pornire si controlul aprinderii.

O defectiune a senzorului de pozitie a arborelui cotit in acest tip de sistem va duce la imposibilitatea motorului de a porni, la un cod de eroare stocat instantaneu si la un martor de service aprins in bordul masinii.

Un scaner (sau cititor de coduri) si un volt/ohmmetru digital vor fi utile pentru diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Incepeti diagnosticul cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate. Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Un punct de plecare viabil pentru obtinerea unui diagnostic reusit este verificarea unui semnal de turatie a motorului atunci cand motorul este pornit. Acest lucru se realizeaza prin utilizarea unui scaner sau prin observarea tahometrului vehiculului in timp ce motorul este este pornit in functie de proiectarea sistemului CPS.

Daca nu este detectat niciun semnal RPM, verificati vizual daca angrenajul arborelui cotit este deteriorat, a senzorului de pozitie si a conectorului senzorului, daca da, reparati-le.

Daca nu exista semne evidente de deteriorare, atunci testati sistemul CPS pentru un semnal de tensiune de referinta (acesta este de obicei 5 volti, dar verificati specificatiile producatorului).

Daca aveti un osciloscop atunci testati cablul de semnal CPS pentru a vedea daca este prezent un model patrat de unda de 5 volti.

Daca nu este detectat niciun model de unda, verificati rezistenta senzorului CSP si comparati valorile cu specificatiile producatorului. Daca senzorul CPS este in regula, atunci testati circuitul sistemului pentru tensiune si rezistenta corespunzatoare. Reparati cablajul intrerupt sau scurtcircuitat daca este cazul. Defectarea PCM-ului este o posibilitate, dar este foarte rara, asa ca toate celelalte posibilitati trebuie epuizate inainte de a condamna un PCM defect.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...