Cod eroare OBD2 P0654

Cod eroare OBD2 P0654

Acest cod se refera la eroarea tensiunii de iesire a rotatiilor pe minut ale motorului vehiculului (RPM).

Indicator

Acest cod indica faptul ca a fost detectata o citire anormala a tensiunii de iesire a RPM-ului. Un cod de eroare va fi stocat si un martor de service se va aprinde in bordul masinii.

Setarea paremetrilor de cod

Daca PCM detecteaza o citire de tensiune de iesire anormala a RPM-ului, un cod va fi stocat si un martor de service se va aprinde in bordul masinii.

Simptome cod eroare OBD2 P0654

Simptomele pot fi de mai multe feluri, un martor aprins in bord si un cod de eroare stocat si/sau tahometrul nu va functiona sau va indica in mod eronat.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0654

Cea mai probila cauza a acestui provine de la defectele din circuitul sistemului. Conexiunile electrice intrerupte sau corodate sau conectorii electrici defecti sau corodati. Alt cauze pot include un PCM defect, un tahometru defect sau senzorul de pozitie defect a arborelui cotit sau arborelui cu came.

Diagnoze gresite comune

Tehnicienii raporteaza ca tahometrul este schimbat in mod eronat atunci cand cea mai probabila cauza este un driver defect din PCM.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0654

CAN este abrevierea pentru “controller area network”. CAN reprezinta un sistem de comunicatie, care permite microcontrolerelor multiple sa comunice intre ele, fara a fi nevoie de un computer gazda. Reteaua CAN, este de fapt un sistem complex de cabluri si conectori folositi ca o conducta de informatii, partajata intre doua sau mai multe module de comanda. Aceste module controleaza practic fiecare functie electrica a vehiculului, PCM fiind controlerul primar. Modulele de control primesc date de intrare de la diferiti senzori si emit semnale de iesire catre componentele sistemului si alte module de comanda. De exemplu: PCM primeste un semnal de intrare de la senzorul de viteza a vehiculului. Acest semnal este transmis sistematic modulelor de control afectate care utilizeaza datele pentru a indeplini diferite sarcini. Modulul de control al pilotului automat utilizeaza date pentru controlul vitezei, sistemul de control al tractiunii utilizeaza datele pentru a regla strategia de control a tractiunii vehiculului, iar modulul de control al ABS-ului compara viteza vehiculului cu datele din PCM.

Mai multe instrumente vor contribui la diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Un scaner adecvat si un volt/ohmmetru digital vor fi esentiale in realizarea unui diagnostic reusit al acestui cod. Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Spre deosebire de alte coduri de eroare, acest tip de cod ar fi bine sa fie lasat pe mana unui profesionist, pur si simplu din cauza volumului mare de circuite implicate. Un tehnician expermimentat cu un scaner specializat (Autohex sau Tech II) poate fi capabil sa determine zona generala a defectiunii mult mai rapid si mai usor decat cineva care foloseste un cititor de coduri si un ohmmetru/voltmetru digital.

Deconectarea si testarea fiecarui pin al magistralei CAN necesita timp indelungat si costurile vor fi mari. In plus, trebuie instalat un anumit tip de dispozitiv de economisire a memoriei, pentru ca PCM si alte controale sa nu-si piarda memoria si sa necesite reprogramarea. Un scaner CAN de diagnosticare specializat va afisa valorile pin-ului si functionarea modulului de comanda fara riscuri. Acesta poate diagnostica cu precizie, problemele legate de computer si de circuite prin monitorizarea functionarii vehiculului in timpul mersului.

Pentru a diagnostica acest cod folosind volt/ohmmetru digital ar presupune testarea a mii de circuite, individual.

Un diagnostic gresit ar puta distruge modulele de control costisitoare si ar necesita reprogramarea totala a vehiculului. In cel mai bun caz, puteti incerca sa faceti un test de continuitate dupa ce toate modulele de comanda sunt deconectate, iar acest lucru ar dura aproximativ 40 de ore sau mai mult, in functie de modelul masinii.

Unele modele sunt echipate cu pana la 18 module separate. Daca alegeti sa faceti aceasta sarcina deosebit de grea, incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor circuitelor de sistem, a conectorilor si a sigurantelor. Circuitele de masa ale modulului de comanda trebuie testate pentru a asigura continuitatea cu bateria. Acest tip de cod este cauzat, de multe ori, din cauza cablajului defect. Cautati conectori electrici corodati, care pot creste rezistenta circuitului si pot cauza stocarea acestui cod.

Luati o schema de conectare ai sistemului CAN si o diagrama de valori, apoi utilizati volt/ohmmetru digital pentru a testa continuitatea intre conectorii individuali ai modulului.

Comparati rezultatele dumneavoastra cu valorile de referinta ale producatorului si reparati circuitele intrerupte sau scurtcircuitate, dupa cum este cazul. Este mult mai dificil sa inlocuiti cablajul defect, decat sa incercati sa il scoateti din reteaua complexa de cabluri.

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...