Cod eroare OBD2 P0583

Cod eroare OBD2 P0583

Acest cod se refera la eroarea circuitului de control a vidului in sistemul pilotului automat - tensiune scazuta.

Indicator

PCM a detectat o defectiune electrica a circuitului de control al vidului, din sistemul pilotului automat.

Setarea parametrilor de cod

La majoritatea vehiculelor, PCM functioneaza impreuna cu modului pilotului automat, pentru a controla automat viteza vehiculului. Daca PCM detecteaza ca viteza vehiculului nu poate fi controlata, initiaza un autotest al intregului sistem de pilot automat. Acest cod este stocat daca PCM nu poate sa controleze viteza masinii.

Simptome cod eroare OBD2 P0583

Probabil ca nu veti putea seta controlul vitezei vehiculului daca acest cod este stocat in PCM. Un martor de service se va aprinde in bordul masinii, retineti ca la unele modele s-ar putea sa nu se aprinda in bordul masinii niciun martor care sa semnalizeze o defectiune. Sigurantele fuzibile, pot, de asemenea sa produca aparitia acestui cod.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0583

Cea mai probabila cauza la aparitia acestui cod, este un intrerupator defect al sistemului pilotului automat. Circuitele intrerupte sau scurtcircuitate ale butoanelor de control al pilotului automat apar deseori din cauza lichidelor varsate din greseala. Alte cauze pot include cabluri rupte, conectori deteriorati sau corodati si sigurante arse.

Diagnoze gresite comune

Verificati sigurantele dupa inlocuirea componentelor defecte, de multe ori, componentele sunt inlocuite inutil, problema fiind o siguranta arsa.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0583

PCM utilizeaza datele senzorului de turatie a vehiculului pentru a ajuta la reglarea vitezei cand pilotul automat este activat. La majoritatea vehiculelor, un servomotor mic este atasat la clapeta de acceleratie. Tensiunea primita de la PCM si de la modulul pilotului automat determina servomotorul, sa deschida sau sa inchida clapeta de acceleratie, dupa cum este necesar. Un cablu de otel in interiorul unei carcase din plastic, este utilizat intre servomotorul de control al pilotului automat si dispozitivul de actionare a clapetei de acceleratie.

Daca viteza dorita este mai mica decat cea reala, clapeta de acceleratie se va deschide, iar daca viteza dorita este mai mare decat cea reala, clapeta de acceleratie se va inchide. Atunci cand clapeta de acceleratie este deschisa, creste turatia motorului si odata cu ea, viteza automobilului. Cand clapeta de acceleratie este inchisa, turatia motorului scade si odata cu ea, viteza masinii scade.

Unele modele sunt echipate cu un sistem electric de actionare a acceleratiei ce nu utilizeaza cablu de acceleratie. Aceste modele regleaza viteza vehiculului cu acelasi motor de actionare care deschide si inchide clapeta de acceleratie.

Mai multe instrumente vor contribui la diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Un scaner adecvat si un volt/ohmmetru digital vor fi esentiale in realizarea unui diagnostic reusit al acestui cod. Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Sistemele de comanda a vitezei pilotului automat sunt proiectate sa functioneze utilizand vidul motorului si un modul de comanda al pilotului automat. O rezerva constanta de vid este furnizata la solenoidul pilotului automat. Cand modulul de comanda al pilotului automat activeaza sistemul, solenoidul se deschide pentru a permite vacuumului sa patrunda in sistem. Modulul de control al sistemului pilotului automat utilizeaza apoi un semnal de la comenzile soferului, pentru a regla curgerea vidului de la motor, si a regla sau a mentine viteza vehiculului, cu ajutorul clapetei de acceleratie. Verificati toate furtunurile de vid si inlocuiti-le daca acestea sunt deteriorate. Daca furtunurile par a fi in regula, efectuati un test de presiune a vacuumului si comparati rezultatele cu specificatiile producatorului, reparati sistemul vidului dupa cum este necesar.

Testati supapa sufland aer din ambele directii, ar trebui sa reusiti sa suflati doar dintr-o singura directie. Inlocuiti supapa daca este necesar acest lucru. Continuati diagnosticul, efectuand o inspectie vizuala atenta ca cablajului si a conectorilor electrici precum si a sigurantelor. Reparati sau inlocuiti componentele detriorate sau corodate, dupa caz. Resetati modulul PCM si retestati sistemul pilotului automat.

Daca componentele sistemului par sa functioneze normal, este probabil ca un comutator al pilotului automat sa fie defect. Inlocuiti intrerupatorul si conduceti vehiculul cu pilotul automat activat pentru a vedea daca problema este rezolvata. Daca codul reapare sau sistemul pilotului automat nu se regleaza la viteza dorita, ridicati autovehiculul si asigurati-l. Folositi ajutorul unei cunostinte pentru a sta in interiorul masinii, sa porneasca motorul si sa accelereze pana ce vitezometrul ajunge la 40 - 60 km/h, ca sa poata fi activat pilotul automat. Deconectati conctorul electric de la intrerupatorul pilotului automat si testati tensiunea prin intermediul volt/ohmmetrului digital.

Comparati-va rezultatele cu specificatiile producatorului si inlocuiti intrerupatorul in cazul in care rezultatele nu coincid. Daca nu exista semnal de tensiune si masa la intrerupator, deconecati conectorul PCM si conectorul modulului pilotului automat si efectuati un test de continuitate a circuitului. Comparati rezultatele cu specificatiile producatorului si reparati circuitele intrerupte sau scurtcircuitate, dupa cum este necesar. Stergeti toate codurile si retestati sistemul. In cazul in care testul de continuitate nu indica defectiuni, efectuati un test de rezistenta asupra comutatorului de oprire/pornire a pilotului automat. Nu uitati sa lasati modulul pilotului automat si modulul PCM deconectat, inainte de a testa rezistenta circuitului. Inlocuiti comutatorul pilotului automat, daca este necesar. Stergeti codurile si retestati sistemul.