Cod eroare OBD2 P0552

Cod eroare OBD2 P0552

Acest cod se refera la defectiunea circuitului senzorului de presiune a servodirectiei - tensiune scazuta.

Indicator

PCM a detectat o defectiune in circuitul senzorului de presiune a servodirectiei.

Setarea parametrilor de cod

PCM nu a reusit sa primeasca un semnal de intrare de tensiune de la senzorul de presiune al servodirctiei proportional cu semnalul de intrare al senzorului unghiului de bracaj. Aceasta problema apare in mod normal la viteze reduse ale vehiculului. Un martor de service se va aprinde in bordul masinii si un cod de eroare va fi stocat.

Simptome cod eroare OBD2 P0552

Simptomele pot include scurgerea lichidului de servodirectie, oprirea motorului in timpul manevrelor la viteza redusa, cresterea consumului de combustibil, un martor de service se va aprinde in bordul masinii si un cod de eroare va fi stocat. In cazuri foarte rare s-ar putea sa nu apara simptome.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0552

Cea mai obisnuita cauza a stocarii acestui cod este un senzor de presiune al servodirectiei defect. Alte cauze pot include circuitele electrice si conectorii scurtcircuitati, pompa servodirectiei defecta sau lichidul servodirectiei este la un nivel redus.

Diagnoze gresite comune

Deoarece motorul tinde sa se opreasca in timpul manevrelor la viteza redusa, sistemul de control al aerului la ralanti este adesea invinuit pentru aparitia acestui cod.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0552

Senzorul de presiune al servodirectiei este conceput pentru a furniza un semnal catre PCM din care sa rezulte gradul de efort al directiei necesar pentru a efectua o manevra a vehiculului la viteza redusa. PCM utilizeaza acest semnal de intrare pentru a calcula nivelul RPM al motorului necesar pentru directionarea fara probleme a vehiculului. PCM face apoi ajustarile necesare. La viteze reduse (in special la parcare), vehiculul necesita asistenta sporita pentru manevrare. Acest lucru necesita o crestere a nivelului RPM al motorului (pe masura ce nivelul turatiei motorului creste, nivelul RPM al pompei servodirectiei creste, rezultand o presiune ideala pentru servodirectie).

La viteze mai mari, sunt necesare grade mai mici de asistenta a servodirectiei pentru a conduce vehiculul.

Majoritatea vehiculelor de ultima generatie sunt echipate cu pompe de servodirectie cu comanda variabila si unitati cu roata si pinion care schimba presiunea servodirectiei pentru a asigura o presiune mai redusa. Aceasta promoveaza reducerea emisiilor de gaz de esapament si cresterea eficientei combustibilului.

Mai multe instrumente vor contribui la diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Un scaner adecvat si un volt/ohmmetru digital vor fi esentiale in realizarea unui diagnostic reusit al acestui cod. Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Continuati diagnosticarea cu o inspectie vizuala a sistemului servodirectiei. Asigurati-va ca nu exista scurgeri de lichid si ca lichidul este curat si adecvat.

Verificati vizual senzorul de presiune a servodirectiei, precum si cablurile electrice si conectorii pentru semne de deteriorare, ardere sau contaminare cu lichide.

Reparati si inlocuiti componentele defecte, dupa cum este necesar. Daca lichidul servodirectiei este curat si nu exista pierderi de curent si nu sunt deteriorate cablurile sau conectorii, conectati scanerul si notati toate codurile stocate.

Conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul persista, daca da, continuati cu diagnosticarea. Deconectati conectorul senzorului de presiune a servodirectiei si verificati rezistenta senzorului utilizand ohmmetru/voltmetru digital. Comparati-va concluziile cu specificatiile producatorului si inlocuiti senzorul daca este necesar. Daca senzorul pare a fi in regula, testati conectorul senzorului pentru semnal de tensiune si masa. Daca nu sunt detectate semnale de tensiune si masa, deconectati conectorul PCM si efectuati un test de continuitate pe intregul circuit pentru a observa o posibila defectiune si a repara cablajul scurtcircuitat, dupa caz.

Daca exista semnal de tensiune, conectati un manometru la sistemul de presiune al servodirectiei. Aveti grija atunci cand testati presiunea, deoarece nivelul presiunii poate atinge un nivel extrem.

Consultati manualul de service al vehiculului si comparati rezultatele, inlocuiti sau reparati componentele sistemului servodirectiei, dupa cum este necesar.

Articole similare

Acest cod se refera la eroarea circuitului ventilatorului 2 de racire a motorului - tensiune ridicata.

Cand circula uleiul prin motor, poate aduna gunoaie. Dupa o perioada cele normale aduna gunoaie care scad din eficienta motorului.

Acest cod se refera la eroarea tensiunii circuitului injectorului de carburant - cilindrul 1 - tensiune scazuta.

Predarea leasingului nu este un proces complicat, insa are o serie de pasi ce trebuie urmati, pe care ii vom explica in cele ce urmeaza.