Cod eroare OBD2 P0709

Cod eroare OBD2 P0709

Acest cod se refera eroarea circuitului senzorului transmisiei - tensiunea de intrare oscilanta.

Indicator

PCM a detectat o functionare defectoasa in circuitul sistemului de transmisie. Senzorul sistemului de transmisie introduce date catre PCM si astfel se calculeaza RPM-ul motorului, strategia de livrare a combustibilului si sincronizarea motorului. Acest cod apare doar la vehiculele cu transmisie automata.

Setarea parametrilor de cod

Daca PCM primeste date de intrare de la anumiti senzori ce indica faptul ca sistemul de transmisie nu functioneaza corect, atunci un cod de eroare va fi stocat si un martor ce indica o defectiune se va aprinde in bordul masinii. De asemenea transmisia poate sa intre in “limp mode”.

Simptome cod eroare OBD2 P0709

Simptomele pot include o schimbare a vitezelor anormala, sa nu schimbe vitezele, un consum mare de carburant, un cod de eroare stocat si un martor de service aprins in bordul masinii.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0709

De departe cea mai frecventa cauza a acestui cod este un senzor al transmisiei defect. Alte cauze pot fi la cablajul circuitului sistemului sau la conectorii electrici. De asemenea tehnicienii raporteaza corodarea conectorului senzorului, acest lucru ar putea duce la aparitia acestui cod.

Diagnoze gresite comune

Senzorul transmisiei este inlocuit in mod eronat cand de fapt o simpla ajustare ar rezolva problema.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0709

Majoritatea senzorilor ai sistemului de transmiei au o rezistenta variabila. Comutatorul este amplasat deasupra arboreului de schimbare al transmisiei, iar parghia de schimbare se deplaseaza peste acesta. Pe masura ce se deplaseaza maneta schimbatorului de viteze, pivotul senzorului este deplasat la contacte diferite. Modulul PCM citeste nivelurile de tensiune, dupa care PCM determina strategia de schimbare, teoria livrarii combustibilului timpul de aprindere a motorului. Din moment ce PCM primeste date de intrare de la sistemul transmisiei, sistemul ABS si de la motor, el determina daca transmisia este sau nu in viteza corecta pentru conditiile de condus si reactioneaza in consecinta.

Mai multe instrumente vor contribui la diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Un scaner adecvat si un volt/ohmmetru digital vor fi esentiale in realizarea unui diagnostic reusit al acestui cod. Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Daca codul revine imediat, verificati semnalele de tensiune si masa la senzorul transmisiei. Reparati sau inlocuiti circuitele defecte precum si conectorii electrici si retestati sistemul pentru a va asigura ca ati facut o reparatie cu succes. Folosind manualul producatorului testati toate circuitele senzorului pentru rezistenta si continuitate si comparati rezultatele cu specificatiile producatorului. Reparati sau inlocuiti circuitele din sistem, conectorii sau componentele care nu coincid cu specificatiile producatorului.

Daca toate circuitele corespund cu specificatiile producatorului, este posibil ca modulul PCM sa fie defect. Retineti ca defectarea modulului PCM este rara si inlocuirea lui necesita reprogramarea.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...