Cod eroare OBD2 P0533

Cod eroare OBD2 P0533

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de presiune a agentului frigorific al sistemului aerului conditionat - tensiunea de intrare ridicata.

Indicator

PCM a detectat o citire de tensiune de la comutatorul de presiune al sistemului aerului conditionat (a/c) care nu se incadreaza in limitele normale.

Setarea parametrilor de cod

Variatiile de tensiune ale sistemului, prea scazute sau prea mari, vor determina stocarea unui cod de eroare si un martor de service se va aprinde in bordul masinii.

Simptome cod eroare OBD2 P0533

Simptomul cel mai intalnit poate fi faptul ca sistemul de aer conditionat este inoperant. Alte simptome ar putea include un cod de eroare stocat si un martor ce indica o defectiune se va aprinde in bordul masinii. Ledul “ON” (pornit) al aerului conditionat poate, de asemenea, sa clipeasca in mod repetat.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0533

Cea mai intalnita cauza a acestui cod este cauzata de cantitatea de freon redusa in sistemul aerului conditionat. Alte cauze pot include o presiune excesiva a sistemului, un intrerupator de presiune a aerului conditionat defect (de obicei, intre 1 si 4 intrerupatoare, depinde de modelul masinii), conectori electrici defecti, cabluri deteriorate, scurtcircuitate, sau un cap de control defect al climatizarii.

Diagnoze gresite comune

Tehnicienii raporteaza ca sistemul aerului conditionat este supraincarcat cu freon atunci cand acest cod este stocat, rezultand o defectiune de mari proportii. Nu adaugati freon in sistemul aerului conditionat fara a verifica mai intai daca este necesar. Doar personalul calificat, folosind instrumente si echipament adecvat poate sa adauge freon in sistem.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0533

Sistemul auto de aer conditionat utilizeaza intre unu si patru intrerupatoare pentru a asigura o functionare sigura si eficienta. Freonul este utilizat pentru distribuirea uleiului in sistemul aerului conditionat, astfel presiunea agentului frigorific este cruciala pentru longevitatea si functionarea sistemului a/c. Intrerupatoarele de presiune pot fi infiletate pe liniile metalice a/c sau introduse in compresor. Pe masura ce presiunea creste in sistemul a/c , preseaza arcul tensiunii din comutatorul de joasa presiune. Cand se atinge o presiune suficienta pentru functionarea corecta a sistemului, contactele din interiorul comutatorului sunt inchise si circuitul electric al ambreiajului compresorului este finalizat, permitand ambreiajului sa se cupleze. Comutatoarele de inalta tensiune functioneaza intr-o maniera similara.

Cand presiunea sistemului atinge un nivel care ar putea fi daunator pentru compresor si alte componente majore, contactele din interiorul comutatorului sunt deschise si circuitul electric al compresorului a/c este deschis, determinand decuplarea ambreiajului a/c. Erorile repetate (de obicei 3) de aceasta natura sunt inregistrate de PCM, dupa care se va stoca un cod de eroar si un martor de service se va aprinde in bordul masinii. De asemenea, unele modele dezactiveaza ambreiajul compresorului a/c pana cand codul este sters.

Mai multe instrumente cor fi necesare pentru diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Un scaner adecvat si un volt/ohmmetru digital si un set de masurare a sistemului a/c, vor fi esentiale in realizarea unui diagnostic reusit al acestui cod. Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Conectati scanerul sau cititorul de coduri si inregistrati toate codurile de eroare. Eliminati codurile, conectati manometrul, porniti motorul si dati drumul la a/c pe o treapta inalta. Observati valorile manometrului. Daca rezultatul manometrului la joasa presiune scade sub 29 psi, iar cuplarea ambreiajului compresorului a/c este dezactivata, este posibil ca nivelul de freon sa fie redus. Adaugati freon pana cand presiunea joasa atinge aproximativ 35 psi (monitorizati si nivelul mare de presiune, ar trebui sa fie aproximativ 225 psi).

Daca ambreiajul compresorului a/c este cuplat si stemul a/c incepe sa raceasa in mod normal, verificati daca exista o scurgere de freon si reparati-o.

Daca presiunea din sistem depaseste specificatiile minime ale producatorului (de obicei 30 psi) si ambreiajul compresorului nu se cupleaza, este posibil ca un senzor de presiune joaca al agentului frigorific sa fie defect.

Verificati semnalele de tensiune si masa la conectorul electric al comutatorului de joasa presiune. Comparati rezultatele cu specificatiile producatorului si reparati circuitele intrerupte sau scurtcircuitate, dupa cum este necesar. Daca semnalele de tensiune si masa coincid cu specificatiile producatorului, testati rezistenta comutatorului de joasa presiune utilizand volt/ohmmetru digital.

Comparati-va rezultatele cu specificatiile producatorului si inlocuiti comutatorul conform cerintelor.

Conectati scanerul sau cititorul de coduri si inregistrati toate codurile de eroare.

Eliminati codurile, conectati manometrul a/c, porniti motorul si rotiti a/c pe maxim. Observati rezultatele manometrului. In cazul in care citirea inalta a presostatului depaseste specificatiile maxime ale producatorului (de obicei intre 275 si 300 psi), opriti sistemul de aer conditionat si lasati presiunea sa scada. Porniti din nou a/c si observati functionarea ventilatorului electric de racire. Daca ventilatorul nu functioneaza, reparati aceasta problema. Lipsa functionarii ventilatorului va determina cresterea presiunii. Daca ventilatorul functioneaza si presiunea a/c depaseste specificatiile producatorului recomandate, suspectati o defectiune a supapei de expansiune, acumulatorului sau condensatorului. Daca citirea la presiune inalta se incadreaza in specificatiile producatorului si ambreiajul compresorului nu functioneaza din cauza presiunii inalte, efectuati un test de rezistenta la intrerupatorul de inalta tensiune. Daca este cazul, inlocuiti intrerupatorul de tensiune inalta. Daca intrerupatorul se incadreaza in parametri normali, verificati continuitatea sistemului. Reparati sau inlocuiti cablurile electrice si conectorii defecti, dupa cum este necesar. Testati sistemul a/c conform recomdarilor producatorului si inlocuiti componentele dupa cum este necesar.

Citeste si...
De ce este aer in sistemul de franare?
De ce este aer in sistemul de franare?

Ai simtit in ultima perioada ca pedala de frana este moale? Atunci cand stai la semafor cu piciorul pe frana pedala se apasa din c...

Sistemul automat de frana: ce este si ce face?
Sistemul automat de frana: ce este si ce face?

Pana acum 10 ani, inainte de nebunia cu social media, cand te plictiseai la volan te uitai in gol sau mai admirai peisajul, acum t...

Cum functioneaza sistemul VTEC si ce este acesta?
Cum functioneaza sistemul VTEC si ce este acesta?

Producatorii de automobile continua sa inoveze, ceea ce a condus la aparitia unui sistem de care probabil nu foarte multi soferi a...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...