Cod eroare OBD2 P0869

Cod eroare OBD2 P0869

Acest cod se refera la eroarea presiunii lichidului de transmisie - presiune ridicata.

Indicator

PCM a detectat o presiune a lichidului de transmisie care nu se incadreaza intr-o limita predeterminata. Un cod de eroare va fi stocat si un martor ce indica o defectiune se va aprinde in bordul masinii. Unele vehicule vor intra in “limp mode”.

Setarea parametrilor de cod

Nivelul presiunii lichidului de transmisie care depaseste o limita predeterminata, stabilita de producator, va determina stocarea unui cod si un martor de service se va aprinde in bordul masinii.

Simptome cod eroare OBD2 P0869

Un martor de service aprins in bord este insotit de un miros distinctiv al lichidului de transmisie supraincalzit. Fumul din zona transmisiei este posibil ca si nefunctionarea sistemului de transmisie.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0869

Cauzele obisnuite includ o stare de lichid de transmisie scazuta, o pompa de inalta presiune a transmisiei defecta, un sistem de transmisie defect, un senzor de temperatura a transmisiei defect, un motor supraincalzit sau un PCM defect.

Diagnoze gresite comune

Adesea atunci cand acest cod este stocat, o problema este diagnosticata incorect ca fiind doar o scurgere de lichid de transmisie, cand de fapt problema este nivelul scazut al lichidului de transmisie. Transmisia nu trebuie neaparat sa fie inlocuita doar pentru ca s-a supraincalzit o data.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0869

Pentru a diagnostica acest cod va fi necesar un scaner si un volt/ohmmetru digital. Practic fiecare vehicul (cu transmisie automata) produs de la mijlocul anilor 80 este echipat cu un sistem de transmisie automata controlat de calculator.

PCM calculeaza datele de intrare si initiaza blocarea ambreiajului converitzorului de cuplu prin utilizarea solenoidelor proiectate strategic pentru actionarea transferului de lichid intre circuitele hidraulice ale pompei de inalta presiune si a convertizorului de cuplu. Transmisia automata utilizeaza o pompa de inalta presiune pentru a circula fluidul prin circuitele hidraulice ale transmisiei si corpul supapei. Daca presiunea transmisiei este insuficienta pentru a actiona modificarile treptelor de viteza, acest cod va fi stocat.

Asigurati-va ca nivelul lichidului de transmisie se incadreaza in specificatiile producatorului si ca lichidul este in stare buna. Lichidul care miroase a ars sau are un miros nespecific cu siguranta este inadecvat.

Daca lichidul miroase sau este ars, scoateti vasul de transmisie si verificati lichidul. Daca nu se gasesc resturi in vasul de transmisie, verificati vizual toate cablurile si conectorii interni. Cautati cablaje arse sau scurtcircuitate si inlocuiti circuitele si conectorii conform cerintelor. Daca cablurile, conectorii si componentele circuitelor par a fi in ordine si functioneaza normal, conectati scanerul la conectorul de diagnosticare si notati toate codurile de eroare.

Aceste informatii pot fi foarte utile in diagnosticarea conditiilor intermitente ce pot duce la aparitia acestui cod. Dupa ce codurile sunt sterse, conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu reapare imediat este posibil sa aveti o conditie intermitenta. Daca lichidul de transmisie pare a fi normal dar nivelul acestuia este scazut, adaugati suficient lichid pentru a observa daca exista scurgeri si in caz ca exista, reparati-le. Umpleti transmisia cu lichid, lasati vehiculul sa atinga temperatura normala de functionare si apoi conduceti masina pentru a vedea daca transmisia functioneaza corect si daca codul de eroare reapare. Daca transmisia functioneaza corect si codul nu reapare, inseamna ca problema a fost nivelul scazut al lichidului de transmisie. Daca codul revine si transmisia nu functioneaza normal, verificati presiunea pompei folosind un manometru manual. Comparati-va concluziile cu specificatiile producatorului si efectuati reparatiile necesare daca este cazul.

Inlocuirea pompei va necesita demontarea transmisiei si dezasamblarea partiala. Daca codul revina imediat dar transmisia functioneaza normal, verificati semnalele de tensiune si masa ale solenoidului de blocare a ambreiajului convertizorului de cuplu. Reparati sau inlocuiti circuitele sau conectorii dupa cum este necesar, daca nu coincid cu specificatiile producatorului.

Retestati intotdeauna sistemul pentru a va asigura ca a fost facuta o reparatie de succes. Daca toate circuitele sistemului sunt in regula, conectati scanerul la conectorul de diagnosticare si incercati sa activati manual solenoidul de blocare a ambreiajului. Daca solenoidul de schimbare functioneaza corect si toate circuitele coincid cu specificatiile producatorului, este posibil convertizorul de cuplu sa fie defect sau modulul PCM.

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...