Cod eroare OBD2 P0502

Cod eroare OBD2 P0502

Acest cod se refera la eroarea senzorului de viteza a vehiculului - tensiunea de intrare scazuta.

Indicator

PCM a detectat o citire a senzorului de turatie a vehiculului care nu coincide cu citirea senzorului de viteza a rotii a sistemului ABS. Aceasta defectiune ar putea include o citire mai mare decat cea normala, o citire mai mica sau o citire neregulata.

Setarea parametrilor de cod

Variatiile vitezei vehiculului si a vitezei rotilor, care depasesc 5 sau 6 km/h pentru o perioada predeterminata de timp (de obicei 5 secunde), vor duce la stocarea unui cod de eroare si aprinderea unui martor in bordul masinii ce indica o defectiune.

Simptome cod eroare OBD2 P0502

Simptomele includ defectiuni ale vitezometrului si ale kilometrajului, schimbarea treptelor de viteza neregulata sau brusca la cutiile automate (limp-in mode), tahometrul indica in mod eronat, martorul sistemului de antiblocare a rotilor sau al franei se va aprinde in bordul masinii, sistemul ABS dezactivat, un cod de eroare stocat si un martor de service se va aprinde in bordul masinii.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0502

Cea mai comuna cauza a acestui cod este legata de senzorul defect de viteza al vehiculului. Alte cauze pot include cablajul intrerupt sau scurtcircuitat sau conectorii electrici deteriorati din circuitul senzorului de viteza al vehiculului, anvelope si roti cumparate la mana a doua pe care PCM nu le-a calibrat pentru a se potrivi, rulmenti ai butucului defecti, un inel reluctor defect sau un PCM defect (defectiunea PCM-ului este rara).

Diagnoze gresite comune

Senzorii sistemului ABS sunt inlocuiti frecvent in mod eronat la aparitia acestui cod. Urmati instructiunile producatorului pentru a va asigura ca testati senzorul corect inainte sa il inlocuiti. In cazul in care exista coduri ale sistemului ABS, un cod de eroare a senzorului de viteza al vehiculului poate cauza aparitia acestor coduri. Diagnosticati codurile in ordinea in care sunt stocate. Daca acest cod nu este primul stocat, posibil sa fie o reactie la conditiile unui alt cod stocat. Inlocuirea senzorului de viteza a vehiculului repara aparitia acestui cod in cele mai multe cazuri dar si asa trebuie facut un diagnostic detaliat.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0502

Modelele echipate cu sistemul OBD2 folosesc senzoriul de viteza a vehiculului pentru a indeplini mai multe sarcini diferite. Desigur, scopul sau principal este de a actiona vitezometrul si kilometrajul. Se utilizeaza, de asemenea, in sistemele de servodirectie cu comanda variabila moderna.

Sistemul de pilot automat, setarile de conducere a motorului si strategia de schimbare a transmisiei, sunt toate afectate de viteza vehiculului.

De exemplu in cazul in care sistemul pilotului automat nu mai functioneaza, in timp ce indicatorul vitezometrului indica un nivel incorect si acest cod a fost stocat, mai mult ca sigur un senzor de viteza a vehiculului este defect.

Senzorii de viteza sunt in mod obisnuit de varitate electromagnetica. Unele modele sunt echipate cu senzori de viteza multipli, dar multi folosesc un singur senzor pentru a furniza intrari catre mai multe module de comanda.

Senzorul de viteza este situat, de obicei, in apropierea arborelui transmisei. Un inel din otel sau aluminiu, cunoscut ca reluctor, trece in imediata apropiere a senzorului, iar dintii inelului intrerup semnalul de tensiune emis de senzorul electromagnetic.

Aceste intreruperi sunt citite de PCM ca forme de unda de tensiune si aceste unde sunt traduse in km/h. Mai mult instrumente vor fi necesare in diagnosticarea acestui cod.

Acestea includ un scaner, un volt/ohmmetru digital si osciloscop. Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Conectati scanerul si observati datele privind viteza vehiculului in timp ce conduceti. Daca datele nu cresc odata cu viteza vehiculului, sau par incorecte, este posibil ca senzorul de turatie a vehiculului sa fie defect.

Incepeti prin a efectua o inspectie vizuala a cablajului sistemului si a conectorilor. Daca par in regula, scoateti senzorul de viteza a vehiculului si verificati daca exista particule de metal pe acesta. Curatati-l dupa cum este necesar. Daca senzorul este crapat sau uzat, acesta trebuie inlocuit imediat. Reinstalat senzorul, resetati codul si conduceti masina, daca codul reapare, continuati diagnosticul, daca codul nu repare este posibil sa fi reparat defectiunea prin curatarea senzorului.

Daca codul revine, verificati tensiunea senzorului si comparati cu specificatiile producatorului. Daca nu exista semnal de tensiune si masa la senzor, deconectati senzorul si verificati nivelul de rezistenta al senzorului. Comparati-va rezultatele cu specificatiile producatorului. Daca citirile nu coincid, inlocuiti senzorul, resetati codul si conduceti masina. Daca la senzorul de turatie a vehiculului nu este detectat semnal de tensiune si/sau masa, deconectati conectorul PCM si efectuati un test de rezistenta la circuitul sistemului. Reparati circuitele intrerupte sau scurtcircuitate, dupa caz.

Daca rezultatele coincid cu specificatiile producatorului, utilizati osciloscopul pentru a observa modelele undei te tensiune la intrare in PCM. Inconsecventele sau anomaliile undelor de tensiune pot indica un inel reluctor rupt sau deteriorat. Puteti inspecta inelul reluctor prin scoaterea senzorului de viteza si utilizand deschizatura ca orificiu de acces.

Citeste si...
Stii care este ratiunea pentru care autoturismele sunt teoretic proiectate sa ruleze cu viteze net superioare limitelor legale de viteza?!?
Stii care este ratiunea pentru care autoturismele sunt teoretic proiectate sa ruleze cu viteze net superioare limitelor legale de viteza?!?

In conditiile in care, in tara noastra, limita maxima de viteza este de 130 km./h, este de real interes motivul pentru care produc...

Intrebarea care a dezbinat internetul. Tu ce crezi: cum este cel mai bine sa va lasati masina parcata, cu frana de mana trasa, cu frana de mana si in viteza sau doar in viteza?
Intrebarea care a dezbinat internetul. Tu ce crezi: cum este cel mai bine sa va lasati masina parcata, cu frana de mana trasa, cu frana de mana si in viteza sau doar in viteza?

Auzisem de la un mecanic pe care il cunoastem de mult timp ca este mai bine sa punem masina in treapta a 2-a si sa nu actionam fra...

Care este rolul pozitiei Neutru de la schimbatorul de viteze?
Care este rolul pozitiei Neutru de la schimbatorul de viteze?

Astazi vorbim din nou de sistemul de transmisie al masinii, unul dintre cele mai importante din angrenajul autoturismului nostru s...

Cutie de viteze manuala sau automata. Care este cea mai buna?
Cutie de viteze manuala sau automata. Care este cea mai buna?

Toate autoturismele cu combustie interna sunt dotate fie cu o cutie de viteze manuala, fie cu una automata. Anumite modele de masi...