Cod eroare OBD2 P0519

Cod eroare OBD2 P0519

PCM a detectat o eroare sistemului circuitul supapei IAC.

Indicator

PCM a detectat o inconsecventa a rotatiilor pe minut (RPM) a motorului la ralanti.

Setarea parametrilor de cod

PCM se asteapta ca motorul la ralanti sa functioneze la un anumit numar de RPM. Daca RPM-ul nu se incadreaza in parametrii normali (rotatiile pe minut oscileaza la ralanti), PCM-ul va incerca sa corecteze aceasta problema. Daca nu poate mentine RPM-ul dorit, un cod de eroare va fi stocat si un martor de service se va aprinde in bordul masinii.

Simptome cod eroare OBD2 P0519

Acestea pot include o turatie redusa sau crescuta a motorului la ralanti, motorul la viteza mica sau cand este eliberata pedala de acceleratie, un cod de eroare stocat si un martor ce indica o defectiune aprins in bordul masinii.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0519

Corpul clapetei de acceleratie carbonizat este de departe cea mai comuna cauza a acestui cod. Alte cauze includ circuite electrice intrerupte sau scurtcircuitate, o supapa de reglare a aerului la ralanti defecta, o scurgere mare de vid sau un PCM defect. Defectiunea PCM-ului este rara.

Diagnoze gresite comune 

Tehnicienii spun ca inlocuirea componentelor de comanda a aerului la ralanti inainte de curatarea corpului clapetei de acceleratie poate duce la o diagnosticare gresita.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0519

Cand motorul este la ralanti, placa de acceleratie este in pozitia inchisa. In aceasta pozitie este permisa intrarea foarte mica a aerului in sistemul de admisie a motorului. Supapa de reglaj a aerului motorului la ralanti este actionata de un motor electric comandat de PCM.

Ventilul se deschide pentru a permite intrarea suficienta a aerului in sistemul de admisie, astfel incat sa poata fi mentinuta turatia dorita a motorului.

Cand placuta de acceleratie este deschisa, PCM inchide supapa, eliminand posibilitatea introducerii aerului exesiv in sistemul de admisie. Supapa este pozitionata pe o sursa de aer curat, iar galeria de admisie a motorului de obicei in apropierea corpului clapetei de acceleratie. Pe masura ce supapa este deschisa, aerul curat este aspirat in sistemul de admisie, unde contribuie la un amestec echilibrat de aer/combustibil.

Cand aceasta alimentare cu aer curat nu mai este necesara (clapeta de acceleratie este deschisa), supapa este inchisa sau restrictionata, permintand motorului sa mentina un amestec similar de aer/combustibil la orice nivel al RPM-ului. Mai multe instrumente vor fi necesare pentru diagnosticarea acestui cod.

Acestea includ un scaner OBD2 si un volt/ohmmetru digital. Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Unii producatori folosesc un program de scanare care va ghideaza pas cu pas printr-un test de sistem IAC. Daca este si cazul vehiculului dumneavoastra, urmati acest program pana cand ajungeti la o concluzie reusita.

In caz contrar, incepeti diagnosticul prin stergerea codurilor de eroare utilizand un scaner sau un cititor de coduri. Deconectati conectorul electric de la motorul IAC. Porniti motorul si vedeti daca acest cod revine. Daca codul nu reapare, inlocuiti supapa IAC deoarece are un scurtcircuit intern.

Daca codul nu se intoarce, continuati diagnosticul prin verificarea vizuala a cablajului electric al sistemului si a conectorilor pentru a vedea daca sunt scurtcircuite in sistem. Remediati defectiunile, resetati codurile si retestati sistemul supapei IAC.

Daca nu sunt detectate probleme evidente la cablajul sistemului, comandati cu ajutorul scanerului deschiderea supapei IAC, apoi verificati semnalul de tensiune si masa la conectorul motorului IAC. Daca exista tensiune si masa la motorul IAC, inlocuiti motorul IAC.

Curatarea motorului IAC poate fi, de asemenea, o optiune, dar in majoritatea cazurilor inlocuirea lui este o optiune mai buna.

Chimicalele tind sa dauneze componentelor electrice iar resturile de carbon gasite in supapa sunt aproape imposibil de indepartat.

Daca la conectorul supapei IAC nu este detectata nici o tensiune, dupa ce actionati motorul IAC cu un scaner, opriti motorul masinii si deconectati conectorul PCM.

Folosind un volt/ohmmetru digital, masurati rezistenta circuitului si reparati sau inlocuiti cablurile sau conectorii, dupa caz.

Articole similare
Cod eroare OBD2 P0771

Cod eroare OBD2 P0771

Acest cod se refera la eroarea solenoidului E de schimbare a treptelor de viteza - performanta slaba.

Bateria masinii este pe terminate?

Bateria masinii este pe terminate?

Ce poate duce la moartea bateriei masinii chiar si in momentul in care aceasta nu este activa si nu functioneaza?

Bujie incandescenta: Ce este bujia incandescenta si ce rol are?

Bujie incandescenta: Ce este bujia incandescenta si ce rol are?

Bujiile incandescente sunt prezente doar la motoarele cu ardere prin compresie. Ele se monteaza ca bujiile normale, la camerele de ardere ale cilindrilor.

Motorul Volkswagen Audi 4.2 TDI

Motorul Volkswagen Audi 4.2 TDI

Motorul diesel V8 TDI de 4,2 litri se bazeaza pe versiunea de 4.0 litri. Primul V8 TDI a fost instalat in Audi A8 in 1999.