Cod eroare OBD2 P0598

Cod eroare OBD2 P0598

Acest cod se refera la eroarea circuitului termostatului radiatorului - tensiunea circuitului scazuta.

Indicator

PCM a detectat o eroare a circuitului termostatului electronic al radiatorului. Unele modele au nevoie de mai multe cicluri de eroare pentru ca un martor de service sa se aprinda si un cod de eroare sa fie stocat.

Setarea parametrilor de cod

Daca PCM detecteaza o citire de tensiune din ansamblul termostatului electronic care nu se afla intr-un grad de referinta prestabilit de producator, dupa ce motorul a functionat pentru o perioada de timp stabilita, un cod va fi stocat si un martor de service se va aprinde in bordul masinii.

Simptome cod eroare OBD2 P0598

In functie de pozitia termostatului controlat electronic in momentul defectarii, simptomele pot varia foarte mult. In cazul in care termostatul se defecteaza dupa ce motorul a atins temperatura normala de functionare, sansele aparitiei simptomelor sunt minime. Daca termonstatul se defecteaza cand motorul este rece, ar putea aparea probleme de supraincalzire a motorului. Daca termostatul nu functioneaza atunci cand motorul este foarte incins, perioada de timp necesara pentru atingerea temperaturii normale de functionare a motorului, poate fi extinsa. Desigur, un cod de eroare ar trebui sa fie stocat la prima defectiune iar un martor ce indica o defectiune se va aprinde in bordul masinii dupa mai multe erori (de obicei este nevoie de 3).

Cauze comune cod eroare OBD2 P0598

Cea mai comuna cauza a stocarii acestui cod provine de la defectiunea circuitului sistemului. Conexiunile electrice rupte, corodate sau conectorii electrici corodati sunt cauzele comune ale acestui cod si ar trebui investigate mai inainte de toate. Alte cauze posibile includ un termostat defect, carcasa de control defecta (de obicei termostatul este integrat in carcasa), un PCM defect (defectiunea modulului PCM, este rara). Un nivel scazut al lichidului de racire poate determina, de asemenea, stocarea acestui cod. Daca exista si alte coduri stocate, ale temperaturii motorului, diagnosticati-le intai pe acelea dupa care incercati sa diagnosticati acest cod.

Diagnoze gresite comune

Termostatul electronic este inlocuit in mod frecvent, cand de fapt problema este la circuitele din sistem. Tehnicienii spun ca scurgerea lichidului de racire provoaca deteriorarea cablurilor si a conectorilor electrici, si chiar defectarea acestora.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0598

Termostatul controlat electronic, face parte, de obicei, din familia Bosch a componentelor auto.Termostatul integrat si unitatea de comanda electronica sunt denumite, unitatea de comanda MOTRONIC.

Acest termostat controlat electronic foloseste intrari de la diferiti senzori de temperatura a motorului pentru a calcula si regla, cantitatea de lichid de racire motorului. Teoretic acest tip de sistem poate permite motorului sa functioneze mai eficient, prin reglarea temperaturii motorului in conditii diferite de condus. De exemplu, pe masura ce RPM-urile motorului cresc, lichidul de racire incepe sa curga prin radiator si in galeriile motorului. Un debit crescut al lichidului de racire, determina scaderea temperaturii motorului, crescand astfel performanta motorului si din pacate scade eficienta consumului de combustibil.

Termostatul controlat electronic este conceput pentru a reduce debitul lichidului de racire la turatii superioare, astfel promoveaza cresterea eficientei combustibilului (in detrimentul cresterii performantei motorului). Aceasta este doar o mica parte din numarul mare de functii pe care termostatul comandat electronic le are.

Incepeti diagnosticul prin scoaterea capacului radiatorului, de la sistemul de racire a motorului si asigurati-va ca radiatorul este umplut la limita corecta. Daca nivelul lichidului de racire este foarte scazut, umpleti radiatorul cu lichid pana la nivelul corespunzator si efectuati un test de presiune pentru a observa daca sunt scurgeri ale lichidului de racire. Reparati scurgerile, daca este cazul.

Mai multe instrumente vor contribui la diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Un scaner adecvat si un volt/ohmmetru digital vor fi esentiale in realizarea unui diagnostic reusit al acestui cod. Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Daca nu sunt detectate probleme evidente in circuitele de sistem sau la conectorii electrici, deconectati conectorul electric de la unitatea de comanda a termostatului si efectuati un test de tensiune si masa. Reparati circuitele intrerupte sau scurtcircuitate, dupa cum este necesar si retestati sistemul. Daca rezultatele dumneavoastra corespund cu cantitatile de tensiune stabilite de producator, reconectati termostatul si testati tensiunea de intrare si cea de iesire. Comparati rezultatele cu specificatiile producatorului si reparati circuitele intrerupte sau scurticircuitate, daca este cazul.

Aveti grija atunci cand testati unitatea Motronic, evitati sa testati rezistenta atunci cand exista tensiune in circuit. Daca problema persista, deconectati conectorul electric de la termostatul comandat electronic si efectuati un test de rezistenta. Comparati rezultatele rezistentei, legate de circuitele respective (pentru grade diferite de temperatura), cu specificatiile producatorului. Daca rezultatele nu coincid cu termenii producatorului, inlocuiti termostatul, umpleti radiatorul cu lichid de racire si retestati sistemul. Daca termostatul functioneaza corect, deconectati conectorul electric de la unitatea de control si PCM. Efectuati un test de continuitate folosind volt/ohmmetru digital. Comparati rezultatele cu specificatiile producatorului si reparati/inlocuiti circuitele de conectare si/sau conectorii, dupa cum este necesar.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...