Cod eroare OBD2 P0514

Cod eroare OBD2 P0514

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de temperatura a bateriei - performanta slaba.

Indicator

PCM a detectat o citire anormala a tensiunii circuitului senzorului de temperatura a bateriei.

Setarea parametrilor de cod

Temperatura bateriei care oscileaza de la temperatura ambianta prestabilita cu mai mult de un nivel va duce la stocarea unui cod de eroare si la aprinderea unui martor la bord ce indica o defectiune.

Simptome cod eroare OBD2 P0514

Simptomele se limiteaza, de obicei, la un cod de eroare stocat si la aprinderea unui martor de service in bordul masinii.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0514

Tehnicienii raporteaza ca senzorii defectosi ai temperaturii bateriei sunt principala cauza a aparitiei acestui cod. Conexiunile electrice si/sau conectorii electrici sau cablajul scurtcircuitat s-au dovedit, de asemenea, ca fiind cauze comune. Supraincalzirea motorului poate contribui si ea la stocarea acestui cod. Corodarea excesiva a bateriei poate fi foarte daunatoare pentru senzorul de temperatura a bateriei.

Diagnoze gresite comune

Inlocuirea bateriei este o manopera eronata la aparitia acestui cod, cand de fapt problema este un senzor de temperatura a bateriei, defect.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0514

Datele de intrare ale senzorului de temperatura a bateriei sunt utilizate de PCM, pentru a regla rata in care alternatorul incarca bateria. Senzorul este situat, de obicei, in tava bateriei, dedesubtul bateriei. De multe ori este parte a tavii bateriei si nu poate fi inlocuit independent.

Tensiunea sistemului de incarcare tinde sa fie mai mare in timpul temperaturilor scazute si mai mica pe masura ce creste temperatura bateriei. In mod normal, un semnal de 5 volti este trimis la senzorul de temperatura de la PCM. Pe masura ce creste temperatura bateriei, rezistenta senzorului scade si PCM primeste un semnal de tensiune mai mare, cand temperatura bateriei scade, semnalul de tensiune scade. PCM utilizeaza temperatura bateriei ca baza pentru activarea senzorului de oxigen si activarea componentelor emisiilor prin evaporare.

Mai multe instrumente vor fi necesare pentru diagnosticarea acestui cod.

Acestea includ un scaner OBD2 si un volt/ohmmetru digital. Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Reparati sau inlocuiti circuitele electrice si/sau componentele dupa cum este necesar, apoi resetati codurile si retestati sistemul. Daca toate circuitele electrica par in regula, testati un semnal de tensiune si masa asupra senzorului de temperatura. Daca rezultatele coincid cu specificatiile producatorului, testati rezistenta senzorului si comparati cu rezultatul cu cel al producatorului. Daca rezultatele nu coincid cu cele ale producatorului, inlocuiti senzorul de temperatura a bateriei. Daca inca nu ati gasit problema, deconectati conectorul PCM si efectuati un test de continuitate la toate circuitele conexe. Comparati-va rezultatele cu specificatiile producatorului si reparati circuitele dupa cum este necesar. Daca nu sunt detectate probleme in niciunul dintre testele anterioare, este posibil ca un PCM sa fie defect, dar defectarea acestuia este rara.

Citeste si...
La ce temperatura se regenereaza DPF-ul?
La ce temperatura se regenereaza DPF-ul?

Regenerarea termica a filtrelor de particule diesel implica oxidarea particulelor solide si transformarea lor in produse gazoase,...

La ce temperatura ingheata antigelul?
La ce temperatura ingheata antigelul?

Antigelul este unul dintre cele mai importante lichide din angrenajul unui autoturism. Din pacate insa, se vorbeste mult prea puti...

Exista Senzori de Temperatură pe Cutia de Viteze?
Exista Senzori de Temperatură pe Cutia de Viteze?

Atunci când discutăm despre funcționarea unei mașini, temperatura este un aspect crucial care poate afecta performanța și durabili...

De ce nu urca martorul de temperatura?
De ce nu urca martorul de temperatura?

Exista situatii in care soferii pot constata faptul ca indicatorul de temperatura a lichidului de racire al masinii pe care o deti...