Cod eroare OBD2 P0682

Cod eroare OBD2 P0682

Acest cod se refera la eroarea circuitului sistemului bujiilor incandescente - cilindrul 12.

Indicator

Acest cod indica faptul ca PCM a detectat o defectiune in circuitul bujiilor incandescente, defectiune la cilindrul 12. De multe ori si alte coduri de eroare ale bujiilor incandescente vor insoti acest cod. Reparati codurile in ordinea care apar.

Setarea parametrilor de cod

Variatiile tensiunii de referinta a sistemului care depasesc cu 10% cea recomandata de producator, vor avea ca rezultat un cod de eroare stocat si un martor de service se va aprinde in bordul masinii.

Simptome cod eroare OBD2 P0682

Simptomele tipce includ motoarele diesel care necesita un timp indelungat pentru a porni (in special in conditii de temperatura scazuta), un martor de bord al bujiilor incandescenta va ramane aprins incontinuu, fum alb excesiv pe teava de esapament in momentul pornirii, zgomot anormal al motorului, rateul motorului si un martor iluminat in bord cee indica o defectiune.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0682

Cauzele obisnuite pot include fisele bujiilor defecte, un releu defect, un modul defect sau un ceas, cablajul rupt sau scurtcircuitat in sistemul bujiilor incandescente si/sau conectorii electrici ai sistemului defecti sau corodati. Sigurantele arse pot fi, de asemenea, o cauza a stocarii acestui cod. Reparati codurile in ordinea aparitiei lor pe scaner sau pe cititorul de coduri.

Diagnoze gresite comune

Cronometrele si releele bujiilor incandescente sunt deseori inlocuite inainte de verificarea cablajului sistemului si a conectorilor acestuia. Acest lucru poate duce la un diagnostic gresit.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0682

Motoarele diesel utilizeaza incalzirea bujiilor incandescente pentru a preincalzi cilindri individual. Bujiile incandescente (cate una pe fiecare cilindru) sunt incalzite folosind tensiunea bateriei. Bujia este plasata in ordine cu un circuit care este evaluat la tensiunea bateriei (in mod normal intre 12,6 si 13,8 volti). Cand circuitul este alimentat, tensiunea incalzeste bujia pana cand capatul bujiei se face rosu pentru o scurta perioada de timp. Cand bujia se incalzeste, temperatura cilindrului creste, astfel combustibilul diesel este mai usor de aprins si ars mai eficient. Acest lucru reduce fumul alb la pornire, emisiile de gaze de esapament si zgomotul motorului. PCM controleaza de obicei activarea circuitului incalzitorului bujiilor incandescente. Unele modele folosesc un timer pentru bujii sau un modul de conectare separat care interactioneaza cu PCM.

Modulul PCM poate permite incalzitorului sa ramana operational pentru cateva momente in anumite situatii, in special in conditii de temperatura foarte scazuta.

Mai multe instrumente vor contribui la diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Un scaner adecvat si un volt/ohmmetru digital vor fi esentiale in realizarea unui diagnostic reusit al acestui cod. Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Verificati conectorii bujiilor incandescente pentru a vedea daca exista semnal de tensiune si masa atunci cand martorul de bord al bujiilor este aprins. Daca exista semnal, inlocuiti bujiile si retestati sistemul. O metoda rapida de testare a bujiei este de a aplica tensiunea bateriei la un capat si un fir de impamantare la celalalt capat. Aveti grija ca bujia se poate incalzi pana la nivelul portocaliu in fractiuni de secunda. Daca bujia nu se incalzeste deloc sau insuficient, inseamna ca este defecta si trebuie inlocuita.

De asemenea puteti testa bujiile incandescenta cu ajutorul volt/ohmmetrului digital. Acest lucru se face prin testarea valorilor de rezistenta si compararea rezultatelor cu valorile de referinta ale producatorului. Daca nu este detectata nici o tensiune la conectorul bujiilor, testati sigurantele sistemului pentru a va asigura ca acestea functioneaza normal. Testati sigurantele cand bujiile sunt activate pentru a observa daca sigurantele se ard cand sistemul este pornit. Inlocuiti singurantele si activat iar sistemul bujiilor incandescente. Daca sigurantele se ard din nou, atunci sigur exista un scurtcircuit in sistemul bujiilor incandescente.

Reparati scurtcircuitul si inlocuiti siguranta dupa cum este necesar.

Testati releul, temporizatorul si modulul sistemului in conformitate cu specificatiile recomandate de producator si comparati rezultatele dumneavoastra cu valorile de referinta ale tensiunii si rezistentei.

Inlocuiti releul bujiilor incandescente daca acesta nu activeaza incalzitorul bujiilor.

Verificati vizual circuitul incalzitorului bujiilor, pentru a observa daca exista cabluri rupte sau corodate, scurtcircuitate si/sau conectori electrici defecti. Reparati cablurile sau conectorii, dupa cum este cazul si retestati sistemul.

Daca cablajul pare a fi in regula si conectorii la fel, deconectati conectorul PCM si efectuati un test de rezistenta a circuitului folosind volt/ohmmetru digital.

Reparati cablajul rupt sau scurtcircuitat si retestati sistemul.