Cod eroare OBD2 P0714

Cod eroare OBD2 P0714

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de temperatura a transmisiei - tensiunea de intrare oscilanta.

Indicator

PCM a detectat o temperatura a transmisiei care nu se afla intr-o limita prestabilita. Un cod de eroare va fi stocat si un martor ce indica o defectiune se va aprinde in bordul masinii. Unele vehicule vor intra in “limp mode”.

Setarea parametrilor de cod

Temperaturile transmisiei care depasesc (sau scad) o limita stabilita de producator vor determina stocarea unui cod in PCM si un martor de service se va aprinde in bordul masinii.

Simptome cod eroare OBD2 P0714

Un martor de service aprins in bord va fi insotit de un miros diferit al lichidului de transmisie, de asemenea poate sa apara fum la nivelul transmisiei sau lipsa angajarii transmisiei.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0714

Cauzele includ un nivel al lichidului de transmisie scazut (din cauza unei scurgeri), sistemul de transmisie defect, un senzor de temperatura a transmisiei defect, un motor supraincalzit sau un PCM defect. Cand apare acest cod este imperativ ca transmisia sa fie verificata prima.

Diagnoze gresite comune

Deseori cand acest cod este stocat, o problema este diagnosticata incorect si anume majoritatea cred ca o scurgere a lichidului de transmisie a dus la aparitia acestui cod cand de fapt nivelul scazut al lichidului de transmisie a dus la deteriorarea sistemului de transmisie. Transmisia nu trebuie neaparat sa fie reconstruita doar pentru ca s-a incalzit o data.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0714

Transmisia automata este echipata cu un senzor de temperatura care furnizeaza date catre PCM. Senzorul are un cablu de tensiune (de obicei este un semnal de referinta de 5 volti) si un fir de impamantare. PCM utilizeaza firul de tensiune pentru a monitoriza temperatura transmisiei. Pe masura ce temperatura transmisiei creste, rezistenta senzorului scade si creste tensiunea de referinta. Atunci cand transmisia este rece, rezistenta senzorului creste si creste tensiunea de referinta scade. Daca temperatura transmisiei este excesiva se stocheaza un cod de eroare si un martor de service se va aprinde in bordul masinii. Daca codul se stocheaza si motorul nu este supraincalzit atunci sigur este o problema a nivelului lichidului de transmisie. Pentru a efectua un diagnostic corect, orice scurgere a lichidului de transmisie trebuie reparata si transmisia trebuie umpluta cu lichid atat cat trebuie. Cu toate acestea scurgerile care provin de la sigiliul din fata (in spatele convertizorului de cuplu) vor necesita indepartarea transmisiei, moment in care ar fi bine sa luati in calcul reconstructia sistemului de transmisie. Daca transmisia pare in stare buna si nu pare sa fie supraincalzita, e posibil ca senzorul de temperatura a transmisiei sa fie defect.

Mai multe instrumente vor contribui la diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Un scaner adecvat si un volt/ohmmetru digital vor fi esentiale in realizarea unui diagnostic reusit al acestui cod. Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Continuati prin deconectarea conectorului electric de la senzorul de temperatura a transmisiei si testarea tensiunii de referinta. Daca exista un semnal de 5 volti cu contactul pus, verificati cablul de impamantare a senzorului. Daca este prezent semnalul de referinta cat si semnalul de masa, testati rezistenta senzorului utilizand diagrama de rezistenta a temperaturii producatorului. Comparati rezultatele cu specificatiile producatorului si inlocuiti senzorul daca este cazul. Daca senzorul si tensiunea acestuia se incadreaza in specificatiile producatorului, deconectati conectorul electric al PCM-ului si efectuati un test de continuitate intre PCM si senzor. Reparati sau inlocuiti circuitele de sistem si retestati sistemul. Daca toate circuitele par sa fie in regula, este posibil ca modulul PCM sa fie defect, retineti insa ca defectarea acestuia este rara si inlocuirea lui necesita reprogramarea.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...