Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de presiune a sistemului de franare - performanta slaba.
Indicator
PCM a detectat o defectiune in circuitul senzorului de presiune a franei de rapel.
Setarea parametrilor de cod
Daca PCM nu receptioneaza un semnal de intrare a tensiunii de la senzorul de presiune al sistemului de franare, proportional cu scaderea vitezei vehiculului, un cod de eroare va fi stocat si un martor ce indica o defectiune se va aprinde in bordul masinii. Aceste erori apar in mod normal in momentul actionarii pedalei de frana.
Simptome cod eroare OBD2 P0556
Simptomele pot include o pedala de frana rigida, un cod de eroare stocat si un martor de service se va aprinde in bordul masinii. In cazuri foarte rare, simptomele pot fi inexistente.
Cauze comune cod eroare OBD2 P0556
Cea mai obisnuita cauza a acestui cod este o scurgere de vid a motorului, scurgere a vacuumului sistemului de franare sau un senzor de presiune a sistemului de franare defect. Alte cauze pot include circuite electrice si conectori scurtcircuitati, furtunuri de vid crapate sau rupte la dispozitivul de amortizare a franelor sau o supapa defecta a sistemului de franare. Pompele de frana hidraulice se defecteaza adesea din cauza functionarii necorespunzatoare a servodirectiei, deoarece pompa servodirectiei ofera si presiune hidraulica la rapel. In acest caz, principala vina o are lichidul servodirectiei care nu este indeajuns.
Diagnoze gresite comune
Cand apare acest cod este posibil ca sistemul franei de rapel sa nu functioneze, fiind insotit de o scurgere de vid sau o scurgere a lichidului hidraulic. Tehnicienii raporteaza ca rapelul franei este schimbat in mod eronat la aparitia acestui cod.
Diagnoza cod eroare OBD2 P0556
Senzorul de presiune al sistemului franei de rapel este proiectat pentru a furniza catre PCM un semnal de intrare care sa reflecte cantitatea de presiune necesara pentru a opri vehiculul in momentul franarii. PCM utilizeaza acest semnal de intrare pentru a monitoriza cat nivel de presiune este necesar pentru a opri vehiculul la orice viteza. Un semnal de joasa tensiune (de obicei 5 volti) si un semnal de masa sunt furnizate senzorului. Cu cat presiunea devine mai mare in sistemul de franare, rezistenta senzorului scade si tensiunea catre PCM va fi mai mare. Daca presiunea sistemului scade, rezistenta senzorului devine mai mare si semnalul de tensiune catre PCM scade. In acest scenariu PCM recunoaste semnalul de joasa tensiune ca o presiune redusa a sistemului de franare si va stoca un cod de eroare.
Mai multe instrumente vor contribui la diagnosticarea cu succes a acestui cod.
Un scaner adecvat si un volt/ohmmetru digital vor fi esentiale in realizarea unui diagnostic reusit al acestui cod. Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.
Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.
Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.
Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.
Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.
Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.
Continuati diagnosticarea cu o inspectie vizuala a sistemului franei de rapel. Asigurati-va ca nu exista scurgeri de lichid ale cilindrului principal din rapelul vidului. Inspectati toate furtunurile de alimentare cu vid utilizate pentru alimentarea dispozitivului de amplificare a franelor cu vid. Daca sistemul utilizeaza un rapel hidraulic, inspectati pompa servodirectiei si starea si nivelul lichidului. Verificati si senzorul de presiune, precum si cablul electric si conectorii pentru semne de deteriorare sau corodare. Reparati sau inlocuiti elementele defecte, dupa caz.
Conduceti autovehiculul sa vedeti daca codul reapare, daca da, continuati diagnosticarea. Deconectati conectorul senzorului si verificati rezistenta senzorului utilizand volt/ohmmetru digital.
Comparati-va rezultatele cu specificatiile producatorului si inlocuiti senzorul daca este necesar.
Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!