Cod eroare OBD2 P0488

Cod eroare OBD2 P0488

Acest cod se refera la eroarea regulatorului supapei EGR - zona “A” - performanta slaba.

Indicator

PCM a detectat o problema la debitul sistemului de reciclare a gazelor de esapament (EGR). A fost stocat un cod de eroare si o lampa ce indica o defectiune a fost aprinsa in bordul masinii.

Setarea parametrilor de cod

Daca modulul PCM nu detecteaza gradul dorit de schimbare a presiunii aerului colector, atunci cand valva EGR este activata, se va stoca un cod si se va aprinde o lampa indicatoare a defectiunii in bordul masinii. Unele modele utlizeaza un senzor de pozitie pentru a monitoriza separat supapa EGR. Daca presiune aerului valvei EGR nu coincide cu calculele PCM, va fi memorat un cod si o lampa se va aprinde in bordul masinii. Ford utilizeaza un senzor delta de declansare a presiunii EGR (DPFE) pentru masurare presiunii aerului. Atunci cand rezultatele DPFE nu se incadreaza in specificatiile producatorului, se stocheaza un cod si o lampa de service se va aprinde in bordul masinii.

Simptome cod eroare OBD2 P0488

Probabil nu vor exista simptome la aparitia acestui cod. Un cod va fi stocat si un martor luminat se va aprinde in bordul masinii.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0488

Cele mai frecvente cauze ale acestui cod sunt conductele EGR infundate si conductele senzorilor DPFE infundate. De asemenea puteti suspecta un senzor EGR defect, un senzor MAP, valva EGR defecta, un solenoid de control EGR defect sau cabluri electrice defecte.

Diagnoze gresite comune

Cea mai cunoscuta diagnoza gresita vine de la cei care aud expresia “supapa EGR” si se grabesc sa schimbe valva EGR, costul acesteia fiind destul de mare, in timp ce alte probleme pot fi cauza aparitiei acestui cod.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0488

Sistemele EGR pot fi clasificate in doua tipuri principale.

Primul (cel mai comun) tip este controlat de vidul motorului. Sistemul tipic EGR utilizat in vehiculele echipate cu OBD2 este controlat de PCM utilizand solenoide electrice care sunt deschise pentru a permite ca vidul sa patrunda in EGR si se inchid ca sa restrictioneze vidul sa ajunga in supapa EGR. Intrarile senzorului motorului cum ar fi viteza masinii, pozitia clapetei de acceleratie si nivelul RPM sunt luate in considerare inainte ce aceste solenoide sa fie activate de PCM.

Valva este deschisa folosind vacuumul motorului (si o diafragma integrata) si este inchisa datorita presiunii arcului.

Al doilea tip de sistem de supape EGR utilizeaza o supapa controlata electric. In acest sistem, supapa insasi este atasata la solenoidele electrice sau la servomotoarele electrice care se deschid (si se inchid) folosind motoare electrice mici.

PCM utilizeaza diferite grade de tensiune pentru a deschide supapa EGR la valoarea dorita.

PCM utilizeaza datele de intrare primite de la diferiti senzori de conductivitate a motorului pentru a calcula atat cantitatea dorita de debit EGR, cat si cantitatea reala de flux EGR.

Intrarile din senzorul de pozitie a clapetei de acceleratie, din senzorul de viteza a masinii, din senzorul de debit de aer de masa si din senzorii de oxigen ajuta PCM sa calculeze debitul dorit al sistemului EGR si sa regleze supapa.

Senzorul de presiune a aerului, senzorul de presiune barometrica si senzorul de presiune delta a senzorului EGR (daca este in dotare) ajuta PCM sa determine daca debitul EGR este sau nu corect. In acest caz, debitul EGR se refera la debitul gazelor de esapament care intra in zona galeriei de admisie, in locul gazelor care curg prin supapa EGR reala.

Unii producatori utilizeaza un senzor de pozitie EGR pentru a monitoriza pozitia pendulului EGR. Debitul EGR este estimat din pozitia pendulului din supapa EGR. Alte automobile utilizeaza senzorii mentionati mai sus (MAP si BMP) pentru a monitoriza schimbarile intre pozitiile “EGR ON” si “EGR OFF”, aceste schimbari sunt recunoscute ca modificari ale presiunii aerului. Totusi alti producatori folosesc un senzor EGR de presiune delta si un tub de evacuare special conceput pentru a monitoriza atat reactia presiunii de evacuare, cat si schimbarile in presiune a aerului colector, atunci cand supapa EGR este activata. Inainte de a incepe diagnosticul, exista unele instrumente de care aveti nevoie.

Acestea includ un scaner, un volt/ohmmetru digital si o pompa de vacuum de mana.

Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablajelor si conectorilor. Nu uitati sa verificati liniile de vid si furtunurile.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta. Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Folosind scanerul, monitorizati functia EGR si comparati-va concluziile cu specificatiile producatorului pentru a identifica daca aveti o defectiune a acesteia sau o conditie intermitenta.

