Cod eroare OBD2 P0479

Cod eroare OBD2 P0479

Acest cod se refera la eroarea supapei de control a presiunii de evacuare - tensiunea circuitului oscilanta.

Indicator

PCM a detectat o citire anormala a tensiunii (ridicata sau scazuta) a circuitului senzorului de presiune a sistemului de evacuare. Presiunea de evacuare este monitorizata in principal la motoarele pe benzina si motoarele diesel cu turbocompresor.

Setarea parametrilor de cod

Contrapresiunea  de evacuare a gazelor este monitorizata de catre un senzor de presiune al evacuarii. Circuitul de rezistenta variabila de 5 volti (maxim) furnizeaza tensiune de intrare la PCM. PCM calculeaza presiunea de evacuare utilizand datele de intrare din senzorul de pozitie a clapetei de acceleratie, senzorul de debit si masa al aerului, tahometrul etc. Presiunea efectiva la evacuare este apoi comparata cu presiunea standard recomandata de producator. Variatiile care depasesc presiunea recomandata de producator vor duce la stocarea unui cod de eroare si un martor de service se va aprinde in bordul masinii.

Simptome cod eroare OBD2 P0479

Daca acest cod este stocat in PCM, regulatorul contrapresiunii gazelor de evacuare poate fi dezactivat. Simptomele pot include performanta scazuta a motorului datorita presiunii insuficiente a turbocompresorului, bineinteles un cod de eroare va fi stocat si un martor de service se va aprinde in bordul masinii. Alte coduri legate de turbocompresor/evacuare pot, de asemenea, sa insoteasca acest cod.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0479

In majoritatea cazurilor, acest cod este cauzat de un tub infundat sau senzorul de contrapresiune al evacuarii defect. Cu toate acestea tehnicienii raporteaza, de asemenea, posibilitatea cablajului deteriorat/ars sau a conectorilor electrici arsi. PCM ar putea fi defect, dar acest lucru este foarte putin probabil.

Diagnoze gresite comune

Acest cod este frecvent confundat cu un cod al EGR-ului. Chiar daca tubul contrapresiunii de evacuare poate fi amplasat in apropierea supapei EGR, acest cod trebuie sa fie diagnosticat intr-o maniera complet diferita.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0479

Sistemul de contrapresiune la evacuare utilizeaza un senzor de capacitate variabila pentru a monitoriza contrapresiunea de evacuare si datele de intrare catre PCM. PCM calculeaza cantitatea dorita de contrapresiune a gazelor de esapament luand in considerare intrarile de la alti senzori ai motorului. Contrapresiunea de evacuare este reglata cu ajutorul unui solenoid. Semnalul PCM activeaza acest solenoid, care, in schimb, se deschide si se inchide permitand contrapresiunii de evacuare a gazelor de esapament sa creasca sau sa scada dupa cum este necesar.

Tensiunea reala a senzorului de contrapresiune la evacuare a gazelor (variaza intre producator) este apoi comparata cu cea recomandata de producator. Daca tensiunile nu coincid, un cod de eroare va fi stocat si sistemul de contrapresiune la evacuare poate fi dezactivat. Daca exista alte coduri, ale turbocompresorului sau ale evacuarii, diagnosticati-le si reparati-le inainte de incerca sa diagnosticati acest cod.

Un scaner (sau un cititor de coduri) si un volt/ohmmetru digital se vor dovedi de mare ajutor in diagnosticarea acestui cod. Pot fi necesare mai multe instrumente pentru a diagnostica cu succes acest cod daca nu sunt detectate scurgeri la evacuare.

Acestea includ un scaner, un volt/ohmmetru digital si un manual de service al producatorului. Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Actionati prin obtinerea contrapresiunii la datele de conversie a tensiunii si verificati vizual cablajul sistemului cat si conectorii acestuia.

