Cod eroare OBD2 P0616

Cod eroare OBD2 P0616

Acest cod se refera la eroarea circuitului releului de pornire - tensiunea circuitului slaba.

Indicator

PCM a detectat o citire anormala de tensiune a circuitului releului de pornire.

Setarea parametrilor de cod

Vehiculele care utilizeaza un releu de pornire pentru activarea si cuplarea demoarorului motorului, necesita un semnal de tensiune al bateriei, un semnal de masa si un semnal de intrare a comutatorului de aprindere, pentru a functiona corect. Un semnal de iesire este, de asemenea, utilizat pentru a furniza PCM cu date. Daca PCM detecteaza un nivel de tensiune care nu corespunde specificatiilor recomandate de producator, un cod va fi stocat si un martor ce indica o defectiune se va aprinde in bordul masinii.

Simptome cod eroare OBD2 P0616

Simptomele pot fi de mai multe feluri, de la aprinderea unui martor ce semnifica o defectiune, pana la imposibilitatea motorului de a porni.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0616

Cea mai probabila cauza comuna este un intrerupator de aprindere defect. Alte cauze comune pot include o siguranta arsa, un releu necorespunzator, circuite intrerupte sau scurtcircuitate, o baterie defecta, cabluri rupte sau un solenoid de pornire defect.

Diagnoze gresite comune

Diagnosticarea grabita duce adesea la inlocuirea demarorului motorului. Tehnicienii spun ca deficientele in alimentarea cu tensiune demarorului, sunt mai frecvente decat defectarea demarorului sau a solenoidului acestuia.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0616

Unele vehicule utilizeaza un releu de pornire pentru a activa si a cupla demarorul cu volanta. Alte modele folosesc un sistem ce nu include un releu, ci utilizeaza un cablu care vine direct de la intrerupatorul de aprindere.

Capatul opus al cablului + al bateriei (de la borna bateriei) este atasat la solenoidul de pornire. Cablul pozitiv al bateriei este un circuit primar. Un cablu separat de la releul de aprindere sau direct de la intrerupatorul de pornire este utilizat pentru a activa solenoidul de pornire si a cupla demarorul cu volanta. Acest fir este un circuit secundar. Desigur, alimentarea cu tensiune pe cablul + al bateriei ar trebui sa fie constanta.

Comutatorul de aprindere este utilizat pentru a activa circuitul secundar, rezultand inchiderea contactelor solenoidului de pornire. Contactele fiind inchise, tensiunea bateriei alimenteaza demarorul motorului, determindu-l sa se roteasca si sa cupleze volanta motorului, pornind motorul.

Mai multe instrumente vor contribui la diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Un scaner adecvat si un volt/ohmmetru digital vor fi esentiale in realizarea unui diagnostic reusit al acestui cod. Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Continuiati diagnosticul cu o inspectie vizuala a cablurilor bateriei si a capetelor acestora. Curatati si inlocuiti cablurile, dupa cum este necesar. Asigurati-va ca bateria este complet incarcata, dupa care efectuati un test de incarcare a bateriei si un test de pornire.

Comparati-va concluziile cu recomandarile producatorului si inlocuiti componentele defecte, dupa cum este necesar. Daca bateria incarca in momentul pornirii, atunci sigurantele sunt de vina, inlocuiti sigurantele sau reparati-le si retestati sistemul. Daca problema persista, testati capatul cablului bateriei care ajunge la demarorul motorului, pentru a vedea daca este prezenta tensiune. Utilizati un volt/ohmmetru digital si verificati acest cablu in timp ce puneti contactul masinii. Daca nu exista tensiune, sau daca tensiunea este scazuta, este posibil ca acest cablu al bateriei sa fie defect. Demarorul utilizeaza suruburile de montare pentru a se impamanta la blocul motorului. Daca demarorul nu are impamantare, reparati cablul sau conexiunea, dupa caz. Apoi efectuati un test de tensiune asupra circuitului secundar al solenoidului de pornire, cereti ajutorul cuiva pentru a porni motorul masinii si a-l opri in mod repetat. Circuitul secundar trebuie sa aiba tensiunea bateriei doar cand contactul este pus. Daca nu exista tensiune pe firul secundar, testati releul de pornire. Testati circuitele de intrare ale releului si comparati rezultatele cu specificatiile producatorului. Daca citirile de intrare coincid cu specificatiile producatorului si nu exista semnal de tensiune de iesire, inlocuiti releul. Daca nu exista semnal de intrare al comutatorului de pornire la rele, este posibil ca intrerupatorul sa fie defect. Daca alte semnale de intrare nu corespund specificatiilor producatorului, deconectati conectorul releului si efectuati un test de continuitate intre conector si panoul de sigurante. Reparati circuitele intrerupte sau scurtcircuitate conform cerintelor si retestati sistemul.

Testati semnalul de intrare PCM din releul de pornire si reparati cablajul rupt sau scurtcircuitat, daca este necesar. Daca semnalul de intrare PCM este prezent, este posibil ca modulul PCM sa fie defect.

Citeste si...
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...