Cod eroare OBD2 P0524

Cod eroare OBD2 P0524

Acest cod se refera la eroarea sistemului de presiune a uleiului - presiune prea scazuta.

Indicator

PCM a detectat o citire anormala de la senzorul de presiune a uleiului de motor. Daca acest cod este prezent sau daca martorul rosu de avertizare a presiunii uleiului este aprins, opriti imediat motorul. S-ar putea produce o defectiune catastrofala a motorului daca acest cod nu este diagnosticat imediat.

Setarea parametrilor de cod

La modelele de ultima generatie PCM monitorizeaza presiunea uleiului tot timpul cand motorul este in functiune. Variatiile presiunii uleiului, care depasesc un nivel maxim prestabilit sau scad sub un nivel minim, vor determina stocarea unui cod de eroare si un martor de service se va aprinde in bordul masinii. Unele modele vor afisa, de asemenea, un martor de culoare rosie de avertizare a presiunii uleiului.

Simptome cod eroare OBD2 P0524

Un martor de service si un martor rosu de avertizare a presiunii uleiului se vor aprinde in bordul masinii si un cod de eroare va fi stocat in PCM. Daca incercati sa opriti motorul si acesta nu se opreste in timp ce aveti o conditie de slaba presiune a uleiului, motorul se poate defecta catastrofal.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0524

Tehnicienii raporteaza ca cea mai frecventa cauza a aparitiei acestui cod provine din lipsa intretinerii motorului. Nerespectarea schimbarii uleiului la intervalele de timp potrivite poate duce la o presiune scazuta a uleiului. Majoritatea motoarelor “ard” cel putin un litru de ulei la fiecare 5000 de km. Alte cauze includ un senzor defect de presiune a uleiului, cablajul scurtcircuitat sau intrerupt in circuitul unitatii de transmisie a presiunii uleiului si defectarea motorului mecanic.

Diagnoze gresite comune

Inlocuirea senzorului de presiune a uleiul este o manopera eronata, dar nu neaparat. De multe ori un senzor este inlocuit pentru a corecta o conditie care a fost prelungita prea mult timp. Daca a aparut o defectiune interna a motorului, datorita unei presiuni scazute a uleiului, o unitate a transmisiei uleiului poate aparea sa remedieze problema pentru scurt timp, dar conditiile de presiune scazuta a uleiului se pot intoarce cand motorul atinge temperatura normala de functionare.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0524

Unitatea de expediere a presiunii uleiului este in mod normal un comutator de presiune cu contact care est infiletat intr-un pasaj de ulei al blocului motor. Un semnal de joasa tensiune (in mod normal 5 volti) este furnizat senzorului de presiune a uleiului. Acest semnal de joasa tensiune este legat la impamantare prin senzor. Pe masura ce presiunea uleiului creste in motor, rezistenta senzorului scade, permitand marirea semnalului de intrare a tensiunii la PCM. Modulul PCM este programat pentru a verifica o valoare minima si una maxima de tensiune a senzorului de presiune a uleiului pentru a monitoriza constant presiunea uleiului de motor.

Mai multe instrumente vor fi necesare pentru diagnosticarea acestui cod.

Acestea includ un scaner OBD2 si un volt/ohmmetru digital. Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz. Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Daca presiunea uleiului este excesiva, este posibil ca senzorul de presiune a uleiului sa fie defect sau un filtru de ulei infundat. Asigurati-va ca aveti suficient ulei de motor adecvat. Pentru a diagnostica starea de presiune scazuta a uleiului, conectati scanerul sau cititorul de coduri si notati toate codurile de eroare stocate. Stergeti codurile si opriti motorul. Conectati manometrul la motor. Porniti motorul si urmariti daca sunt scurgeri. Lasati motorul sa atinga temperatura normala de functionare si notati valoarea de presiune a uleiului la ralanti, 1200-2500 RPM. Comparati-va rezultatele cu specificatiile producatorului si reparati motorul dupa cum este necesar. Daca presiunea uleiului de motor se incadreaza in parametri acceptabili, deconectati conectorul senzorului de presiune a uleiului si efectuati un test de rezistenta asupra senzorului. Comparati-va rezultatele cu specificatiile producatorului si inlocuiti senzorul de presiune a uleiului dupa cum este necesar. Daca fata conectorului electric a senzorului, este contaminata cu ulei, este posibil ca senzorul sa fie defect si trebuie inlocuit. Daca senzorul se afla in limitele specificatiilor acceptabile, deconectati conectorul PCM si efectuati un test de continuitate pe toate circuitele de conectare. Comparati-va rezultatele cu specificatiile producatorului si reparati cablajul scurtcircuitat, daca este necesar. Defectiunea PCM-ului este posibila dar se intampla rar.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...