Cod eroare OBD2 P2003

Cod eroare OBD2 P2003

Acest cod se refera la eficienta scazuta a filtrului de particule - bancul 2.

Indicator

PCM a detectat un prag de eficienta a noxelor (oxid de azot si dioxid de azot) care este sub pragul normal de functionare, pentru un anumit banc al motorului. PCM utilizeaza compozitia gazelor de esapament si datele de temperatura de la senzorii de oxigen, pentru ca calculca nivelul de eficienta a noxelor. Daca acest nivel nu este detectat, un cod de eroare va fi stocat si un martor de service se va aprinde in bordul masinii. Bancul 2 se refera la bancul motorului ce nu contine cilindrul 1.

Setarea parametrilor de cod

PCM utilizeaza datele de intrare de la senzorii de oxigen din amonte si din aval pentru a calcula eficienta noxelor in fiecare convertor catalitic. Citirile senzorului din amonte tind sa fluctueze odata cu schimbarea conditiilor de amestec a combustibilului. Senzorii de oxigen din aval tind sa ramana mai stabili decat senzorii din amonte. Daca citirile senzorilor sunt prea asemanatoare, un cod de eroare va fi stocat si un martor ce indica o defectiune se va aprinde in bordul masinii.

Simptome cod eroare OBD2 P2003

Simptomele pot fi minore, doar stocarea unui cod de eroare si aprinderea unui martor de service, sau pot provoca probleme la motor, motorul sa nu mai porneasca. Daca filtrul de particule este sub pragul de eficienta sau senzorii de oxigen sunt defecti, este posibil sa nu existe probleme in timpul conducerii. In cazul in care filtrul de particule a rupt sau topit componentele interne pot aparea probleme mari la motor, acesta sa nu porneasca, zgomote ciudate in timpul accelerarii, performanta scazuta a motorului sau motorul sa nu porneasca.

Cauze comune cod eroare OBD2 P2003

Cea mai comuna cauza a acestui cod este din cauza unui filtru de particule defect. Senzorii defecti de oxigen, sunt de asemenea o posibilitate, dar codul senzorului de oxigen va insoti de obicei codul filtrului de particule. Diagnosticati si reparati intotdeauna intai codurile senzorului de oxigen si apoi diagnosticati codurile filtrului de particule.

Diagnoze gresite comune

Tehnicienii raporteaza ca defectarea filtrului de particule apare atunci cand alte coduri sunt prezente si lasate nesupravegheate pentru perioade lungi de timp.

Diagnoza cod eroare OBD2 P2003

Filtrul de particule este utilizat exclusiv pentru a reduce emisiile de gaze de esapament in vehiculele pe benzina si motorina. Filtrul de particule este un dispozitiv in linie care seamana cu o toba de esapament, dar la interior difera mult. Convertorul catalitic foloseste un sistem de fibre intercalate (care contin un concentrat ridicat de platina) ambalate strans in carcasa metalica, pentru a filtra si restrictiona excesele de oxid nocive. Fragmentele de oxid sunt apoi incinerate de temperaturi extreme gasite in interiorul filtrului de particule. Inainte de a incepe diagnosticul verificati daca filtrul de particule este in garantie. Filtrul de particule are o garantie de aproximativ 150.000 km indiferent de an sau model. Daca filtrul de particule nu se afla in garantie, incepeti prin verificarea scurgerilor sistemului de evacuare. Daca sunt detectate scurgeri ale evacuarii, reparati-le dupa cum e cazul, resetati codul si retestati sistemul.

Mai multe instrumente vor contribui la diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Un scaner adecvat si un volt/ohmmetru digital vor fi esentiale in realizarea unui diagnostic reusit al acestui cod. Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Porniti motorul si lasati-l sa atinga temperatura normala de functionare. Ridicati vehiculul pe un elevator adecvat si fixati-l. Puneti instrumentul de masurarea a temperaturii la tevile de evacuare inainte si dupa filtru de particule. Comparati-va concluziile cu specificatiile producatorului. Daca rezultatele nu coincid, cel mai probabil filtrul de particule este defect. Daca rezultatele sunt conforme cu specificatiile producatorului, utilizati scanerul si un osciloscop pentru a testa senzorul de oxigen din amonte si aval. Porniti motorul, conduceti autovehiculul si apoi lasati motorul la ralanti, dupa ce motorul a atins temperatura normala senzorul din amonte ar trebui sa aiba citiri care fluctueaza rapid (de la 0,350 volti pana la 0,900 volti). Senzorul din aval ar trebui sa aiba o citire stabila atat timp cat motorul este pornit (aproximativ .500 volti). Daca senzorul din aval oscileaza la fel ca cel din amonte, mai mult ca sigur filtrul de particule este defect. Daca senzorii de oxigen au un raspuns lent sau nu raspund la schimbarea conditiei motorului, atunci acestia sunt defecti.

Nu uitati sa diagnosticati toate codurile aparute inainte sa diagnosticati codurile noxelor.

Citeste si...
Filtru de habitaclu (polen): ce este si ce face?
Filtru de habitaclu (polen): ce este si ce face?

Cu totii am auzit de filtrul de habitaclu, dar putini stiu cat de important este pentru sanatatea lor. Filtrul de habitaclu mai es...

Cum iti dai seama daca un filtru de aer este de calitate?
Cum iti dai seama daca un filtru de aer este de calitate?

Pentru fiecare 4 litri de combustibil ars, motorul are nevoie de 4000 de litri de aer. Pentru ca un motor sa functioneze fara prob...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...