Cod eroare OBD2 P0560

Cod eroare OBD2 P0560

Acest cod se refera la o eroare a tensiunii sistemului.

Indicator

PCM a detectat o citire anormala a tensiunii bateriei vehiculului la sistemul de pornire sau a sistemului de incarcare.

Setarea parametrilor de cod

Daca PCM detecteaza o citire a tensiunii a sistemului de pornire/incarcare, care este mai mica sau mai mare decat cea preconizata, un cod de eroare va fi stocat si un martor de service se va aprinde in bordul masinii.

Simptome cod eroare OBD2 P0560

Simptomele pot include o oprire a motorului la ralanti, probleme la transmisia masinii, martorul rosu al bateriei se aprinde, o crestere a consumului de combustibil si un martor de service aprins in bordul masinii. In alte cazuri singurul simptom prezent este doar un martor de service aprins in bordul masinii.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0560

Cea mai comuna cauza a acestui cod poate fi un alternator defect. Alte cauze pot fi o baterie necorespunzatoare sau un starter, cabluri rupte sau scurtcircuitate, regulator de tensiune defect, bornele corodate, un PCM defect (dar este rar), o scurgere mare a bateriei sau o baterie defecta.

Diagnoze gresite comune

Tehnicienii raporteaza ca bateriile si demaroarele sunt adesea inlocuite in mod eronat atunci cand alternatorul nu incarca sau nu supraincarca. Daca bateria este descarcata, testati sistemul de incarcare pentru a va asigura ca functioneaza corect.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0560

Sistemul de pornire/incarcare este monitorizat de PCM de fiecare data cand puneti contactul masinii. Cand motorul functioneaza, PCM este programat sa anticipeze o tensiune intre 13,8 si 14,4 volti din sistemul de incarcare. Daca o citire de tensiune depaseste sau este inferioara, un cod de eroare va fi stocat si un martor de service se va aprinde in bordul masinii. Majoritatea vehiculelor utilizeaza PCM pentru a regla tensiunea sistemului de incarcare. Deficientele de tensiune ale sistemului legate de PCM sunt mult mai frecvente in cazul vehiculelor echipate cu acest tip de sistem decat cele echipate cu alt tip de sistem.

Inainte de a incepe diagnosticul asigurati-va ca bateria este complet incarcata. Daca bateria nu reuseste sa se incarce sau sa tina o incarcare, aceasta trebuie inlocuita.

Mai multe instrumente vor contribui la diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Un scaner adecvat si un volt/ohmmetru digital vor fi esentiale in realizarea unui diagnostic reusit al acestui cod. Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Continuati cu o inspectie vizuala a bateriei si a cablurilor acesteia. Daca observati o corodare excesiva a bornelor bateriei, s-ar putea sa fie o conexiune slaba a bateriei. In acest caz deconectati cablurile bateriei si curatati bornele acesteia. Reconectati bateria si retestati sistemul de incarcare. Conectati testerul de pornire/incarcare la baterie si efectuati un test de sarcina. Daca bateria nu incarca, inlocuiti-o. Daca bateria trece testul de sarcina, lasati testerul conectat si porniti motorul. Observati citirile de tensiune pe tester si comparati-va rezultatele cu specificatiile producatorului. Inlocuiti componentele sistemului de pornire/incarcare, dupa caz. Alternatoul ar trebui sa aiba o tensiune de iesire de aproximativ 14 volti cu motorul pornit, fara alte accesorii sau sistemul de iluminat pornit.

Lasati testerul conectat si efectuati un test de tensiune la starter. Comparati rezultatele cu specificatiile producatorului si reparati sau inlocuiti cablurile sistemului de pornire sau alte componente, dupa cum este necesar. Daca sistemul de pornire/incarcare este in regula, va trebui sa testati cablajul secundar. Deconectati conectorul alternatorului si testati toate circuitele folosind ohmmetru/voltmetru digital. Daca valorile cablajului alternatorului sunt conforme cu specificatiile producatorului, deconectati conectorul PCM si efectuati un test de continuitate pe toate circuitele din sistem.

Comparati rezultatele cu specificatiile producatorului si reparati cablurile electrice rupte sau scurtcircuitate, dupa caz. Daca defectiunea nu a fost remediata, este posibil ca modulul PCM sa fie defect.

Citeste si...
Cum functioneaza sistemul VTEC si ce este acesta?
Cum functioneaza sistemul VTEC si ce este acesta?

Producatorii de automobile continua sa inoveze, ceea ce a condus la aparitia unui sistem de care probabil nu foarte multi soferi a...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...