Cod eroare OBD2 P0513

Cod eroare OBD2 P0513

Acest cod se refera la eroarea sistemului antifurt - imobilizatorul cheii auto.

Indicator

PCM a detectat o problema cu identificarea cheii imobilizatorului auto.

Setarea parametrilor de cod

Modulul PCM, modulul de interfata a sistemului de propulsie (PIM) si calculatorul de habitaclu (BCM) lucreaza impreuna pentru a autentifica identitatea cheii imobilizatorului masinii. Daca identitatea cheii nu estea cea programata, pentru un anumit vehicul, va fi stocat un cod si se va aprinde un martor in bordul masinii ce indica o defectiune.

Simptome cod eroare OBD2 P0513

Simptomele pot include o stare intarziata de pornire sau motorul nu porneste, un martor de securitate aprins si un martor de service aprins in bordul masinii.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0513

Cea mai obisnuita cauza a acestui cod stocat este utilizarea unei chei antifurt care este defecta sau nu este programata pentru vehicul. De asemenea, tehnicienii raporteaza ca eroarea cilindrului de aprindere este o cauza comuna. Defectiunile circuitului electric, conectorilor electrici si modulele defecte, pot fi si ele cauzele aparitiei acestui cod.

Diagnoze gresite comune

Cilindrul de aprindere este inlocuit in mod eronat cand cheia in sine este principala cauza.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0513

Modulele PCM, BCM si PIM interactioneaza ca parti integrale ale sistemului de securitate a vehiculului. Sistemele antifurt autentifica datele de securitate primite de la aceste module pentru a impiedica functionarea neautorizata a vehiculului.

Sistemul sa activeaza astfel: cand usa/usile sunt blocate utilizand telecomanda sau cheia, datele sunt transferate catre BCM.

BCM citeste datele si se asigura ca a fost folosita cheia corecta. O actiune similara apare atunci cand cheia este pusa in contact. BCM examineaza semnalul trimis de la cheie si se asigura ca se potriveste cu vehiculul. Odata ce identitatea cheii a fost verificata, identitatea PCM, BCM si PIM este de asemenea verificata. Daca identitatea cheii, a PCM-ului, a BCM-ului si a PIM-ului sunt verificate, motorul poate porni. Daca orice etapa a acestui proces este intrerupta de o componenta care nu este identificata corect de sistemul antifurt, pornirea poate fi dezactivata si un cod de eroare va fi stocat.

Mai multe instrumente vor fi necesare pentru diagnosticarea acestui cod.

Acestea includ un scaner OBD2 si un volt/ohmmetru digital. Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

In cazul in care codul reapare si/sau motorul nu porneste, rotiti cheia si puneti contactul si resetati din nou codul. Daca este disponibila a doua cheie, incercati sa porniti motorul cu ajutorul acesteia. Daca motorul porneste si/sau codul nu reapare, aveti o cheie defecta.

Inlocuiti cheia daca este necesar. Daca a doua cheie nu porneste motorul, urmati recomandarile producatorului pentru reprogramarea cheii. Dupa finalizarea acestei proceduri, incercati sa porniti din nou motorul. Daca motorul nu porneste, este posibil ca un cilindru de aprindere sa fie defect. Puteti testa rezistenta circuitului a cilindrului prin introducerea cheii in contact si comparati rezultatele cu specificatiile producatorului. Inlocuiti cilindrul daca este necesar, resetati codul si retestati sistemul. Daca cilindrul de aprindere se dovedeste a fi operational, deconectati modulele aferente si testati continuitatea la toate circuitele. Comparati rezultatele cu specificatiile producatorului si reparati circuitele intrerupte sau scurtcircuitate, dupa cum este necesar.

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...