Cod eroare OBD2 P0724

Cod eroare OBD2 P0724

Acest cod se refera la eroarea circuitului intrerupatorului lampilor de stop - tensiune de intrare ridicata.

Indicator

PCM a detectat o defectiune in circuitul B al franei. Circuitul B reprezinta circuitul lampii de stop care dezactiveaza sistemul de blocare a convertizorului de cuplu, al sistemului transmisiei si al sistemului pilotului automat.

Setarea parametrilor de cod

Daca PCM detecteaza o citire anormala a tensiunii sau a rezistentei de la circuitul lampii de frana, un cod de eroare va fi stocat si un martor ce indica o defectiune se va aprinde in bordul masinii. Daca controlerul ABS detecteaza prezenta unui semnal de tensiune a lampii de frana, iar sistemul de control a transmisiei nu reuseste sa detecteze cantitatea corespunzatoare de tensiune sau rezistenta, acest cod va fi stocat si se va aprinde un martor de service in bordul masinii. Sistemul CAN este utilizat pentru a transfera date intre modulele de comanda ale vehiculului.

Simptome cod eroare OBD2 P0724

Acestea pot sa includa lampi de frana inoperante sau care raman aprinse incontinuu. Alte simptome pot fi lipsa blocarii convertizorului de cuplu, defectarea sistemului convertizorului de cuplu si un cod de eroare stocat si un martor de service aprins in bordul masinii.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0724

Cele mai frecvente cauze ale acestui cod se datoreaza unui intrerupator defect al lampii de frana sau a unei sigurante arse a lampii de stop. Alte cauze pot fi la cablajul electric sau la conectorii electrici.

Diagnoze gresite comune

Tehnicienii raporteaza ca solenoidul de blocare a convertizorului de cuplu sau cablajul sunt inlocuiti in mod eronat cand de fapt problema este un intrerupator al lampii de frana.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0724

La majoritatea modelelor ce folosesc sistemul OBD2, lampa de frana (numita si lampa de stop) este utilizata pentru a activa iluminarea lampii de frana de la exterior si pentru a dezactiva convertizorul de cuplu si sistemul de transmisie automata (de asemenea, poate dezactiva si pilotul automat daca acesta este activat).

Design-ul intrerupatorului de frana variaza de la un producator la altul, dar este de tip on/off si de obicei este amplasat aproape de pedala de acceleratie. Unele modele plaseaza intrerupatorul direct pe bratul pedalei de acceleratie si utilizeaza punctul de pivotare ca punct de sprijin pentru a deplasa contactele si a deschide/inchide circuitul.

Mai multe instrumente vor contribui la diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Un scaner adecvat si un volt/ohmmetru digital vor fi esentiale in realizarea unui diagnostic reusit al acestui cod. Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Daca codul se intoarce imediat, verificati tensiunea bateriei de pe partea de intrare a comutatorului lampii de frana. Daca nu exista tensiune pe partea de intrare a comutatorului, deconectati toate modulele de comanda si verificati continuitatea dintre siguranta sistemului si circuitul de intrare al comutatorului lampii de frana. Reparati circuitele intrerupte sau scurtcircuitate, dupa caz. Daca exista tensiune pe partea de intrare a comutatorului, apasati pedala de frana si verificati tensiunea de pe partea de iesire a comutatorului. Daca aveti tensiune pe partea de intrare si nu aveti pe partea de iesire (atunci cand pedala de frana este apasata), este posibil ca intrerupatorul lampii de frana sa fie defect. Reparati sau inlocuiti intrerupatorul si retestati sistemul. Daca exista tensiune de intrare cat si de iesire (cand frana este apasata), inspectati vizual luminile exterioare pentru a va asigura ca functioneaza corect. In caz contrar, testati cablajul de intrare si cel de iesire al intrerupatorului pentru a vedea daca are tensiune de la baterie in timp ce pedala de frana este apasata.

Daca pe circuitul de iesire al comutatorului de frana este tensiune si stopurile de frana de la exterior se aprind in timp ce calcati pedala de frana, verificati continuitatea si rezistenta intre intrerupatorul de frana si PCM. Reparati sau inlocuiti circuitele intrerupte sau scurtcircuitate si conectorii electrici, dupa cum este necesar. Daca toate circuitele coincid cu specificatiile producatorului atunci este posibil ca un PCM sa fie defect. Retineti ca defectarea PCM-ului este rara si inlocuirea acestuia necesita reprogramarea.

Citeste si...
Care este durata de viata a placutelor de frana?
Care este durata de viata a placutelor de frana?

Placutele de frana sunt prezente in sistemul de franare cu disc. Cand rotile vehiculului se rotesc, discurile de frana se rotesc s...

Care este grosimea recomandata a placutelor de frana?
Care este grosimea recomandata a placutelor de frana?

Discurile de frana reprezinta echivalentul modern al sabotilor de frana utilizati in sistemul de franare cu tambur. In prezent maj...

Frana de motor explicata: ce este si cum se face?
Frana de motor explicata: ce este si cum se face?

Frana de motor este o tehnica foarte buna de folosit atunci cand avem nevoie de un nivel mare de putere de franare si este gresit...

Intrebarea care a dezbinat internetul. Tu ce crezi: cum este cel mai bine sa va lasati masina parcata, cu frana de mana trasa, cu frana de mana si in viteza sau doar in viteza?
Intrebarea care a dezbinat internetul. Tu ce crezi: cum este cel mai bine sa va lasati masina parcata, cu frana de mana trasa, cu frana de mana si in viteza sau doar in viteza?

Auzisem de la un mecanic pe care il cunoastem de mult timp ca este mai bine sa punem masina in treapta a 2-a si sa nu actionam fra...