Cod eroare OBD2 P0464

Cod eroare OBD2 P0464

Acest cod se refera la eroarea senzorului nivelului de combustibil - tensiunea de intrare oscilanta.

Indicator

PCM a detectat un semnal de intrare a tensiunii de la senzorul de nivel al carburantului care nu coincide cu cantitatea reala de combustibil din rezervor.

Setarea parametrilor de cod

PCM interpreteaza nivelul combustibilului ca si cresteri de tensiune. Sistemul de nivel al comustibilului utilizeaza un semnal de joasa tensiune iar cresterile de tensiune tind sa fie foarte mici. Tensiunea tipica maxima a sistemului este de 5 volti. Indicatiile privind tensiunea masuratorilor de combustibil care variaza de la citirile de tensiune de referinta ale fabricantului (pentru orice nivel de combustibil prezent in rezervor), vor determina stocarea unui cod de eroare si un martor de service se va aprinde in bordul masinii. Tensiunea care depaseste nivelul maxim prestabilit va determina, de asemenea, stocarea unui cod si un martor de service se va aprinde in bordul masinii.

Simptome cod eroare OBD P0464

Simptomele tipice pot include un indicator de carburant care oscileaza (acesta poata ramane blocat la nivelul maxim de carburant sau la nivelul minim de carburant), un martor de service se va aprinde in bordul masinii si un cod de eroare stocat. Daca autovehiculul este echipat cu un sistem de avertizare al nivelului redus de carburant, martorul de avertizare va ramane aprins sau va clipi si va fi insotit de un sunet ca o alarma.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0464

Cea mai comuna cauza a acestei defectiuni este probabil o piesa a sistemului defecta, dar si alte posibilitati sunt fezabile. Deteriorarea rezervorului de combustibil poate interfera cu expeditorul nivelului de combustibil si poate cauza o citire incorecta, poate exista un circuit intrerupt sau scurtcircuitat al senzorului de nivel al combustibilului, firul de impamantare sa fie corodat sau rupt, circuitul de semnal sa fie scurtcircuitat (fie la tensiune, fie la masa) sau intrerupt. Modulul PCM, BCM sau alt controler al nivelului de combustibil ar putea fi defect, dar aceasta cauza este cea mai putin probabila.

Diagnoze gresite comune

Frecvent, unitatile care trimit nivelul de combustibil si piesele acestora sunt inlocuite fara o diagnosticare detaliata a circuitelor electrice. Dupa ce aceste componente scumpe sunt inlocuite, problema persista.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0464

Majoritatea vehiculelor moderne utilizeaza o unitate de trimitere a nivelului de combustibil care consta intr-un flotor ce este atasat la o serie de mici rezistoare. Unitatea de trimitere a nivelului de combustibil este alcatuita dintr-un semnal de joasa tensiune (5 volti) si un semnal de masa, in timp ce unele modele sunt echipate cu un modul de comanda separat pentru alimentarea cu combustibil si monitorizarea nivelului de combustibil.

Alte modele utilizeaza un reostat in panoul de instrumente pentru a amortiza semnalul de tensiune si pentru a imbunatati functionarea sistemului.

Totusi majoritatea modelelor folosesc PCM, IPC sau BCM pentru a monitoriza tensiunea sistemului de alimentare. Idiferent ce sistem utilizeaza vehiculul dumneavoastra, toate sistemele folosesc o teorie similara a functionarii.

Pe masura ce flotorul (plutitorul) isi schimba pozitia odata cu nivelul combustibilului, acesta misca bratul care are un contact (la capatul opus) ce se deplaseaza de-a lungul seriei de rezistente, creand rezistenta mai mare (sau mai mica) in circuit si schimband tensiunea de iesire catre modulul de combustibil sau catre reostat. Aceste variatii de tensiune au ca rezultat modificari ale sistemului nivelului de combustibil care ii determina pe soferi sa cunoasca cat de mult combustibil este in rezervor. Unitatea de trimitere a nivelului de combustibil este in mod obisnuit integrata in ansamblul modulului pompei de carburant, care este localizat in interiorul rezervorului de combustibil.