Conectati volt/ohmmetru digital cu + pe cablul de tensiune de referinta a senzorului si cu - pe cablul de la impamantare. Pozitionati volt/ohmmetru digital astfel incat sa il puteti citi de pe scaunul soferului.

Porniti vehiculul si observati volt/ohmmetru digital in timp ce accelerati motorul la ralanti. Daca contrapresiunea de creste odata cu RPM-urile motorului, problema poate fi o conditie intermitenta. In acest caz, stergeti codul si retestati sistemul.

Daca contrapresiunea nu se schimba cu diferitele niveluri de RPM, este posibil ca o conducta sau un senzor de contrapresiune la evacuare sa nu functioneze. Scoateti senzorul si verificati conducta, dupa care le curatati. Reinstalati-le, resetati codul si conduceti vehiculul. Daca senzorul si conducta sistemului sunt in regula, verificati daca exista un semnal de tensiune si masa la senzorul de contrapresiune la evacuare. Daca oricare dintre semnale este intrerupt, utilizati volmetru digital pentru a testa senzorul contrapresiunii la evacuare si circuitele individuale.

Deconectati conectorul PCM inainte de a verifica nivelurile de rezistenta ale circuitelor. Reparati cablajul rupt sau scurtcircuitat, componentele sau conectorii, dupa cum este necesar. Daca citirile contrapresiunii la evacuare nu se modifica in functie de variatiile RPM-ului, este posibil sa aveti o problema cu solenoidul de control al contrapresiunii la evacuare sau cu circuitul acestuia.

Utilizati scanerul pentru a activa solenoidul in timp ce monitorizati contrapresiunea efectiva a gazelor de evacuare determinata de senzorul sau senzorii acesteia. Daca nu sunt modificari ale contrapresiunii odata cu activarea solenoidului, deconectati conectorul electric si utilizati volmetru digital pentru a verifica semnalele de tensiune si masa. Comparati-va concluziile cu specificatiile producatorului (din manualul de service). Daca semnalele de tensiune nu coincid cu recomandarile producatorului, deconectati conectorul de la PCM si efectuati un test de rezistenta si continuitate pe toate circuitele.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii defecti sau scurtcircuitati, dupa cum este necesar. Eliminati codurile si conduceti vehiculul pentru a va asigura ca ati efectuat o reparatie de succes. Daca se detecteaza un semnal acceptabil de tensiune si masa la conectorul solenoidului de comanda al contrapresiunii la evacuare, efectuati un test de rezistenta asupra solenoidului in sine. Comparati-va concluziile cu specificatiile producatorului si inlocuiti solenoidul nu se incadreaza in specificatiile producatorului.

In cazul in care circuitele electrice si solenoidul de control al contrapresiunii la evacuare respecta specficatiile producatorului, este posibil ca PCM-ul sa fie defect. Retineti ca defectiunea PCM-ului este rara si aceasta necesita reprogramarea.

Articole similare
Motorul Volkswagen Audi 4.2 TDI

Motorul Volkswagen Audi 4.2 TDI

Motorul diesel V8 TDI de 4,2 litri se bazeaza pe versiunea de 4.0 litri. Primul V8 TDI a fost instalat in Audi A8 in 1999.

Cum se goleste sistemul de racire al masinii?

Cum se goleste sistemul de racire al masinii?

Indepartati in totalitate aerul din sistemul de racire al masinii , pentru ca in caz contrar, exista sanse foarte mari ca motorul sa se deterioreze.

Se poate conduce in siguranta cu o umflatura in anvelopa?

Se poate conduce in siguranta cu o umflatura in anvelopa?

O denivelare pe suprafata de rulare sau pe lateralul anvelopei poate fi cauzata de obstacole rutiere, cum ar fi lovirea unui borduri sau a unei gropi.

Exista ulei de motor de vara si ulei de iarna?

Exista ulei de motor de vara si ulei de iarna?

Un ulei multivascozitate este ideal pentru proprietarii atenti care isi doresc sa prelungeasca nu numai viata automobilului cat si performanele acestuia.