Cod eroare OBD2 P0722

Cod eroare OBD2 P0722

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de iesire a vitezei turbinei - fara semnal.

Indicator

PCM a primit un semnal de iesire de la senzorul de viteza a motorului (turbinei) care este anormal, neregulat sau incorect. Fara un semnal de iesire corect transmisia nu poate schimba treptele intr-un mod normal.

Setarea parametrilor de cod

In timp ce parametri de setare a codului variaza intre producatori, majoritatea PCM-urilor sunt programate sa astepte ca viteza de intrare sa creasca treptat pana la atingerea unui punct de schimbare. Daca viteza de intrare nu creste treptat sau daca PCM primeste un semnal neregulat un cod de eroare va fi stocat si un martor ce indica o defectiune se va aprinde in bordul masinii.

Simptome cod eroare OBD2 P0722

Cele mai intalnite simptome pot include o schimbare neregulata, imposibilitatea de schimbare a treptelor de viteza, vitezometrul sa aiba fluctuatii anormale sau sa nu functioneze, motorul se poate opri in mers, un cod de eroare stocat si un martor de service se va aprinde in bordul masinii. In rare cazuri masina nu prezinta niciun simptom.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0722

Cele mai frecvente cauze ale stocarii acestui cod sunt din cauza unui senzor defect de intrare sau de iesire a vitezei. Alte cauze pot include circuite electrice defecte sau conectori defecti sau scurtcircuitati, senzori ai motorului defecti (in special cei de temperatura a motorului), lichid de transmisie murdar sau contaminat care limiteza debitul sau un PCM defect.

Diagnoze gresite comune

Tehnicienii raporteaza ca inlocuirea senzorului de viteza a vehiculului este o manopera eronata.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0722

Cele mai multe automobile echipate cu sistemul OBD2 utilizeaza un senzor de viteza de iesire pentru a furniza date catre PCM. La majoritatea modelelor senzorul se roteste direct in carcasa transmisiei sau este montat pe exteriorul carcasei cu ajutorul suruburilor. Senzorul este electromagnetic si utilizeaza un inel reluctor pe arborele de intrare ca puncte de referinta. PCM compara datele de intrare de la senzor cu datele de iesire pentru a determina schimbarea treptelor precum si anumite functii de conducere a motorului. Senzorul de obicei utilizeaza trei fire. Primul fir este un semnal de referinta (de obicei 5 volti), al doilea fir este un fir de impamantare si al treilea fir este un cablu de semnal. Pe masura ce inelul reluctor trece prin senzorul electromagnetic, semnalul de 5 volti se completeaza cu suprafetele metalice proeminente. Suprafetele crestate ale inelului reluctor asigura intreruperi de tensiune si aceste intreruperi sunt introduse in PCM prin intermediul cablului de semnal.

Mai multe instrumente vor contribui la diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Un scaner adecvat si un volt/ohmmetru digital vor fi esentiale in realizarea unui diagnostic reusit al acestui cod. Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Daca codul revine imediat, verificati semnalele de tensiune si masa a senzorului de viteza.

Daca circuitele sunt intrerupte, utilizati voltmetru digital pentru a verifica continuitatea circuitului. Reparati sau inlocuiti circuitele conform cerintelor si retestati sistemul pentru a va asigura ca reparatiile au avut succes. Testati toate circuitele conexe si rezistenta senzorului si comparati rezultatele cu specificatiile producatorului. Reparati sau inlocuiti componentele ce nu corespund cu specificatiile producatorului.

Retestati intotdeauna sistemul pentru a va asigura ca reparatia a fost reusita. Daca toate circuitele coincid cu specificatiile producatorului, iar modelul formei de unda se incadreaza in limite acceptabile, este posibil ca un PCM sa fie defect. Retineti ca defectarea acestuia este rara si inlocuirea lui necesita reprogramarea.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...