Cod eroare OBD2 P0687

Cod eroare OBD2 P0687

Acest cod se refera la eroarea circuitului releului PCM/ECM - tensiune ridicata.

Indicator

A fost detectata o citire de tensiune anormala in circuitul care alimenteaza PCM cu energie elctrica.

Setarea parametrilor de cod

Cele mai multe vehicule utilizeaza un releu pentru a alimenta modulul PCM/ECM cu energie de la bateria masinii. Aceste relee necesita un semnal de tensiune a bateriei, un semnal de masa si un semnal de intrare al comutatorului de aprindere, pentru a functiona corect. Un semnal de iesire este, de asemenea, utilizat pentru a furniza date catre PCM. Daca PCM detecteaza un nivel de tensiune care nu corespunde cu specificatiile recomandate de producator, un cod de eroare va fi stocat si un martor ce indica o defectiune se va aprinde in bordul masinii.

Simptome cod eroare OBD2 P0686

Simptomele pot varia de la un cod de eroare stocat si un martor de service in bord, la imposibilitatea motorului de a porni.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0686

Daca ar fi sa alegem o singura cauza comuna, aceasta ar fi un releu al PCM-ului defect. Alte cauze pot include o siguranta arsa, o baterie defecta, cabluri defecte sau un PCM defect.

Diagnoze gresite comune

O diagnosticare in graba va duce adesea la inlocuirea modulului PCM. Tehnicienii declara ca deficientele alimentarii cu tensiune a releului PCM sunt mai frecvente la modelele mai noi, decat in cazul masinilor mai vechi echipate cu sistemul OBD2.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0686

Unele vehicule utilizeaza un releu PCM/ECM pentru a furniza semnal de tensiune si impamantare. Alte modele folosesc un sistem care nu include un releu, ci utilizeaza un cablu care vine direct de la comutatorul de aprindere sau de la baterie. Acest tip de cod apare numai la modelele ce utilizeaza un releu. PCM si ECM, de regula, sunt una si aceeasi componenta. ECM este prescurtarea de la modulul de control al motorului (engine control module). Deoarece modulul de control al motorului si modulul de comanda a transmisiei sunt integrate intr-un singur modul, care este denumit modul de control al propulsiei ( powertrain control module - PCM). 95% dintre modelele de generatie noua folosesc un PCM. Tensiunea este furnizata la PCM utilizand un releu de contact.

Un releu de contact utilizat in aplicatiile auto, va folosi in mod normal intre trei si cinci circuite pentru a functiona.

PCM si alte module utilizeaza semnalul de tensiune de intrare pentru a monitoriza tensiunea releului si a stoca un cod de eroare daca semnalul este anormal.

Incepeti diagnosticul cu o inspectie vizuala a cablurilor baterie si a capetelor acesteia. Curatati sau inlocuiti cablurile si captele, dupa cum este cazul. Asigurati-va ca bateria este incarcata si efectuati un test de incarcare in momentul pornirii. Comparati-va rezultatele cu specificatiile producatorului si inlocuiti componentele defecte, daca este cazul.

Daca bateria si sistemul de incarcare par a fi in regula, atunci o siguranta s-ar putea sa fie problema. Testati sigurantele si inlocuiti-le dupa cum este necesar.

Fara o alimentare constanta a tensiunii bateriei la PCM, vehiculul dumneavoastra ar putea continua sa stocheze coduri de eroare, motorul sa se opreasca la ralanti sau in timpul mersului sau motorul sa nu porneasca. Continuati cu o inspectie vizuala a circuitului PCM-ului si a releului.

Reparati si inlocuiti cablurile sistemului care sunt rupte sau deteriorate.

Mai multe instrumente vor contribui la diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Un scaner adecvat si un volt/ohmmetru digital vor fi esentiale in realizarea unui diagnostic reusit al acestui cod. Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Daca codul se reseteaza sau motorul nu porneste, deconectati conectorul PCM. Verificati semnalul de tensiune si masa pe circuitele sistemului si comparati rezultatele cu specificatiile producatorului.

Reparati circuitele intrerupte sau scurtcircuitate conform cerintelor si retestati sistemul. Daca toate circuitele releului par sa functioneze normal si releul nu furnizeaza un semnal de iesire catre PCM, atunci este posibil ca un releu sa fie defect. Daca un martor de service nu se aprinde in bordul masinii cand puneti contactul, atunci mai mult ca sigur un releu PCM este defect.

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...