Cod eroare OBD2 P0855

Cod eroare OBD2 P0855

Acest cod se refera la eroarea circuitului de intrare a comutatorului “drive” - tensiune ridicata.

Indicator

PCM a detectat o defectiune in circuitul de intrare a comutatorului modului “drive”.

Acest cod se aplica doar vehiculelor echipate cu tractiune 4x4 si transmisie automata.

Setarea parametrilor de cod

Daca PCM primeste date de intrare de la senzorul de viteza a automobilului, de la solenoidele de schimbare a transmisiei, de la solenoidului de blocare a convertizorului de cuplu sau de la alti senzori care indica faptul ca vehiculul functioneaza intr-o gama gresita a schimbatorului de viteze, un cod de eroare va fi stocat si un martor ce indica o defectiune se va aprinde in bordul masinii.

Simptome cod eroare OBD2 P0855

Simptomele pot include imposibilitatea de a cupla tractiunea 4x4, imposibilitatea de a schimba treptele de viteza, eficienta redusa a combustibilului si un martor de service se va aprinde in bordul masinii.

Cauza comune cod eroare OBD2 P0855

Cea mai frecventa cauza vine din defectarea senzorului de transfer a tractiunii. Alte cauze pot fi de la cablajul sistemului sau de la conectorii acestuia. Daca au fost efectuate reparatii ale transmisiei recent este posibil ca senzorul de distanta sa nu fi fost reglat corespunzator.

Diagnoze gresite comune

Inlocuirea senzorului a transferului tractiunii este o manopera gresita atunci cand doar inlocuirea altor componente pot rezolva problema.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0855

Un scaner (sau cititor de coduri) si un volt/ohmmetru digital vor fi utile in diagnosticarea cu succes a acestui cod. Comutatorul “drive” este utilizat pentru a determina ce angrenaj se afla in carcasa de transfer. Majoritatea comutatoarelor au rezistenta variabila. Modulul PCM citeste nivelele variabile ale tensiunii, apoi PCM determina strategia de schimbare, teoria livrarii combustibilului, timpul de aprindere a motorului si alte functii de manevrabilitate. Pe masura ce transmisia, ABS-ul si intrarile motorului sunt primite la PCM, acesta determina daca carcasa de transfer este sau nu in viteza corecta pentru conditiile de condus si reactioneaza in consecinta.

Incepeti diagnosticul cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor. Reparati si inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz. Retestati intotdeauna sistemul pentru a va asigura ca reparatia avut succes. Daca toate cablurile si componentele par a fi in regula, conectati scanerul la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile aparute. Aceste informatii pot fi foarte utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta. Conditiile intermitente se pot dovedi o provocare destul de mare pentru a diagnostica si in unele cazuri ar putea permite ca problema sa se agraveze inainte de a pune un diagnostic corect.

Daca codul revine imediat verificati semnalele de tensiune si masa ale bateriei la comutator. Reparati sau inlocuiti circuitele/conectorii sistemului conform cerintelor si retestati sistemul pentru a vedea daca reparatia a fost cu succes.

Folosind schema electrica a producatorului testati toate circuitele conexe si senzorul pentru rezistenta si continuitate si comparati rezultatele cu specificatiile producatorului. Reparati sau inlocuiti componentele sistemului care nu coincid cu specificatiile producatorului.

Daca toate circuitele coincid cu specificatiile producatorului, este posibil ca modulul PCM sa fie defect. Retineti ca defectarea PCM-ului este rara si inlocuirea acestuia necesita reprogramarea.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...