Daca este o conditie intermitenta, suspectati cabluri corodate sau arse sau conectorii de la supapa EGR, electromagnetii de comanda EGR sau senzorul EGR si DPFE.

O supapa EGR lipita poate provoca, de asemenea, o defectiune intermitenta.

Daca nu se detecteaza nici o schimbare a presiunii aerului colector, cand PCM deschide supapa EGR, deconectati linia de vid de la EGR. Conectati cu grija pompa de vacuum de mana direct la EGR si porniti motorul si lasati-l la ralanti.

Aplicati incet vid la supapa EGR prin pomparea pompei de mana.

Daca supapa EGR se deschide si motorul nu se opreste, atunci conductele EGR sunt infundate. De-a lungul timpului se formeaza carbon in interiorul motorului. Carbonul se poate acumula pe conductele EGR si eventual le poate restrictiona sau bloca complet. Scoateti supapa EGR si localizati celalalt capat al conductei. Unele conducte EGR au iesire doar in interiorul corpului clapetei de acceleratie, altele in centrul galeriei de admisie iar altele folosesc un singur tub sub admisie cu un orificiu mic pentru fiecare cilindru.

Daca EGR-ul nu functioneaza sub presiunea vacuumului, inlocuiti supapa EGR.

Daca EGR se deschide si motorul se opreste, verificati vidul la solenoidul de control EGR.

Daca pe partea de intrare a solenoidului exista vid, deconectati linia de vid de iesire si activati sistemul EGR utilizand scanerul. Odata ce sistemul EGR este activat, trebuie sa se auda un ticait de la solenoid si trebuie sa existe vid pe partea de iesire. Daca pe partea de iesire a solenoidului nu exista vid, dupa ce a fost activat de PCM, testati un semnal de tensiune si masa la conectorul solenoidului de comanda EGR.

Majoritatea solenoidelor de control EGR utilizeaza tensiunea comutata cu un impuls de masa de la PCM care completeaza circuitul si deschide solenoidul.

Odata ce impulsul este intrerupt de PCM, solenoidul se inchide si vidul este limitat.

Daca nu exista semnale de tensiune sau masa la conectorul solenoidului de comanda EGR, decuplati conectorul PCM si verificati continuitatea in circuitul afectat. Reparati cablajul si conectorii scurtcircuitati dupa caz si verificati din nou.

Daca diagnosticati un sistem EGR care utilizeaza o supapa EGR electrica sau lineara, utilizati scanerul pentru a activa EGR in timp ce motorul este la ralanti.

Daca motorul nu se opreste, desfaceti EGR-ul de la motor, rasturnati-o cu capul in jos si verificati functionarea. Daca supapa EGR nu functioneaza, inlocuiti-o, resetati codul si retestati sistemul.

Daca functioneaza, scoateti supapa EGR din motor si rotiti motorul, daca motorul functioneaza normal, atunci aveti conducte EGR infundate. Cu EGR-ul indepartat, motorul nu trebuie sa se roteasca normal, ar trebui sa apara un sunet care sa semene cu scurgeri masive de vid.

Aceste informatii va pot ajuta dupa ce ati eliberat conductele EGR utilizand o unealta potrivita si un tip de agenti chimici aprobati de producator.

Daca motorul se opreste si EGR functioneaza, testati conectorul electric EGR pentru un semnal de tensiune de la PCM. Unele valve EGR liniare utilizeaza mai multe servomecanisme integrate pentru activare. Urmati specificatiile producatorului pentru tensiunea dee functionare EGR si comparatiile cu rezultatele dumneavoastra.

Daca rezultatele dumneavoastra de tensiune nu coincid cu cele ale producatorului, deconectati conectorul PCM si testati toate cablurile si conectorii pentru o rezistenta si continuitate adecvata.

Reparati cablurile si conectorii scurtcircuitati dupa cum este necesar, resetati codul si retestati sistemul.

Citeste si...
Totul despre supapa PCV
Totul despre supapa PCV

In articolul de astazi vom vorbi despre o componenta a motorului de care foarte putini sofer stiu, desi este o piesa foarte import...

Tot ce trebuie sa stiti despre supapa PCV
Tot ce trebuie sa stiti despre supapa PCV

Probabil ca odata cu trecerea timpului ati auzit discutandu-se despre supapa PCV a unui motor pe benzina sau pe gaz, insa exista p...

P0002 masurare solenoid de combustibil. Supapa autonomie/performanta
P0002 masurare solenoid de combustibil. Supapa autonomie/performanta

Ce inseamna codul de eroare P0002? Este o eroare care tine de motorul masinii si apare la marci precum Ford, Dodge, Vauxhall, Volk...

Supape indoite si ruperea curelei de distributie
Supape indoite si ruperea curelei de distributie

Ignorarea curelei de transmisie/distributie vine cu un pret ridicat. Curelele de transmisie nu se rup des, dar cand o fac pot cauz...