Cod eroare OBD2 P0791

Cod eroare OBD2 P0791

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de viteza a arborelui intermediar - zona A.

Indicator

PCM a primit un semnal de intrare de la circuitul senzorului de viteza a arborelui intermediar al transmisiei care este irational, neregulat sau incorect. Fara un semnal de iesire utilizabil, transmisia nu poate oferi o strategie de schimbare corecta.

Setarea parametrilor de cod

PCM este programat sa sa astepte ca viteza arboreului intermediar sa creasca treptat pana la atingerea unui punct de schimbare. Daca viteza de iesire nu creste treptat sau daca PCM primeste un semnal neregulat (sau deloc), un cod de eroare va fi stocat si un martor ce indica o defectiune se va aprinde in bordul masinii.

Simptome cod eroare OBD2 P0791

Simptomele pot varia, pot fi de niciun fel sau sa conduca la imposibilitatea schimbarii treptelor de viteza. Alte simptome pot include schimbari anormale, imposibilitatea schimbarii treptelor de viteza, supraincalzirea transmisiei, eficienta scazuta a combustibilului, un cod de eroare stocat si un martor ce indica o defectiune se va aprinde in bordul masinii.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0791

Cele mai frecvente cauze ale stocarii acestui cod sunt din cauza unui senzor defect de viteza a arboreului intermediar, a senzorului defect de viteza de intrare sau de iesire. Alte cauze includ conectori electrici defecti sau scurtcircuitati, lichid de transmisie murdar sau contaminat si un PCM defect.

Diagnoze gresite comune

Tehnicienii raporteaza ca inlocuirea senzorului de viteza a vehiculului este o manopera eronata la aparitia acestui cod.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0791

Majoritatea vehiculelor echipate cu sistemul OBD2 folosesc un senzor de viteza a arborelui intermediar pentru a furniza date catre PCM. La majoritatea modelelor senzorul se roteste direct in carcasa transmisiei sau este prins in suruburi in exteriorul carcasei. Senzorul estee electromagnetic si utilizeaza un inel reluctor pe arborele intermediar caa punct de referinta. Pe masura ce arborele se roteste senzorul utilizeaza zimtii inelului pentru a furniza intreruperi ale semnalului de tensiune in circuit. Aceste intreruperi sunt receptionate de catre PCM ca modele de unda patrata cu diferite grade de tensiune si transforma aceste grade in viteza arborelui intermediar.

Senzorul tipic utilizeaza un conector cu trei fire. Primul fir este un semnal de tensiune (de obicei 5 volti), al doilea fir este un fir de impamantare iar al treilea fir va fi un cablu de semnal. Pe masura ce inelul reluctor trece prin senzorul electromagnetic, semnalul de 5 volti se completeaza cu suprafetele metalice.

Incepeti diagnosticul cu o inspectie a cablajelor sistemului, a conectorilor si a componentelor. Reparati sau inlocuiti componentele deteriorate sau corodate dupa cum este cazul si retestati sistemul pentru a va asigura ca ati facut o reparatie de succes.

Acordati o atentie sporita asupra cablurilor si conectorilor contaminati in urma scurgerii uleiului de motor sau a lichidului de transmisie. Daca cablurile si conectorii sistemului par a fi in in regula, conectati scanerul la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile de eroare stocate. Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod. Dupa ce codurile sunt sterse, conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu reapare imediat este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Daca codul revine imediat, verificati semnalele de tensiune si masa la senzorul de viteza a arborelui intermediar.

Reparati sau inlocuiti circuitele sistemului conform cerintelor si retestati sistemul pentru a vedea daca reparatia a fost cu succes. Testati toate circuitele conexe si senzorul pentru rezistenta si continuitate si comparati rezultatele cu specificatiile producatorului. Reparati sau inlocuiti circuitele de sistem, conectorii sau componentele care nu coincid cu specificatiile producatorului. Retestati intotdeauna sistemul pentru a va asigura ca reparatia a fost reusita.

Daca toate circuitele sistemului coincid cu specificatiile producatorului si modelul formei de unda se incadreaza in limite acceptabile, este posibil ca modulul PCM sa fie defect.

Amintiti-va ca defectiunea PCM-ului este rara si inlocuirea acestuia necesita reprogramarea.

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...