Pot fi necesare mai multe instrumente pentru a diagnostica cu succes acest cod, daca nu sunt detectate scurgeri de evacuare.

Acestea includ un scaner, un volt/ohmmetru digital si un aparat de fum. Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Metoda cea mai simpla pentru testarea nivelului de combustibil este prin deconectarea conectorului unitatii si impamantarea conducatorului de semnal. Puneti contactul masinii, in momentul in care puneti contactul, indicatorul de carburant trebuie sa se deplaseze la o extremitate sau la cealalta. Deconectarea impamantarii de la firul de semnal ar trebui sa determine ca indicatorul nivelului de combustibil sa oscileze de la model la model, la unele indicatorul va trece peste nivelul maxim, in timp ce la altele indicatorul va fi sub nivelul minim. Daca indicatorul raspunde astfel, inseamna ca ecartamentul nivelului de combustibil este bun cat si cablajul acestuia. In acest caz, cea mai probabila cauza a defectiunii este unitatea de expediere a carburantului.

Daca conductorul de semnal este legat la impantare in mod adecvat si ecartamentul ramane neschimbat, este posibil ca un indicator de carburant sa fie defect si/sau unitatea panoului de bord sau sa fie o defectiune a circuitului.

Daca banuiti ca indicatorul este defect, scoateti panoul de bord si inspectati cu atentie placa de circuite.

Daca exista semne de scurtcircuite, panoul de bord este defect. Inlocuiti ecartamentul de combustibil sau panoul de bord dupa cum este necesar.

Incepeti verificarea cablajului sistemului efectuand un test de tensiune intre semnalul unitatii de transmisie a combustibilului si semnalul bateriei. Variatiile de tensiune nu trebuie sa depaseasca 100 milivolti (.1 volti).

Daca este prezenta o diferenta de 1 volt, atunci exista o defectiune. Scoaterea benzii de impamantare a rezervorului si curatarea suprafetii poate corecta aceasta defectiune. Inlocuiti impamantarea cu un cablu de impamantare nou.

Verificati cablajul sistemului prin deconectarea modulului de comanda PCM (sau a oricarui modul de comanda cu care este echipat vehiculul) si verificarea continuitatii dintre conectorul tabloului de bord, conectorul modulului de comanda si conectorul unitatii de trimitere a nivelului de combustibil.

Daca nu se constata nici o continuitate pe oricare dintre circuite, reparati circuitele intrerupte unde este cazul. Daca nivelurile de tensiune sunt excesive sau daca sunt descoperite semnale de tensiune unde nu ar trebui sa fie, atunci reparati cablajul scurtcircuitat unde este necesar. Daca toate celelalte sunt in regula atunci suspecati un modul de comanda sau un PCM defect.

Defectiunea regulatorului de nivel al combustibilului este rara si ar trebui sa fie luata in considerare dupa ce intreg sistemul este verificat.

Citeste si...
Care este recordul pentru cel mai mic consum de combustibil?
Care este recordul pentru cel mai mic consum de combustibil?

Introducere: Eficiența energetică și reducerea emisiilor de dioxid de carbon au devenit priorități majore în industria auto în ult...

Se continua compensarile preturilor la combustibil! Intre timp, un plin de carburant este cu cateva zeci de lei mai ieftin
Se continua compensarile preturilor la combustibil! Intre timp, un plin de carburant este cu cateva zeci de lei mai ieftin

Asa cum probabil toti soferii stiu deja, la jumatatea acestui an, dupa discutii interminabile si perioade lungi de timp in care gu...

Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?
Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?

Un nou combustibil a inceput sa apara in benzinarii, in special in strainatate. Astazi vom vorbi despre carburantul denumit E10, u...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...