Cod eroare OBD2 P0833

Cod eroare OBD2 P0833

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de pozitie a ambreiajului - zona B.

Indicator

PCM a detectat o defectiune in circuitul senzorului de pozitie a ambreiajului. Cicuitul senzorului de pozitie a ambreiajului este numit este numit comutatorul ambreiajului de pornire deoarece acesta trebuie sa fie inchis pentru pornirea starterului. Acest cod apare doar la vhiculele cu transmie manuala. Daca acest cod apare la un vehicul cu transmisie automata, este posibil ca un PCM sa fie defect.

Setarea parametrilor de cod

Daca PCM detecteaza o citire de tensiune anormal sau rezistenta in circuitul senzorului de pozitie a ambreiajului, un cod de eroare va fi stocat si un martor ce indica o defectiune se va aprinde in bordul masinii.

Simptome cod eroare OBD2 P0833

Simptomele pot fi de mai multe feluri, dar cele mai cunoscute sunt: motorul refuza sa porneasca, motorul poate sa porneasca fara actionarea ambreiajului, un cod de eroare stocat si un martor de service aprins in bordul masinii.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0833

Cele mai frecvente cauze ale stocarii acestui cod sunt din vina unui senzor de pozitie a ambreiajului defect sau necorespunzator. Alte cauze pot fi la cablajului sistemului, cabluri intrerupte sau corodata ori scurtcircuitate, precum si conectorii electrici.

Dignoze gresite comune

Tehnicienii raporteaza ca starterul/solenoidul este deseori schimbat in mod eronat atunci cand principala problema este defectarea senzorului de pozitie a ambreiajului.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0833

Un scaner (cititor de coduri) si un volt/ohmmetru digital vor fi utile in diagnosticarea cu succes a acestui cod.In majoritatea aplicatiilor OBD2 moderne, senzorul de pozitie a ambreiajului este utilizat pentru a inchide circuitul intre comutatorul de aprindere si ansamblul solenoidului de pornire. Senzorul de pozitie poate varia de la un producator la altul, aceste este de obicei de timp “on/off” si este fixat in apropierea pedalei de ambreiaj. Unele modele plaseaza comutatorul direct pe bratul pedalei de ambreiaj si utilizeaza punctul de pivotare ca punct de spirjin pentru a deplasa contactele si a inchide/deschide circuitul.

Incepeti diagnosticul cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor. Reparati si inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz. Retestati intotdeauna sistemul pentru a va asigura ca reparatia avut succes. Daca toate cablurile si componentele par a fi in regula, conectati scanerul la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile aparute. Aceste informatii pot fi foarte utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta. Conditiile intermitente se pot dovedi o provocare destul de mare pentru a diagnostica si in unele cazuri ar putea permite ca problema sa se agraveze inainte de a pune un diagnostic corect.

Daca codul revine imediat, verificati tensiunea bateriei de pe partea de intrare a senzorului de pozitie a ambreiajului folosind volt/ohmmetru digital. Daca nu exista tensiune de intrare a comutatorului, deconectati toate modulele de comanda aferente si verificati continuitatea circuitului dintre siguranta sistemului si circuitul de intrare de la senzorul de pozitie a ambreiajului. Reparati circuitele deschise sau scurtcircuitate, dupa caz. Daca exista tensiune de intrare, apasati pedala de ambreiaj si verificati tensiunea de iesire a senzorului de pozitie a ambreiajului. Daca aveti tensiune de intrare si nu aveti tensiune de iesire este posibil ca senzorul de pozitie a ambreiajului sa fie defect. Reparati comutatorul sau inlocuiti dupa cum este necesar si retestati sistemul pentru a va asigura ca reparatia a fost reusita. Daca exista tensiune de iesire a senzorului, verificati continuitatea si rezistenta intre intrerupator si PCM.

Reparati sau inlocuiti circuitele intrerupte/scurtcircuitate si conectorii daca este necesar. Daca toate circuitele coincid cu specificatiile producatorului este posibil ca modulul PCM sa fie defect. Retineti ca defectarea PCM-ului este rara si inlocuirea acestuia va necesita reprogramarea.

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...