Cod eroare OBD2 P0760

Cod eroare OBD2 P0760

Acest cod se refera la eroarea solenoidului C de schimbare a treptelor de viteza.

Indicator

PCM a detectat o eroare a solenoidului C de schimbare a treptelor de viteza. Transmisia automata controlata de calculator utilizeaza solenoide de schimbare pentru a gestiona transferul de lichid intre circuitele hidraulice si pentru a initia o schimbare a treptelor de viteza.

Setarea parametrilor de cod

Parametri de setare a codului variaza foarte mult de la un producator la altul, practic fiecare utilizeaza calcule bazate pe pozitia clapetei de acceleratie, sarcina motorului, turatia motorului si viteza vehiculului, pentru a determina gradul dorit de aplicare a ambreiajului convertizorului de cuplu. Daca valoarea dorita a convertizorului de cuplu nu coincide cu cea reala un cod de eroare va fi stocat si in bord se va aprinde un martor ce indica o defectiune.

Simptome cod eroare OBD2 P0760

Simptomele pot varia, pot fi de niciun fel sau sa conduca la imposibilitatea schimbarii treptelor de viteza. Alte simptome pot include schimbari anormale, imposibilitatea schimbarii treptelor de viteza, supraincalzirea transmisiei, eficienta scazuta a combustibilului, un cod de eroare stocat si un martor ce indica o defectiune se va aprinde in bordul masinii. Transmisia poate, de asemenea sa intre in “limp mode” la aparitia acestui cod.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0760

Cauzele obisnuite includ un solenoid defect al schimbarii treptelor de viteza, un covertizor de cuplu defect, blocari hidraulice in interiorul trecerilor lichidului de transmisie, nivelul scazut al lichidului de transmisie, un PCM defect sau un modul defect de comanda a transmisiei.

Diagnoze gresite comune

Tehnicienii raporteaza ca defectiunile circuitului solenoidului de comutare a treptelor de viteza sunt cauzele aparitiei acestui cod, iar schimbarea solenoidelor este o manopera eronata.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0760

Pentru a diagnostica acest cod va fi necesar un scaner si un volt/ohmmetru digital. Practic fiecare vehicul (cu transmisie automata) produs de la mijlocul anilor 80 este echipat cu un sistem de transmisie automata controlat de calculator.

PCM calculeaza datele de intrare si initiaza blocarea ambreiajului converitzorului de cuplu prin utilizarea solenoidelor proiectate strategic pentru actionarea transferului de lichid intre circuitele hidraulice ale pompei de inalta presiune si a convertizorului de cuplu. Transmisia automata utilizeaza o pompa de inalta presiune pentru a circula fluidul prin circuitele hidraulice ale transmisiei si corpul supapei. Daca presiunea transmisiei este insuficienta pentru a actiona modificarile treptelor de viteza, acest cod va fi stocat.

Asigurati-va ca nivelul lichidului de transmisie se incadreaza in specificatiile producatorului si ca lichidul este in stare buna. Lichidul care miroase a ars sau are un miros nespecific cu siguranta este inadecvat.

Daca lichidul miroase sau este ars, scoateti vasul de transmisie si verificati lichidul. Daca nu se gasesc resturi in vasul de transmisie, verificati vizual toate cablurile si conectorii interni. Cautati cablaje arse sau scurtcircuitate si inlocuiti circuitele si conectorii conform cerintelor. Daca cablurile, conectorii si componentele circuitelor par a fi in ordine si functioneaza normal, conectati scanerul la conectorul de diagnosticare si notati toate codurile de eroare.

Aceste informatii pot fi foarte utile in diagnosticarea conditiilor intermitente ce pot duce la aparitia acestui cod. Dupa ce codurile sunt sterse, conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu reapare imediat este posibil sa aveti o conditie intermitenta. Daca lichidul de transmisie pare a fi normal dar nivelul acestuia este scazut, adaugati suficient lichid pentru a observa daca exista scurgeri si in caz ca exista, reparati-le. Umpleti transmisia cu lichid, lasati vehiculul sa atinga temperatura normala de functionare si apoi conduceti masina pentru a vedea daca transmisia functioneaza corect si daca codul de eroare reapare. Daca transmisia functioneaza corect si codul nu reapare, inseamna ca problema a fost nivelul scazut al lichidului de transmisie. Daca codul revine si transmisia nu functioneaza normal, verificati presiunea pompei folosind un manometru manual. Comparati-va concluziile cu specificatiile producatorului si efectuati reparatiile necesare daca este cazul.

Inlocuirea pompei va necesita demontarea transmisiei si dezasamblarea partiala. Daca codul revina imediat dar transmisia functioneaza normal, verificati semnalele de tensiune si masa ale solenoidului de blocare a ambreiajului convertizorului de cuplu. Reparati sau inlocuiti circuitele sau conectorii dupa cum este necesar, daca nu coincid cu specificatiile producatorului.

Retestati intotdeauna sistemul pentru a va asigura ca a fost facuta o reparatie de succes. Daca toate circuitele sistemului sunt in regula, conectati scanerul la conectorul de diagnosticare si incercati sa activati manual solenoidul de blocare a ambreiajului. Daca solenoidul de schimbare functioneaza corect si toate circuitele coincid cu specificatiile producatorului, este posibil convertizorul de cuplu sa fie defect sau modulul PCM.

Daca solenoidul de schimbare nu reuseste sa se activeze manual, inlocuiti solenoidul si retestati sistemul de comanda a transmisiei.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...