Cod eroare OBD2 P0425

Cod eroare OBD2 P0425

Acest cod se refera la eroarea catalizatorului - senzorul de temperatura - bancul 1.

Indicator

PCM a detectat o eficienta a motorului, care este sub pragul normal de functionare, pentru un anumit banc al motorului. PCM utilizeaza compozitia gazelor de esapament si datele de temperatura de la senzorii de oxigen pentru a calcula gradul de eficienta a catalizatorului. Daca acest nivel nu este detectat, atunci un cod de eroare va fi stocat si un martor de service se va aprinde in bordul masinii. Bancul 1 indica faptul ca problema catalizatorului se afla in bancul numarul 1, in bancul numarul 1 de obicei se afla cilindrul numarul 1. Consultati manualul de service al producatorului pentru a localiza cilindrul numarul 1.

Setarea parametrilor de cod

PCM utilizeaza datele de intrare primite de la senzorul din amonte si cel din aval, pentru a calcula eficienta catalizatorului in fiecare convertor. Rezultatele senzorului de oxigen din amonte tind sa flucteze odata cu schimbarea conditiilor de amestecare a combustibilului. Senzorii de oxigen din aval tind sa ramana mai stabili decat cei din amonte. Daca citirile senzorilor sunt prea asemanatoare, un cod va fi stocat si un martor la bordul masinii se va aprinde.

Simptome cod eroare OBD2 P0425

Simptomele pot varia, de la un martor aprins in bordul masinii, la imposibilitatea motorului de a porni. Daca convertorul catalitic (catalizatorul) este sub pragul de eficienta sau daca senzorul/senzorii sunt defecti, este posibil sa nu exista probleme la condus.

Cu toate acestea, daca convertorul a rupt sau a topit componentele interne pot aparea probleme ca lipsa generala a performantei motorului, zgomot puternic in timpul accelerarii sau chiar motorul sa nu porneasca.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0425

Cea mai comuna cauza a acestui cod este un catalizator defect. Senzorii de oxigen pot fi si ei o problema, dar codul acestora va insoti codul de eroare a catalizatorului. Diagnosticati si reparati codurile senzorilor de oxigen inainte de a incerca sa diagnosticati codurile convertorului catalitic. Deoarece catalizatorul este proiectat sa se uzeze foarte greu, esecul sau este in mod normal asociat cu alti factori. Acesti factori includ utilizarea incorecta a combustibilului, excesul de combustibil fiind aruncat in sistemul de evacuare din cauza unui senzor de racire defect, a senzorului debit masa, a senzorului de presiune a aerului, a regulatorului de presiune a combustibilului sau a pompei de injectie a combustibilului, intarzierea aprinderii sau contaminarea cu ulei. Scurgerile de la un colector de evacuare, o conducta inferioara, un furtun crapat sau alta componenta de evacuare care se afla in amonte de convertorul catalitic, pot aparea la PCM ca defectiuni ale catalizatorului.

Diagnoze gresite comune

Cele mai frecvente erori diagnostice sunt cauzate de faptul ca nu au fost investigate cum trebuie problemele ce au dus la eroarea catalizatorului. Tehnicienii raporteaza ca esecul convertorului catalitic repetat apare atunci cand alte coduri sunt prezente si lasate nereparate pentru perioade lungi de timp. Anumite erori ale motorului sunt cunoscute ca determina deteriorarea elementului de platina al catalizatorului. Urmatoarea diagnoza gresita comuna este inlocuirea senzorului de oxigen, eroarea senzorului de oxigen trebuie verificata inainte de inlocuirea acestuia. Tehnicienii raporteaza ca senzorii de oxigen sunt adesea inlocuiti in mod eronat pentru a evita inlocuirea costisitoare a catalizatorului.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0425

Convertorul catalitic este utilizat exclusiv pentru reducerea emisiilor de gaze arse la vehiculele cu motoarele cu combustie interna.

Catalizatorul este un dispozitiv in linie care seamana cu o teava de esapament desi la interior difera mult. Catalizatorul devine mult mai fierbinte decat un esapament cand motorul este in functiune. Timpul de aprindere intarziat si rateurile motorului pot determina cresterea temperaturii catalizatorului la un nivel periculos. In unele cazuri catalizatorul va atinge temperaturi foarte ridicate facandu-l sa devina rosu si prezinta un risc ridicat de foc in cazul in care lichide inflamabile intra in contact cu acesta.

Catalizatorul foloseste un sistem de fibre impletite (ce contin concentrat de platina ridicat), ambalate strans intr-o carcasa pentru a restrictiona si filtra excesul de oxid nociv. Fragmentele de oxid (create de combustibilul care nu a fost suficient atomizat) sunt apoi arse de temperaturi extreme (260-420 grade celsius) gasite in interiorul catalizatorului.

Ininte de a incepe diagnosticul, verificati daca catalizatorul este inca in garantie.

Catalizatoarele au o garantie, in general, de aproximativ 160.000 km, indiferent de modelul masinii.

Daca catalizatorul nu este in garantie, incepeti prin verificarea sistemului de evacuare. Daca sunt detectate scurgeri (inainte de catalizator), reparati-le dupa cum este necesar, resetati codul si retestati sistemul. Pot fi necesare mai multe instrumente pentru a diagnostica cu succes acest cod.

Acestea includ un scaner, un volt/ohmmetru digital si un instrument de masurare a temperaturii. Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Continuati prin ridicarea vehiculului si folosirea instrumentului de masurare a temperaturii (termometru) la tevile de evacuare inainte si dupa catalizator (acest lucru este mult mai usor daca aveti un termometru cu laser).

Comparati-va concluziile cu specificatiile producatorului.

Daca concluziile dumneavoastra nu coincid cu ceea ce recomanda producatorul, cel mai probabil, catalizatorul este defect.

Daca rezultatele dumneavoastra sunt conforme cu specificatiile producatorului, utilizati scanerul si osciloscopul pentru a monitoriza functionarea senzorului de oxigen din amonte si din aval pe zona afectata a motorului.

Porniti motorul, conduceti masina, apoi opriti si lasati motorul la ralanti. Dupa ce motorul a atins temperatura normala de functionare si sistemul de control al motorului a intrat in functiune, senzorul din amonte ar trebuie sa flucteze rapid, de la tensiune slaba, la ridicata (aproximativ .350 pana la .900 volti). Senzorul din aval ar trebui sa gaseasca o citire aproape de jumatate (.500 volti) si ar trebui sa ramana asa cat timp motorul este pornit. Daca senzorul din aval, oscileaza la fel ca cel din amonte, cel mai probabil catalizatorul este defect. Daca senzorul din amonte si cel din aval au un raspuns lent sau nu raspund la schimbarea conditiilor motorului, cel mai probabil acestia sunt defecti. In acest caz codul de eroare a senzorilor ar trebui sa insoteasca si codul de eroare al catalizatorului.

Nu uitati sa reparati toate codurile de eroare, inainte de a diagnostica codul de eroare al catalizatorului.

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...