Cod eroare OBD2 P0540

Cod eroare OBD2 P0540

Acest cod se refera la eroarea circuitului de incalzire a aerului de admisie - zona A.

Indicator

PCM a detectat o citire anormala a tensiunii de intrare de la circuitul incalzitorului aerului de admisie.

Setarea parametrilor de cod

Variatiile de tensiune care depasesc nivelul stabilit de producator vor duce la aparitia unui cod de eroare si un martor de service aprins in bordul masinii.

Simptome cod eroare OBD2 P0540

Simptomele care insotesc acest cod sunt un martor de service aprins in bordul masinii si codul de eroare stocat.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0540

Tehnicienii raporteaza ca cea mai frecventa cauza a acestui cod este un releu al incalzitorului aerului de admisie. Alte cauze pot include cabluri sau conectori scurtcircuitati, o componenta arsa sau un senzor de temperatura a incalzitorului ars.

Diagnoze gresite comune

Senzorii de temperatura a aerului de admisie de multe ori nu sunt reconectati dupa inlocuirea filtrului de aer. Acest lucru poate duce la stocarea unui cod de eroare a incalzitorului aerului de admisie.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0540

Sistemul de incalzire a aerului de admisie este proiectat pentru a incalzi aerul care intra in sistemul de admisie al motorului, astfel incat acesta sa poata fi utilizat mai eficient.

Aerul mai rece si mai dens ofera mai multa performanta motorului, dar aerul cald creste eficienta combustibilului.

Sistemul tipic de incalzire a aerului de admisie consta intr-un element de incalzire, o suflanta pentru a deplasa aerul mai cald in admisia motorului si un releu al sistemului de incalzire.

Mai multe instrumente vor contribui la diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Un scaner adecvat si un volt/ohmmetru digital vor fi esentiale in realizarea unui diagnostic reusit al acestui cod. Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Conectati scanerul la vehicul si rotiti motorul rece. Observati datele scanerului pentru a vedea daca incalzitorul aerului este pornit de PCM. Daca este pornit, auziti functionarea suflantei? Daca da, gasiti elementul de incalzire pentru a vedea daca se incalzeste.

Verificati releul incalzitorului de aer prin masurarea tesiunii si a semnalului la conectorul electric. Comparati rezultatele cu specificatiile producatorului. Daca citirile de tensiune nu se conformeaza, deconectati conectorul PCM si efectuati un test de continuitate si rezistenta a circuitului folosind un volt/ohmmetru digital.

Daca suflanta nu functioneaza cu incalzitorul, verificati semnalele de tensiune si impamantare si comparati-va concluziile cu specificatiile producatorului. Reparati circuitele intrerupte si scurtcircuitate, dupa cum este necesar.

Daca elementul de incalzire nu se incalzeste, verificati semnalul de tensiune si masa atunci cand sistemul este activat. Daca semnalele de tensiune si masa nu coincid cu specificatiile producatorului, reparati cablajul intrerupt sau scurtcircuitat sau conectorii, dupa cum este necesar. Unele modele va vor permite sa utilizati scanerul pentru activa si a dezactiva incalzitorul aerului. Utilizarea acestei functii este deosebit de utila dupa ce motorul s-a incalzit.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...