Cod eroare OBD2 P0456

Cod eroare OBD2 P0456

Acest cod se refera la eroarea sistemului EVAP - probleme la nivelul scurgerii - scurgere de nivel mic.

Indicator

Acest cod indica faptul ca o partea a sistemului de control EVAP nu mai functioneaza corect. Sistemul EVAP are in componenta piese precum capacul rezervorului, conductele de combustibil, canistra de carbon, supapa de curatare, senzorii de presiune si debit, cablurile si conectorii electrici, conductele de vid si rezervorul de carburant.

Setarea parametrilor de cod

Variatiile presiunii sau debitul sistemului de control al emisiilor prin evaporare sunt receptionate de PCM in grade de tensiune. Daca PCM detecteaza o citire de tensiune care nu coincide cu tensiunea de referinta a producatorului, un cod va fi stocat si un martor ce indica o defectiune se va aprinde in bordul masinii. Codurile stocate neinsotite de un martor aprins in bordul masinii pot fi citite ca si coduri in asteptare.

Simptome cod eroare OBD2 P0456

In mod normal singurele simptome care apar sunt un cod de eroare stocat si un martor de service aprins in bordul masinii. Cu toate acestea este posibil sa existe si alte coduri ale sistemului de control al emisiilor prin evaporare.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0456

Acestea pot include un capac de combustibil defect sau instalat necorespunzator, un solenoid al curatarii defect, o canistra de carbon sparta, furtun de vid sau furtun de combustibil rupt sau crapat, un senzor de presiune sau de debit defect sau un PCM defect. Defectarea PCM-ului este rara.

Diagnoze gresite comune

Componentele sistemului de control al emisiilor prin evaporare sunt adesea inlocuite in mod eronat atunci cand exista o scurgere de vid sau daca busonul nu este bine strans.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0456

Sistemul de control al emisiilor prin evaporare este responsabil pentru captarea vaporilor de combustibil inainte de se pierde in atmosfera. Acest lucru este de obicei realizat cu ajutorul vacuumului motorului, canistrei de carbon si solenoidelor actionate electric. Vaporii combustibilului sunt directionati catre canistra de carbon prin furtunuri de plastic sau metal, unde sunt stocati pana cand un semnal de la PCM activeaza solenoidul de control al epurarii. Acest solenoid deschide supapa de control pentru epurare (cu motorul in functiune) si permite vidului motorului sa atraga vaporii de combustibil in motor si sunt arsi la fel ca si combustibilul normal. Canistra de carbon este in mod normal amplasata in apropierea rezervorului, aflat sub vehicul.

Pot fi necesare mai multe instrumente pentru a diagnostica cu succes acest cod daca nu sunt detectate scurgeri ale evacuarii.

Acestea includ un scaner, un volt/ohmmetru digital si un aparat de fum. Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Continuati procesul de diagnosticare, scoateti si reinstalati capacul rezervorului si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare.

Daca exista alte coduri ale sistemul de control al emisiilor prin evaporare, diagnosticati-le si reparati-le dupa cum este necesar. Resetati codurile si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codurile repar.

Daca exista un cod de eroare al unei scurgeri a sistemului de emisii prin evaporare (si capacul rezervorului este bun), inspectati vizual furtunurile de vid si furtunurile combustibilului pentru a vedea daca exista deteriorari sau acestea sunt sparte.

Controlati canistra de carbon si supapa de curatare pentru a vedea daca sunt deteriorate sau corodate si inlocuiti-le sau reparati-le dupa cum este cazul.

Porniti motorul si verificati daca exista scurgeri de vid in apropierea supapei de epurare sau a furtunului acesteia la orificiul de admisie. Daca nu sunt detectate scurgeri, masina de fum poate fi foarte utila pentru localizarea scurgerilor in reteaua de vid. Ridicati vehiculul cu ajutorul unui elevator pentru a putea vedea sub el. Porniti motorul si ascultati cu atentie solenoidul de control al epurarii. Odata ce solenoidul incepe sa creeze zgomot, supapa de epurare trebuie sa se deschida. Asezati stutul furtunului masinii de fum in furtunul de alimentare al vacuumului si lasati sistemul sa se umple cu fum.

Inspectati vizual toate conductele si furtunurile cat si componentele sistemului pentru a vedea daca sunt scurgeri de fum. Amintiti-va ca sistemul canistrei de carbon are un canal de ventilatie care va permite ca fumul sa iasa incet. Acest lucru este normal.

Codurile sistemului de control al emisiilor prin evaporare care se refera la debit pot fi cel mai bine diagnosticate incepand cu canistra de carbon.

Verificati aspiratia de ambele parti ale canistrei de carbon atunci cand solenoidul de control al epurarii se deschide. Daca exista aspiratie la canistra, este probabil defecta. Scoateti canistra si scuturati-o. Inlocuiti canistra daca este necesar. In cazul in care canistra de carbon este functionala, verificati furtunurile combustibilului pentru a vedea daca sunt deteriorati.

Daca canistra cat si conductele par a fi in stare buna, testati solenoidul de control al epurarii pentru a vedea daca functioneaza normal. Ar trebui sa actioneze ca o supapa “on/off” activata de circuitul electric de la baterie.

In cazul in care solenoidul este defect, ar trebui sa apara si un cod de eroare a sistemului de control al emisiilor prin evaporare.

Daca exista un asemenea cod, verificati conectorii si cablurile electrice pentru semne de rupere sau deteriorare si reparati-le dupa caz.

Daca cablurile si conectorii par sa functioneze normal, deconectati conectorul de la PCM si efectuati o verificare de rezistenta a solenoidului de control al curatarii, a senzorilor de presiune si debit si a cablajului sistemului. Comparati-va rezultatele cu specificatiile producatorului si reparati dupa cum este necesar. Resetati codurile si retestati sistemul.

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...