Cod eroare OBD2 P0411

Cod eroare OBD2 P0411

Acest cod se refera la eroarea sistemului pompei secundare de injectie a aerului - flux anormal.

Indicator

PCM a detectat o problema in sistemul de injectie secundar a aerului. Sistemul secundar de injectie a aerului utilizeaza aerul inconjurator si il pompeaza in evacuarea motorului pentru a reduce emisiile.

Setarea parametrilor de cod

Variatiile presiunii si debitului sistemului secundar de injectie a aerului sunt citite de PCM in trepte de tensiune de intrare. Valorile de intrare care variaza de la cantitatea de referinta a producatorului cu mai mult de 10% reprezinta probabilitatea ca un cod de eroare sa fie stocat si in bord sa se aprinda un martor luminos ce indica o defectiune.

Simptome cod eroare OBD2 P0411

Simptomele pot include zgomote anormale din sistemul secundar de injectie a aerului, ezitarea motorului la accelerare, motorul se poate opri la ralanti, un cod stocat si un martor luminos in bordul masinii.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0411

Cele mai frecvente cauze ale stocarii acestui cod apar in conditii de vreme rece. Pompa de injectie secundara a aerului este protejata prin utilizarea unei supape de control cu sens unic care este integrata in furtunul de admisie a aerului. Aceasta supapa de retinere de multe ori nu functioneaza normal si permite condensarea apei de la evacuare sa intre in pompa, unde in conditii reci poate ingheta. Gheata din interiorul pompei poate provoca, defectarea pompei secundare de injectie a aerului sau supraincarcarea circuitului. Cablurile electrice si conectorii sunt, de asemenea, supuse arderii din cauza temperaturii ridicate din cauza sistemului de evacuare.

Diagnoze gresite comune

Inlocuirea pompei fara a efectua o evacuare a apei din carcasa pompei, poate duce la defectarea repetata a pompei. Testarea supapelor de control este esentiala pentru efectuarea unui diagnostic aprofundat.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0411

Sistemul secundar de injectie a aerului utilizeaza fie o curea, fie o pompa electrica, sa introduca aerul ambiant in sistemul de evacuare al motorului in scopul reducerii emisiilor. Furtunurile pe baza de siliciu, rezistente la caldura, sunt folosite pentru alimentarea pompei cu aer ambiental mai rece. Aerul filtrat este tras prin carcasa filtrului de aer, desi unele modele utilizeaza o un filtru izolat proiectat exclusiv pentru sistemul secundar de injectie a aerului. Aerul rece este apoi pompat in sistemul de evacuare prin conductele de siliciu si otel atasate la orificiile din conductele de evacuare. In fiecare furtun de evacuare sunt montate supape de retinere pentru a evita intrarea condensului in pompa si provocarea unei defectiuni, aceste supare se strica destul de des.

Motoarele proiectate in “V” necestia, de obicei, porturi duale de admisie in tevile de esapament si supape de inchidere cu dubla directie. Verificati supapele incercand sa suflati aerul prin ele. Supapa de control trebuie sa permita fluxul aerului doar intr-o singura directie. Daca aerul va curge prin supapa in ambele directii, atunci supapa de control este defecta si trebuie inlocuita. Neinlocuirea acesteia poate avea ca rezultat defectarea repetata a pompei secundare de injectie a aerului. Anumite instrumente vor fi indispensabile atunci cand se realizeaza o diagnosticare reusita a acestui cod de eroare.

Acestea includ un scaner, un volt/ohmmetru digital. Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Continuati diagnosticul prin inspectarea tuturor furtunurilor sistemului secundar de injectie a aerului, pentru semne de crapare sau deteriorare si reparati-le dupa caz. Controlati toate cablajele electrice si conectorii electrici. Reparati dupa cum este necesar si retestati sistemul. Verificati sigurantele sistemului (consulati manualul de service al producatorului) si inlocuiti sigurantele fuzibile daca este cazul. Dupa inlocuirea sigurantei, actionati sistemul pentru a vedea daca siguranta se arde din nou.

In cazul in care siguranta continua sa se arda, este posibil o pompa defecta sau un scurtcircuit.

Cateodata apa din sistemul de evacuare provoaca defectarea pompei si arderea sigurantelor.

Acestea sunt cauzele probabile ale acestui cod si de obicei apar pe timp de vreme rece.